Playstation support

PlayStation Support

De klantenservice van PlayStation heet PlayStation Support en is bedoeld voor het helpen van klanten bij al hun vragen en problemen met producten van het merk. Door middel van deze PlayStation helpdesk kunnen klanten deze producten optimaal gebruiken. Contact met PlayStation Support is mogelijk door te bellen, waarbij u wordt doorverwezen naar een klantvriendelijk keuzemenu. Wij vertellen u hoe u dit keuzemenu moet bedienen en wanneer u PlayStation Support kunt bereiken om uw brandende vragen direct opgelost te krijgen.

Wat houdt PlayStation Support precies in?

PlayStation Support is PlayStation’s klantenservice. Dit is het merk van Sony Interactive Entertainment dat zich bezighoudt met de verkoop van PlayStationaccessoires en -consoles. Door middel van deze service kunnen klanten snel en gemakkelijk hun problemen en vragen met betrekking tot PlayStationproducten voorleggen aan klantenservice-medewerkers. Hierdoor kunnen de producten uiteindelijk optimaal in gebruik worden genomen.

U kunt bijvoorbeeld bij PlayStation Support terecht voor technische problemen, zoals complicaties met de software, hardware of netwerken. Of stel al uw vragen over betalingen, accountbeheer en facturering. Tevens krijgt u via de PlayStation klantenservice informatie over de reparatie- en garantieopties, waarnaast hulp wordt geboden bij het gebruiken en instellen van consoles. Dit is allemaal mogelijk via een PlayStation contact via chat, e-mail of telefoon. Daarnaast is er ook een selfservice portal beschikbaar op playstation.com/repairs, welke tevens helpt om uw vragen te beantwoorden.

Hoe krijgt u het snelst contact met Playstation Support?

Voor een snel antwoord op al uw vragen kunt u het beste PlayStation bellen via het PlayStation telefoonnummer: 020-7095025. Door de PlayStation klantenservice te bellen, krijgt u een medewerker aan de lijn die u direct te hulp schiet. U komt hierbij terecht in een keuzemenu met een aantal opties om het contact met PlayStation soepeler te laten verlopen. Overigens kan u worden gevraagd of het gesprek opgenomen mag worden voor trainingsdoeleinden van medewerkers en het uitvoeren van kwaliteitscontroles. Als u hiermee in wilt stemmen, kunt u op 1 drukken voor “Ja” en 2 voor “Nee”.

Het PlayStation Support nummer bellen, kan om diverse redenen, waaronder de volgende:

  • Sneller antwoord op uw vraag dan via andere contactmogelijkheden
  • Indien u de voorkeur geeft aan een persoonlijk contact
  • In het geval van urgente zaken
  • Direct een specifiek antwoord op uw persoonlijke vraag

Openingstijden Playstation telefoonnummer

De telefonische openingstijden van PlayStation Support zijn als volgt:

  • Maandag: 09:00 tot 20:00 uur
  • Dinsdag: 09:00 tot 20:00 uur
  • Woensdag: 09:00 tot 20:00 uur
  • Donderdag: 09:00 tot 20:00 uur
  • Vrijdag: 09:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag: 10:00 tot 18:00 uur

Stappenplan keuzemenu

Zoals is vermeld, komt u bij PlayStation bellen terecht in een keuzemenu. Om dit proces te vergemakkelijken, leggen wij stap voor stap uit hoe dit werkt. In dit keuzemenu wordt u eerst bedankt voor uw telefoontje naar de PlayStation klantenservice, waar u hulp kunt ontvangen met al uw problemen. Daarnaast wordt u er in deze automatisch afgespeelde introductie op gewezen dat ze geen informatie kunnen verstrekken over leverdatums of voorraden.

Na deze introductie zijn er drie mogelijkheden. Toets 1 is voor het krijgen van technische ondersteuning voor uw PlayStation 5 of accessoires van dit model. Vervolgens heeft u binnen dit keuzemenu weer twee mogelijkheden: toets 1 voor technische ondersteuning voor het gebruik van uw console en accessoires, toets 2 voor het krijgen van hulp bij abonnementen, accounts, content en games.

Het tweede keuzemenu is voor al uw vragen over de PlayStation 4 en accessoires. Wederom wordt hierbinnen weer een onderscheid gemaakt tussen twee subkeuzemenus: toets 1 voor technische ondersteuning voor het gebruik van uw console en accessoires, toets 2 voor het krijgen van hulp bij abonnementen, accounts, content en games.

Tot slot is er keuzemenu 3 voor het krijgen van ondersteuning voor uw PlayStation VR. Past geen van deze keuzemenu’s bij uw probleem? Dan wordt u doorverwezen naar playstation.com voor hulp bij problemen met andere producten.

Zoekt u ook informatie over een Amazon contact, UWV contact of juist een Univé contact? Kijk dan voor meer informatie op onze andere pagina’s.