Storing ING

Storing bij de ING? Neem contact op met de bank dankzij KlantenserviceSpot

Lukt het niet om uw bankzaken te regelen vanwege een storing bij ING? Of heeft u een andere vraag of opmerking waarvoor u een ING servicepunt wilt bellen? Met KlantenserviceSpot vindt u eenvoudig en snel de correcte contactgegevens om de bank te bellen over uw ING storing. KlantenserviceSpot beschikt namelijk over een veelomvattende database aan contactinformatie van de allerlei bedrijven en organisaties in Nederland. Van de Hema klantenservice om te vragen wat de openingstijden van de winkel zijn en het AD klantenservice nummer voor het aanpassen van uw abonnement tot het Essent contact nummer om informatie te vragen over uw energieverbruik. Bekijk direct hoe u contact opneemt met de bank om erachter te komen of er een storing is bij ING.

Met ING contact over uw storing; een van de toonaangevende banken van Nederland

De bank ING werd in 1881 opgericht om kleine bedrijven te ondersteunen bij hun spaartegoeden. In die tijd heette het bedrijf nog Rijkspostspaarbank. In 1991 veranderde de bank de naam in ING, na een fusie tussen de NMB Postbank Groep en Nationale Nederlanden. De afkorting ING staat voor Internationale Nederlanden Groep. De ING bank is tegenwoordig een van de grootste banken van ons land. Er zijn circa 15.000 medewerkers actief voor het bedrijf wereldwijd, met hoofdvestigingen in zowel Amsterdam als Leeuwarden. De bank heeft ongeveer 8 miljoen particulieren als klant en 626.000 zakelijke cliënten. Met maar liefst 9,2 miljoen betaalpassen van de bank in omloop, komt een ING storing helaas nog wel eens voor. Gelukkig neemt u voor een ING storing eenvoudig contact op met de ING klantenservice.

Is er storing bij ING? Kijk op de ING website

Voordat u van plan bent een ING servicepunt te bellen, raden wij u aan om eerst de website van de ING te bekijken. U kunt namelijk veel bankzaken zelf regelen in uw eigen account. U logt hiervoor in ofwel op de website, ofwel in de app. Vervolgens bekijk u snel en eenvoudig uw bij- en afschrijvingen op de bankrekening. Ook kunt u hier onder meer een incasso terug laten storten, een bankverklaring aanvragen, een scanner bestellen of de gewenste actie ondernemen voor het geval u uw bankpas bent kwijtgeraakt. Op de website is bovendien een aparte pagina met veelgestelde vragen. Als uw vraag hier al gesteld wordt, scheelt dit tijd en moeite bij de ING klantenservice. Verder kunt u chatten met een medewerker van ING klantenservice op de website. U neemt voor uw vragen over een ING storing contact op tussen 08:30 uur en 17:00 uur. Doordat u chat in een beveiligde omgeving op de ING website, blijven uw persoonlijke gegevens gewaarborgd.

Persoonlijk contact voor een ING storing

Wilt u een ING servicepunt bellen om persoonlijk contact te krijgen over uw ING storing? ING biedt meerdere telefoonnummers aan, zodat u direct de juiste medewerker aan de telefoon heeft. Zo kunt u als particulier bellen naar het ING telefoonnummer 020 22 888 88.

Dit telefoonnummer om uw vragen over de ING storing te stellen is van maandag tot en met vrijdag geopend tussen 08:30 uur en 17:00 uur. Heeft u te maken met een ING storing als zakelijke klant? Dan neemt u contact op voor de ING storing zakelijk met het telefoonnummer 020 22 888 22. Voor dit nummer gelden dezelfde openingstijden als bij particulieren. Heeft u een dringende vraag waarvoor u de Alarmlijn van ING moet bellen?

Heeft u bijvoorbeeld te maken met een diefstal, vermissing of blokkering van betaalpassen of creditcards? Dan neemt u contact op met het ING telefoonnummer 020 22 888 00. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend.

Bij een zakelijk ING storing die gaat over uw verzekering, neemt u contact op met Nationale Nederlanden via het telefoonnummer 088 663 31 11. Ook dit nummer is 24/7 bereikbaar. Heeft u een ING storing zakelijk met betrekking tot financiering, dan kunt u verschillende ING telefoonnummer bellen. Zo neemt u voor uw kredietaanvragen contact op met 020 22 888 22 of voor een wijziging in het krediet met 020 584 77 46. Heeft u een ING storing met betrekking tot het voldoen van een aflossing, dan belt u 020 584 81 91. Bij ING storingen die gaan over hypotheken en royementen is het ING telefoonnummer 020 584 77 01 beschikbaar.

Langsgaan op kantoor bij ING storing

Als u te maken heeft met een ING storing, kunt u uiteraard ook langsgaan bij een ING-servicepunt of -kantoor. In totaal zijn er 78 ING-kantoren en 270 ING-servicepunten in ons land. Op de website van de ING vindt u eenvoudig waar het dichtstbijzijnde kantoor aanwezig is. U vult hiervoor uw postcode, straat- of plaatsnaam in.

Snel naar

  1. Is er momenteel een storing bij ING?
  2. Hoe lang duurt een storing bij ING?
  3. Kan ik nog steeds geld opnemen of betalingen doen tijdens een storing bij ING?
  4. Wat moet ik doen als ik geld wil overmaken tijdens een storing bij ING?
  5. Hoe kan ik op de hoogte worden gehouden van updates over een storing bij ING?
  6. Worden transacties tijdens een storing bij ING nog steeds verwerkt?
  7. Kan ik de ING-app nog steeds gebruiken tijdens een storing?
  8. Wat moet ik doen als ik onterechte transacties zie tijdens een storing bij ING?

Is er momenteel een storing bij ING?

Op de website van ING vindt u een overzicht van de beschikbaarheid van de ING diensten. Als er een storing is, wordt dit direct doorgegeven op deze pagina. Daarbij maakt ING onderscheid in ING Particulier, ING Zakelijk, Mobiel Bankieren, Mobiel Beleggen, iDEAL, Geldautomaten, Betalen in winkels en de Alarmlijn. Lukt het toch niet om van de diensten van ING gebruik te maken, dan neemt u contact op met de ING klantenservice. Dit kan door te chatten, bellen of op kantoor langs te gaan.

Hoe lang duurt een storing bij ING?

Lukt het niet om in te loggen bij ING, kunt u geen betalingen verrichten door middel van iDEAL of MijnING of zijn er problemen met de Mobiel Bankieren app? Op de website van ING kunt u zien of er een ING storing aan de hand is. Hoe lang het duurt voordat een ING storing is opgelost, is van tevoren niet te voorspellen. De medewerkers van ING doen er alles aan om de problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Kan ik nog steeds geld opnemen of betalingen doen tijdens een storing bij ING?

Wanneer er een ING storing is, hangt het van de plek van de storing af of u nog steeds geld kunt opnemen of betalingen kunt verrichten. Een storing met het telefoonnummer van de ING klantenservice betekent niet dat u niet meer kunt pinnen. Ook geldt dat als bijvoorbeeld een ING storing met de app is, u nog wel betalingen kunt verrichten via de telefoon of geld kunt opnemen. Bekijk de ING website voor de actuele status van de ING storingen, zodat u hierop kunt inspelen.

Wat moet ik doen als ik geld wil overmaken tijdens een storing bij ING?

Is er een ING storing, dan hangt het ervan af waar de storing zich in het bedrijf afspeelt. Heeft de storing niet te maken met de overschrijvingen, dan kunt u probleemloos geld overmaken naar een andere rekening. Lukt het echter niet om geld over te maken? Dan neemt u contact op met de ING bank voor meer informatie. De ING klantenservice onderzoekt onder meer of er voldoende tegoed op uw bankrekening staat en of het bedrag dat u wilt overmaken niet het daglimiet overschrijdt. De ING bank kan tot slot een betalingsonderzoek voor u uitvoeren als uw geld wel is overgeboekt, maar niet bij de ontvanger is aangekomen.

Hoe kan ik op de hoogte worden gehouden van updates over een storing bij ING?

Als u te maken heeft met een ING storing, kunt u het beste de website van ING in de gaten houden. Op deze website krijgt u voortdurend de actuele stand rondom de beschikbaarheid van de ING diensten te zien. De actuele status wordt per onderdeel van ING bijgehouden, zoals ING Particulier, ING Zakelijk, iDEAL en de geldautomaten. Ook vindt u meer informatie op de sociale media van ING. Stel uw vragen over een ING storing bijvoorbeeld op Twitter aan het ING account @ingnl.

Worden transacties tijdens een storing bij ING nog steeds verwerkt?

Als er een ING storing is, hangt het af van de plek van de storing of er nog steeds transacties worden gedaan. Gaat het om een storing bij iDEAL, dan kunnen transacties niet worden uitgevoerd. Daarnaast kan het bijvoorbeeld gaan om een ING storing bij ofwel de particulieren, ofwel zakelijke klanten. Afhankelijk van waar de storing is, kan transactieverkeer nog wel of niet plaatsvinden. Voor meer informatie en de actuele status van een ING storing bekijkt u de website van de ING.

Kan ik de ING-app nog steeds gebruiken tijdens een storing?

Of u de ING-app nog steeds kunt toepassen bij een ING storing, is afhankelijk van de plek waar de storing zich afspeelt. Op de website van de ING vindt u de actuele status van de ING storing. Zo ziet u of de ING storing aanwezig is bij de geldautomaten, iDEAL, de ING-app of de ING klantenservice. Als de storing niet bij de ING-app aanwezig is, kunt u deze nog steeds gebruiken om bijvoorbeeld de bij- en afschrijvingen op uw rekening te zien.

Wat moet ik doen als ik onterechte transacties zie tijdens een storing bij ING?

Bij onterechte transacties zijn er een aantal opties mogelijk. Zo kunt u een automatische incasso direct zelf terug laten storten. Is het geld overgemaakt naar een rekeningnummer dat niet bestaat? Dan stort ING vanzelf het bedrag terug op uw rekening. Gaat het om een overschrijving naar een persoon of instantie die u kent? Door middel van een betaalverzoek is de ander verplicht om het bedrag terug te storten. Kent u de ontvanger niet? Neem dan contact op met de ING bank in verband met de ING storing.