Albert Heijn

Albert Heijn

Albert Heijn is een Nederlandse supermarktorganisatie die eigendom is van Ahold. Momenteel zijn er 940 winkels (incl. 63 AH to go’s en 35 AH XL). Er zijn daarnaast 30 filialen in België en 6 AH to go’s in Duitsland. Sinds 2007 is er een filiaal gevestigd op Curaçao. In 1887 nam Albert Heijn sr. de kruidenierszaak van zijn vader Jan Heijn over. Het eerste filiaal werd geopend acht jaar later in Purmerend . In Zaandam werd in 1899 een centraal magazijn geopend. Daar werd de basis voor de eigen productiebedrijven gelegd. In een oud herenhuis begonnen ze met het branden van koffie en het bakken van koek. Margarinefabrieken N.V., een voorloper van Unilever, kocht de helft van het gewone aandelenkapitaal. In 1927 bestond de winkelketen 40 jaar en telde het inmiddels 107 filialen. Albert Heijn sr. overleed in 1945 op 80-jarige leeftijd. Het bedrijf ging drie jaar later naar de beurs.

Franchise formule

In 1981 is Albert Heijn begonnen met de Franchise AH-formule. Zelfstandige supermarktondernemers opereren dan onder de naam AH. Het 500e filiaal werd in 1986 geopend in Almere Stad. De principes van Albert Heijn zijn betrouwbaarheid, kwaliteit en service. Deze principes zijn het succesverhaal achter de Albert Heijn-supermarktketen. De oprichter wilde dat het een winkel was voor iedereen.

Bezorgservice

Het is bij Albert Heijn mogelijk om de boodschappen te laten bezorgen. Ze bezorgen in een groot deel van Nederland maar niet in het buitenland. Het minimale orderbedrag bij de bezorging is €70,-. Vanaf €100,- krijgen klanten korting op de servicekosten. Bij bezorging variëren de servicekosten van €3.95,- tot €12.95,-. Bij een Pick Up point is er geen minimum bestelbedrag en zijn er servicekosten vanaf €1.50,-. Albert Heijn kan binnen 24 uur van maandag tot zaterdag leveren. De klant kiest zelf een tijdstip voor de bezorging tussen 8:00 en 21:00 uur.

Contact

Albert Heijn is te bereiken op het nummer 0800-0305. Klanten kunnen bellen van maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 21:00. Via de website kan de klant contact op nemen door middel van een contact formulier. Het postadres van Albert Heijn is: Postbus 30001500 HA Zaandam. Vragen via de post versturen is dus ook mogelijk. Albert Heijn streeft ernaar om de vragen van klanten binnen drie werkdagen te beantwoorden.

AH klantenservice

Heeft u een vraag over een product van Albert Heijn en de voorraad van dat product? Heeft u een bestelling geplaatst en heeft u een klacht voor AH over een foutief of vervallen product? Is er een storing in de AH app en wilt u dit melden aan de klantenservice? Neem dan telefonisch contact op met de AH klantenservice. Het telefoonnummer van Albert Heijn is 0800-0305. De klantenservice van Albert Heijn is, in tegenstelling tot de klantenservice van Jumbo , slechts beperkt bereikbaar, namelijk maandag tot en met vrijdag tussen 10.00u en 16.00u. Telefonisch contact opnemen, zorgt ervoor dat uw vraag of klacht sneller beantwoord wordt. Door het persoonlijke contact heeft u meer het gevoel om gehoord te worden en kunt u uw vraag of klacht uitgebreider formuleren dan in een mail of chat. Zeker als u een dringende vraag heeft, zoals een storing in de AH app of een wijziging in uw bestelling, is de klantenservice van Albert Heijn bellen de beste oplossing voor u. Zoek alvast uw ordernummer op als u belt over een bestelling. Dit bespaart heel wat tijd en opzoekwerk voor uzelf en de medewerker.

Om het u gemakkelijk te maken, vindt u hieronder het keuzemenu van de AH klantenservice. Zo kunt u alvorens te bellen de juiste keuze maken voor uw vraag.

Albert Heijn keuzemenu
Toets 1 – Online winkelen
1 – Zakelijke klant
2 – Particuliere klant
Toets 2 – Winkelen in de winkels
Toets 3 – Vragen over AH-prepaid telefonie of AH-mobiel. U wordt doorverbonden naar de klantenservice van AH-mobiel

Als u liever schriftelijk contact opneemt met de klantenservice van Albert Heijn, dan heeft u meerdere mogelijkheden. Via de website kunt u tussen 8.00u en 21.00u chatten met een medewerker. Eerst krijgt u contact met de digitale assistent, ofwel de chatbot, die u aan de hand van uw klacht of vraag doorverwijst naar de pagina met de juiste oplossing. Indien dit niet bevredigend is voor u, vraagt u om in contact te komen met een medewerker. Om uw vraag of klacht te ondersteunen, heeft u de mogelijkheid om een foto toe te voegen aan de chat. U kunt de chat helaas niet downloaden. Als u een transcript nodig hebt van de chat is het aangeraden om zelf screenshots te maken en te bewaren.

Een klacht over een product dat u in een bepaalde winkel heeft gekocht regelt u het makkelijkst aan de servicebalie van de desbetreffende AH. Daar ontvangt u op vertoon van de kassabon een nieuw exemplaar of het aankoopbedrag terug, afhankelijk van wat u verkiest. U kunt ook in elke andere winkel van AH terecht met uw klacht over een product. Heeft u een aanvaring gehad met een winkelmedewerker of bent u ontevreden over de manier waarop u behandeld bent? Dan vraagt u in de desbetreffende winkel naar de supermarktmanager. Samen met u lost hij of zij het probleem graag op. Doet u dit liever niet persoonlijk, dan neemt u telefonisch contact op met de manager. De telefoonnummers van elke winkel vindt u op de website van Albert Heijn. U kunt ook gebruik maken van de AH klantenservice om uw klacht kenbaar te maken. Indien gewenst kan de supermarktmanager achteraf nog contact met u opnemen om samen tot een oplossing te komen.

Openingstijden Albert Heijn klantenservice

Nu bereikbaar.

Maandag
08:00 -21:00
Dinsdag
08:00 -21:00
Woensdag
08:00 -21:00
Donderdag
08:00 -21:00
Vrijdag
08:00 -21:00
Zaterdag
08:00 -21:00
Zondag
gesloten
Albert Heijn

Telefoonnummer Albert Heijn klantenservice

Telefoonnummer
0800 - 03 05
Belkosten
gratis

Adres Albert Heijn klantenservice

Provincialeweg 11
Zaandam

E-mailadres Albert Heijn klantenservice

E-mailadres

Albert Heijn opzeggen

Albert Heijn direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/albert heijn.

Albert Heijn ervaringen

Geen ervaringen.

Plaats een reactie