Over Dirk
Dirk van den Broek is begonnen met een melkzaak in 1942. Deze melkzaak is vervolgens tot de eerste zelfbedieningswinkel omgebouwd. De eerste supermarkt werd geopend in 1953 aan de Kinkerstraat te Amsterdam. Het bedrijf exploiteerde ook een aantal restaurants onder de naam ‘’Dirck Dirckz’’. Later werd er ook een fastfoodrestaurant geopend met de naam ‘’Happy Dick’’. In 1972 werd de Digrosformule opgezet en datzelfde jaar waren er 11 Dirk van den Broek supermarkten. Het jaar daarop nam Dirk van den Broek 10 filialen over van Bas van der Heijden. De naam Bas van der Heijden werd daarbij behouden. Vervolgens was in 1990 ‘’Jan Bruijns’’ aan de beurt. Dirk nam alle filialen van de supermarktketen over. Die filialen bevonden zich voornamelijk in Noord-Brabant en de Provincie Zeeland. Alle filialen hanteren dezelfde formule.
Duurzaam ondernemen
Dirk staat als supermarktketen midden in de maatschappij en oefent daarbij maatschappelijke invloed uit. Zij zien het daarom als uitdaging om op een maatschappelijk verantwoorde manier te ondernemen. In het bedrijf staat transparantie over de activiteiten hoog in het vaandel. Bij Dirk wordt er niet alleen gekeken naar de inhoud van de producten maar ook naar de verpakking. De meeste producten zijn verpakt in karton of plastic en worden gescheiden ingezameld en gerecycled. Daarnaast heeft Dirk ook een energiebeleid. Alle filialen zijn voorzien van een inloopkoelcel. Deze wordt s ’nachts in zijn geheel afgesloten. Overige koelingen en vriezers zijn inmiddels voor 60% gesloten waardoor het energieverbruik aanzienlijk is teruggelopen. Het is ook mogelijk om spaarlampen kwijt te raken in een speciale inleverbak. Dirk werkt hiervoor samen met Wecycle. Zij laten spaarlampen voor meer dan 90% recyclen. De Grondstoffen worden opnieuw gebruikt en er komen geen schadelijke stoffen in het milieu terecht.
Nieuwe kip
Dirk streeft ernaar om het dierenwelzijn van de kippen te verbeteren. Sinds 2014 hebben zij daarom een nieuwe kip geïntroduceerd. Er is daarbij aandacht gegeven aan de leefomgeving. De stallen zijn open aan de zijkant waardoor er sprake is van een natuurlijke ventilatie. Daarnaast zijn de stallen van afleidingsmateriaal zoals strobalen, zitstokken en pikstenen voorzien. Deze kip is te herkennen aan het gele label.
Contact
Dirk is te bereiken op het algemene nummer: 0251-278700. Daarnaast is er een klantenservice die te bereiken is op het nummer: 0251-278799. Op de website is er een contactformulier waar vragen gesteld kunnen worden of mailen naar servicedesk@detailresult.nl. Daarnaast worden op de website ook veel gestelde vragen beantwoord. Het hoofdkantoor is gevestigd aan de Olieweg 6 1951 NH Velsen-Noord.
Niet mogelijk om bij de kassa te betalen alleen bij selfscan. Zeer ontevreden.
Inheb ruim 2 weken geleden een klacht ingediend over DvdBroek Volendam maar niets teruggehoord en niet het werkpersoneel maar de cheffin die daar aan het roer stond na 5 weken pakte ze de klacht pas op en verder deed ze er niets mee.