Neem meteen contact op bij storing ING via KlantenserviceSpot
Wilt u informatie over uw bankzaken of heeft u last van een storing bij ING? Met KlantenserviceSpot vindt u eenvoudig en snel de juiste contactgegevens om de ING klantenservice te bereiken. KlantenserviceSpot beschikt over een uitgebreide database van contactinformatie van talloze bedrijven en organisaties in Nederland. Van de Hema klantenservice om te vragen wat de openingstijden van de winkel zijn en het AD klantenservice nummer voor het aanpassen van uw abonnement tot het Essent contact nummer om informatie te vragen over uw energieverbruik. Bekijk meteen de gegevens van ING om uw storing of vraag op te lossen.
Contact met ING: een van de belangrijkste banken van Nederland
In 1881 begon ING, toen nog onder de naam Rijkspostspaarbank, mensen te ondersteunen met sparen. Als eerste bank hielp de ING kleine bedrijven met hun vooruitgang. Nog steeds is dat waar de passie van de bank ligt. De naam ING ontstond in 1991, nadat de bank een fusie had ondergaan van de NMB Postbank Groep en Nationale Nederland. De afkorting ING staat voor Internationale Nederlanden Groep. Inmiddels is de ING bank tot een van de voornaamste banken van Nederland uitgegroeid. Er werken ongeveer 15.000 medewerkers wereldwijd bij het bedrijf, met hoofdvestigingen in Amsterdam en Leeuwarden. De ING beschikt over zo’n 8 miljoen particuliere klanten en 626.000 zakelijke klanten. Hiervoor zijn circa 9,2 miljoen betaalpassen in omloop. Met een dergelijk grote bank is een storing bij ING onoverkomelijk. Gelukkig kunt u in dat geval gemakkelijk bij de ING klantenservice terecht.
Zelf zaken regelen via de ING website
Vermijd lange wachttijden door veel bankzaken zelf te regelen bij ING. Door in te loggen via de app of op de website bij uw account, kunt u eenvoudig de bij- en afschrijvingen op uw bankrekening inzien. U kunt hier een incasso terug laten storten, scanner aanvragen, bankverklaring aanvragen of actie ondernemen als u uw bankpas kwijt bent geraakt. Ook vindt u op de website van ING veel informatie over veelgestelde vragen terug. Daarnaast is het mogelijk om tussen 08:30 en 17:00 uur te chatten met een medewerker van de ING klantenservice via de website. U doet dit in een beveiligde omgeving, zodat uw persoonlijke gegevens zijn gewaarborgd.
ING bellen voor dringende vragen
Lukt het niet om een antwoord op uw vraag op de website beantwoord te krijgen? Of wilt u gewoonweg liever persoonlijk contact met de ING om een dringende vraag op te lossen? Bij ING vindt u verschillende telefoonnummers om uw vragen op te lossen. Allereerst bellen particuliere klanten met het ING telefoonnummer voor consumenten zaken op 020 22 888 88. U kunt ING bellen van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur. Heeft u als zakelijke klant een algemene vraag over uw bankzaken, dan belt u naar het ING telefoonnummer 020 22 888 22. Ook dit nummer is geopend van 08:30 tot 17:00 uur. Moet u dringend de Alarmlijn bellen voor het melden van een diefstal, vermissing of blokkering van betaalpassen en creditcards, dan belt u naar 020 22 888 00. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. Voor schade bij een zakelijke verzekering neemt u contact op met Nationale Nederlanden op het telefoonnummer 088 663 31 11. Ook dit nummer is 24/7 bereikbaar. Wanneer het gaat om zakelijk financieren, zijn er verschillende ING telefoonnummers beschikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur. Zo belt u voor kredietaanvragen 020 22 888 22, een aanpassing in het krediet 020 584 77 46, een kwestie met het voldoen van een aflossing 020 584 81 91 of voor hypotheken en royementen 020 584 77 01.
Langsgaan op kantoor voor contact met ING
Uiteraard kunt u voor uw kwestie ook langsgaan bij een ING-kantoor. Er zijn in totaal 78 ING-kantoren en 270 ING-servicepunten in Nederland beschikbaar. Op de website kunt u eenvoudig de dichtstbijzijnde ING-kantoren opzoeken door middel van een postcode, straat- of plaatsnaam.