Over Wegenwacht
In Nederland is de ANWB de grootste hulpverleningsdienst bij pechgevallen. De wegenwacht is dan ook van de ANWB. In navolging van de Britse Automobile Association, wilde de ANWB in 1939 een wegenwacht starten. Door de Tweede Wereldoorlog kon dit echter niet op de korte termijn. Na de oorlog deden ze een tweede poging en op 15 april 1946 waren de eerste zeven wegenwachters actief. Vanwege de slechte kwaliteit van de auto’s na de oorlog, werd de wegenwacht direct veel gebruikt. Tot het begin van de 21ste eeuw had de Wegenwacht eigenlijk geen concurrentie: zij hadden een monopolie op de pechhulpverleningsdienst. Vanaf 2004 werd Route Mobiel een alternatief, in combinatie met andere autoverzekeringen. De ANWB Wegenwacht is echter nog steeds de enige hulpverlener die langs de Nederlandse wegen aan voortuigen mag werken. Daarom is de Wegenwacht klantenservice zo van belang.
Veelgestelde vragen
Op de veelgestelde vragen pagina kunt u de antwoorden vinden op al uw vragen, zoals wat u moet doen als u gaat verhuizen en een adreswijziging door moet geven. Ook vindt u hier wat u moet doen als u zich wil aansluiten op het adres van uw nieuwe woning, maar het oude pand nog niet verkocht is. Ook over uw jaarrekening, betaalwijzes en het aanpassen van uw creditcard informatie kunt u op deze pagina terecht. Denk bijvoorbeeld ook aan het verloop van uw incassoprocedure. Ook vragen over uw verkeersinformatie kunt u hier vinden, of hoe u kunt tanken met korting en wat u het beste kunt doen als u met pech op de weg staat.
Social Media
Indien u bij de veelgestelde vragen uw antwoord niet kon vinden, kunt u ook via social media contact opnemen met de Wegenwacht klantenservice. Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de medewerkers stellen op de ABN AMRO Facebook. Deze manier van Wegenwacht klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt ANWB bereiken via @Wegenwacht. Als de medewerkers van de Wegenwacht klantenservice zo druk zijn dat ze ook hier geen antwoord op uw vragen kunnen geven, kunt u het ook op YouTube, Instagram, Google+ of LinkedIN proberen. Tenslotte kunt u ook uw vraag aan Iris vragen, die de antwoorden op uw vragen op de website voor u opzoekt.
Wegenwacht klantenservice
Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de Wegenwacht klantenservice: als u bijvoorbeeld met pech op de weg staat en direct hulp nodig hebt. De Wegenwacht klantenservice is 24/7 gratis bereikbaar. U kunt bellen met de medewerkers, 24 uur per dag, 7 dagen per week, naar 088 – 269 28 88.
Overige opties
Verder is het ook mogelijk om Wegenwacht op het hoofdkantoor van de ANWB te bezoeken. Deze bevindt zich in Den Haag. U kunt een bezoek wagen aan het bezoekadres op de Wassenaarseweg 220, 2596 EC, Den Haag.
Op zaterdagochtend 20 augustus 2022rammelde mijn oude Saab onheilspellend, en dus stopte ik op een P + R parkeerplaats nabij Baarn om de wegenwacht te bellen. Binnen een half uur arriveerde een zeer deskundige en ook nog vriendelijke monteur, Erik genaamd. Hij stelde snel een juiste diagnose en verhielp het mankement. Wat waren wij blij! Zonder probleem konden wij verder naar Oostenrijk rijden. Hopelijk kunt u deze Erik achterhalen om hem een welverdiende pluim op de hoed te steken.