Over Prénatal
Prénatal is een keten van babyspeciaalzaken. In 1959 is zij opgericht door Henk, Remco en Trees Meijer, geïnspireerd door een verhaal over een Franse winkelketen voor jonge moeders. Het begon met een kleine winkel in het centrum van Groningen, maar inmiddels is het bedrijfje uitgegroeid tot een keten met 67 winkels verspreid over heel Nederland. Sinds 2006 is Prénatal onderdeel van de Artsana Group. Inmiddels is Prénatal al ruim vijftig jaar onlosmakelijk verbonden met het voorzien in behoeften van jonge moeders en baby’s. Het onmisbare rompertje is bijvoorbeeld een uitvinding van Trees Meijer geweest.
Prénatal probeert met haar assortiment te voorzien in alle benodigdheden die nodig zijn bij de opvoeding en groei van baby’s. Enkele kernwoorden voor Prénatal zijn toegewijd, betaalbaar, betrouwbaar, verrassend en bereikbaar. Zij heeft namelijk klanttevredenheid zeer hoog in het vaandel staan, probeert haar assortiment voor een betaalbare prijs aan te bieden, wil altijd te beste service, kwaliteit en garantie bieden, staat voor leuk en inspirerend winkelen en is tenslotte altijd dichtbij dankzij de webwinkel.
Via de webshop kunt u gemakkelijk vanuit huis uit het gehele assortiment van Prénatal winkelen. U kunt uw bestelling gratis afhalen in één van de filialen of bij u thuis laten bezorgen. Bij bestellingen van meer dan €20,- is dit geheel kosteloos. Daarbij kunt u uw bestelling altijd binnen 14 dagen per post retourneren of ruilen. Tevens kunt u dit in de winkel doen en dan is zit zelfs geheel gratis.
Contact
In het geval dat u een vraag heeft kunt u de klantenservice van Prénatal bereiken via telefoonnummer 0900 -77363835. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur. Indien u Prénatal digitaal wenst te bereiken, dan kunt u dit doen door een e-mailbericht te sturen naar customercare@prenatal.nl, of door het online contactformulier op de website in te vullen. Daarnaast kunt u ook altijd de zeer uitgebreide Veelgestelde vragen-sectie op de website raadplegen. Tevens kunt u uw vragen via de sociale media stellen, Prénatal is actief op zowel Facebook als Twitter. In het geval dat u uw vragen aan de klantenservice van Prénatal liever per post wilt stellen, kunt u dit doen door uw brief te adresseren aan Prénatal Moeder en Kind B.V., Postbus 2012, 3800 CA Amersfoort. Retourzendingen kunt u versturen naar Prénatal, Postbusnummer 22103, 1302 CC Almere.
Het hoofdkantoor van Prénatal is gevestigd op Euroweg 100, 3825 HD Amersfoort.
Ronduit belabberde klantenservice en BELACHELIJKE afhandeling van onze bestelling:
Wij zitten ondertussen al bijna 3 maanden te wachten op onze bestelling (commode en kast). Na 2 weken kregen we een mailtje dat de bestelling klaar stond en dat hun bezorgfirma binnen 2 weken contact zou opnemen om een afspraak te maken. Hier hoorden we nooit meer wat van. Uiteindelijk zelf maar achteraan gebeld (naar Prenatal, contact gegevens van de bezorgfirma zijn onbekend): ze zouden contact opnemen met de bezorgfirma en terugkoppelen wat de status van de bestelling is. Ook niks meer van gehoord. Weer zelf terugbellen en de bestelling bleek niet compleet, alleen de kast stond klaar en de commode was nog niet leverbaar. Het alvast leveren van de kast was geen optie, terwijl de bestelling al compleet betaald was in de winkel. We zouden op de hoogte gehouden worden…
Aantal weken later krijgen we uit het niets een mailtje van de bezorgfirma dat ze over 4 dagen komen bezorgen… Terwijl wij op vakantie zijn! Terug gemaild (telefoonnummer onbekend) met de mededeling dat wij die dag niet thuis zijn, een aantal opties aangeboden voor alternatieve bezorgdagen. Niks meer gehoord en 3 dagen later krijgen wij een Track&Trace code voor bezorging de volgende dag (de bezorging gebeurde weer door ander bedrijf). Last minute en met een hoop stress op onze vakantiedag kunnen regelen dat iemand de bestelling kon aannemen voor ons. Komen we zelf thuis van vakantie en blijkt de bestelling niet compleet te zijn, de kast is niet geleverd!!!
Geen van de 3 betrokken bedrijven kan vertellen wat de status is, waar de kast is en ze wijzen allemaal naar elkaar voor verantwoordelijkheid. Prenatal is telefonisch erg slecht bereikbaar (wachttijd van een uur) en we werken allebei fulltime, dus winkelbezoek mogelijkheden zijn ook schaars.
Wat een ontzettend onvriendelijke service. Er gaat altijd wel wat mis met de bestellingen en er zijn geen tegemoetkomingen. Kortaf en onvriendelijk bij de online klantenservice. Ik koop hier nooit weer. Ga liever naar de concurrent , die zijn er genoeg. Aan mij een klant verloren.
Fijne winkel waar je echt super veel keuze hebt… we zijn hier nu al meerdere keren geweest… over 2 maandjes ben ik uitgerekend.