Hoe functioneert uw klantenservice in coronatijd?

De coronacrisis heeft voor veel bedrijven grote gevolgen. In het najaar van 2020 kwam de verwachte ‘tweede golf’ en moeten veel medewerkers zich ziek melden bij milde klachten of contact met iemand die corona blijkt te hebben. Daarnaast geldt ook weer het dringende advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat heeft gevolgen voor de bezetting op uw bedrijf. Soms is het nog wel mogelijk om de klantenservice medewerkers naar kantoor te laten komen, als er voldoende afstand kan worden gehouden en thuis werken geen optie is. Maar de techniek staat voor niets, dus in veel gevallen kan er ook door de klantenservice gewoon vanuit huis worden gewerkt.

Hoe functioneert uw klantenservice in coronatijd

Schakel over op andere contactmogelijkheden

U kunt bijvoorbeeld uw klanten op een andere manier contact laten opnemen dan telefonisch. Veel bedrijven hebben natuurlijk al verschillende mogelijkheden, zoals e-mail, een contactformulier op de website, Whatsapp of via sociale media. Deze opties zijn bij uitstek geschikt om te gebruiken tijdens de corona pandemie. Want uw medewerkers kunnen dan gewoon vanuit huis de vragen en klachten van klanten afhandelen. Algemene vragen kunnen vaak zonder meer beantwoord worden, voor vragen of klachten over bestellingen en opdrachten moet de medewerker natuurlijk wel kunnen inloggen op het bedrijfsnetwerk.

De openingstijden van uw klantenservice tijdens corona

Sommige bedrijven hanteren ruimere openingstijden van de klantenservice tijdens corona. Dit geeft meer mogelijkheden om te spreiden. Sommige bedrijven zoals webwinkels hebben extra klanten omdat mensen liever online shoppen dan de deur uit te gaan. Dat levert vaak ook meer drukte bij de klantenservice op. Om ergernis en lange wachttijden te voorkomen kunt u er dan voor kiezen om de bereikbaarheid van de klantenservice op te schalen. Het is daarbij wel heel belangrijk dat klanten ook op afstand goed geholpen kunnen worden. Zorg er dus voor dat medewerkers van uw klantenservice over alle benodigde informatie kunnen beschikken om mensen die contact zoeken adequaat te kunnen helpen.

Nieuwe werkwijze ook bruikbaar na corona

De nieuwe werkwijze waarbij de klantenservice ook op afstand kan worden ‘bemand’ kunt u natuurlijk ook blijven inzetten als de corona pandemie voorbij is. Als uw medewerkers de wens hebben om blijvend deels thuis te werken, dan is het geen enkel probleem om het te woord staan van klanten blijvend vanuit huis te doen. Let er dan wel op dat u hiervoor goede faciliteiten beschikbaar stelt. U bent hier als werkgever namelijk voor verantwoordelijk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een goede laptop, een goed bureau en bureaustoel.

Beoordeel Hoe functioneert uw klantenservice in coronatijd? Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan de Hoe functioneert uw klantenservice in coronatijd? klantenservice?

1 reviews over “Hoe functioneert uw klantenservice in coronatijd?”

  1. Rapportcijfer: 8

    Ik heb op 28 meiop de veiling vlees gewonnen en betaald via Emeso en gisteren wederom, het bedrag 28 mei was 28,45 eu en gisteren 26,45 eu maar ik heb nog steeds geen vlees ontvangen van 28 mei en begin nu toch een beetje te twijvelen over het vlees.