Over Blokker
Blokker is een Nederlandse winkelketen die voornamelijk huishoudelijke artikelen verkoopt. Blokker werd in 1896 in Hoorn opgericht door Jacob Blokker en zijn vrouw Saapke onder de naam “De goedkope IJzer- en Houtwinkel”. Destijds was het centrum van Hoorn een belangrijke plek voor de kaas- en veemarkt. Nadat de boeren naar Hoorn waren gekomen om hun waren te verkopen, gingen ze langs “Blokkertje” om producten zoals kippengaas, potten en pannen, kinderwagens en petroleumlampen te kopen. Al gauw werd de oorspronkelijke winkel te klein en breidde uit naar vier andere panden in dezelfde winkelstraat.
Na 1930 openden de vier zoons van Jacob en Saapke winkels in Utrecht, Amsterdam en Haarlem onder de naam “Gebroeders Blokker”. Deze filialen vormden de grondslag voor het huidige concern. Het aantal winkels bleef gestaag groeien, tot Blokker uiteindelijk uitgroeide tot een landelijke winkelketen. Inmiddels heeft Blokker in totaal ruim 800 winkels in Nederland, België, Luxemburg en Suriname. Bovendien behoort Blokker tot de Blokker Holding B.V., een detailhandelsconcern waar ook formules zoals Xenos, Big Bazar, Marskramer en Bart Smit deel van uitmaken.
Naast het grote aantal filialen, heeft Blokker ook een zeer uitgebreide webshop waar u gemakkelijk vanuit huis uit het assortiment kunt bestellen. Indien u op werkdagen vóór 22.00 uur bestelt, wordt uw bestelling de volgende dag nog bij u bezorgd. Bij bestellingen van meer dan €20,- is dit gratis. Tevens is de webshop aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk, wat betekent dat u altijd zorgeloos en veilig kunt online winkelen bij Blokker.
Contact
De klantenservice van Blokker is voor algemene vragen, opmerkingen en klachten per telefoon bereikbaar op telefoonnummer 020 – 8200976. Indien u een vraag heeft omtrent de bezorging van uw tuinbestelling betreft kunt u bellen naar 088 – 2363764. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 20.00 uur. In het geval dat u de klantenservice digitaal wenst te bereiken, kunt u dit doen door het contactformulier op de website in te vullen of een e-mail te sturen naar klantenservice@blokker.nl.
Het hoofdkantoor van Blokker is gevestigd op Van der Madeweg 13-15, 1114 AM Amsterdam. Indien u het hoofdkantoor per post wenst te bereiken, kunt u dit doen door uw brief aan voornoemd adres te adresseren. Tevens kunt u het hoofdkantoor per telefoon bereiken op telefoonnummer 020 -5683568 en per fax via faxnummer 020 -5683420.
Klantenservice Blokker
Heeft u een vraag over een product en de voorraad ervan in één van de winkels van Blokker? Is er een storing op de site? Heeft u online een badkamermeubel gekocht maar past het toch niet bij de rest van uw inrichting en wenst u het item te retourneren? Of heeft u een klacht over uw servies dat gebroken werd geleverd? Wend u dan tot de klantenservice van Blokker. U bereikt de Blokker klantenservice op het telefoonnummer 088-9494800. Dit is een gratis telefoonnummer. De klantenservice van Blokker heeft ruime openingstijden en is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00u en 20.00u en op zaterdag tussen 09.00u en 17.00u. Met de klantenservice van Blokker bellen heeft vele voordelen. U hebt de mogelijkheid om uw vraag, klacht of probleem uitgebreid te verklaren, zodat er geen misverstanden ontstaan. Daarnaast wordt uw probleem sneller opgelost en heeft u direct een antwoord op uw dringende vragen. Indien u belt over uw bestelling raden wij u aan om uw ordernummer op te zoeken alvorens u belt. Op die manier kan de medewerker uw bestelling sneller opzoeken en verder helpen.
De klantenservice van Blokker werkt zonder keuzemenu. U wordt direct doorverbonden met de eerste medewerker die beschikbaar is. U krijgt wel de melding dat het gesprek kan worden opgenomen voor kwaliteits- en trainingsdoeleinden.
Is uw vraag niet dringend of neemt u liever geen telefonisch contact op met de klantenservice van Blokker? Er zijn nog andere mogelijkheden om in contact te komen met Blokker. Via social media, zoals Facebook en Twitter, kunt u een direct bericht sturen. Uw vraag wordt van maandag tot en met vrijdag beantwoord tussen 09.00u en 18.00u. Of stuur een mail naar info@blokker.be. De klantenservice van Blokker streeft ernaar om uw vraag via de mail binnen 48 uur te beantwoorden. U kunt uw klachten of vragen ook per brief stellen. Het postadres van Blokker t.a.v. klantenservice is Postbus 94072, 1090 GB Amsterdam.
Op de website van Blokker hebt u ook de mogelijkheid om te chatten met de virtuele assistent. Chatbot Blokkie probeert uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Krijgt u toch niet het antwoord dat u zocht? Dan kunt u tijdens de openingstijden van de klantenservice in contact komen met een medewerker van Blokker. Dit is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00u en 20.00u en op zaterdag en zondag tussen 09.00u en 17.00u. Het is niet mogelijk om een transcript van de chat te downloaden. Als u achteraf nog bewijzen wilt hebben van de zaken die u besproken hebt met de medewerker, dan is het aangeraden om zelf screenshots te maken van de chat.
Voor een klacht over een bestelling van een externe verkooppartner van Blokker richt u zich best rechtstreeks tot de verkooppartner. Indien u er niet uitkomt met de verkooppartner kunt u zich richten tot de klantenservice van Blokker.
klantenservice telefonische niet bereikbaar, slechte zaak!!!
Mijn pakket is zoek. Bereikbaarheid van 020-5683568 is droevig. Al drie dagen wordt gedurende de hele dag vanwege de drukte door een automatische telefoonbeantwoorder geadviseerd op een later tijdstip terug te bellen.
Medewerker klantenservice star en stug, totaal niet meedenken naar een oplossing.
Blokken maak een fout, zal er vanuit blokken een oplossing moeten komen.
Medewerker laat je niet uitpraten, Klant is geen koning bij blokker dus.
Jammer ondanks 125 jaar geworden, maar niet door deze medewerker, totaal niet service gericht. Via juridisch loket kompas klacht ingediend, via klantenservice en een slechte review geschreven. Overweg de aankoop gewoon retour te sturen.