IZA contact

IZA verzekering

IZA is een zorgverzekeraar die onderdeel is van Coöperatie VGZ. IZA is met name bedoeld voor medewerkers van de publieke sector. Medewerkers in dienst bij de gemeenten, provincies, waterschappen en veiligheidsregio’s kunnen zich dus verzekeren bij IZA. Dankzij de collectiviteitskorting en vele extra’s voor een gezonde leefstijl zoals gratis webinars, apps en tips is het voor veel mensen een fijne en voordelige zorgverzekering. Verder bestaat er ook een zorgverzekeraar genaamd IZA Cura. IZA Cura is een zorgverzekering speciaal voor mensen met een lager inkomen. Sinds 1 januari 2017 valt IZA Cura onder VGZ, net als IZA dus.

Zorgverzekering IZA contact met klantenservice

Wilt u met IZA in contact komen en de IZA klantenservice spreken? Dan kunt u IZA bellen op het telefoonnummer 0900 – 779 98 81. Deze Gezondheidslijn is te allen tijden, (7 dagen per week en 24 uur per dag dus) te bereiken. Verder heeft de IZA klantenservice ook telefoonnummers voor onder andere zorgadvies en bemiddeling, kraamzorg, de vakantiedokter en de alarmcentrale. Deze IZA telefoonnummers zijn op de website van Iza te vinden. Verder kunt u ook IZA contact krijgen via de website door een berichtje te sturen. De website van IZA is sowieso handig om even door te nemen als u met een vraag zit, want zeker bij algemene vragen is de kans groot dat u het antwoord zelf kunt vinden. Op de pagina met veel gestelde vragen kunt u op een categorie klikken en bekijken of uw antwoord er bij staat.

Storing IZA app en online

IZA heeft een eigen app waar u veel zaken zelf kunt regelen. Denkt u maar bijvoorbeeld aan declaraties indienen en uw polis bekijken. Zo hoeft u de IZA klantenservice niet meteen te bellen als u uw persoonlijke informatie wilt inzien. De IZA app is te downloaden in de Google Store of Apple Store en is dus geschikt voor zowel Android als iOS toestellen. Ervaart u toch een storing in de IZA app, dan kunt u kijken of de website van IZA het nog doet. U kunt namelijk ook inloggen op de IZA website via uw browser en in uw persoonlijke online dossier kijken van IZA. Is er ook een storing bij IZA op de site, dan kunt u altijd nog IZA bellen op het telefoonnummer 0900 – 779 98 81. U kunt dan meteen de storing doorgeven, zodat IZA er meteen mee aan de slag kan om de storing te verhelpen.

IZA contact opnemen bij klachten?

Goede zorg is erg belangrijk en een zorgverzekeraar draagt bij aan het leveren van deze goede zorg. Mocht u toch een klacht of storing bij IZA willen doorgeven, dan kan dat ook via de IZA klantenservice via de telefoon of op de website. Bent u van mening dat uw klacht niet helemaal naar wens wordt afgehandeld, dan is er een speciale afdeling Klachtenmanagement waar u naar kunt schrijven. U kunt uw klacht schriftelijk sturen naar: Zorgverzekeraar IZA Cura, Afdeling Klachtenmanagement, Antwoordnummer 618, 1800 VB Alkmaar.

Andere klantenservices spreken?

Heeft u een andere zorgverzekering en wilt u niet IZA bellen, maar uw eigen zorgverzekeraar? Ook dan bent u uiteraard bij KlantenserviceSpot aan het juiste adres. U kunt namelijk via KlantenserviceSpot meteen de juiste klantenservices van diverse verzekeringen en andere organisaties spreken. Ook als u bijvoorbeeld SVB bellen over de AOW of PGB of een storing bij Enexis of storing bij Waternet wilt doorgeven: bij KlantenserviceSpot vind u altijd de correcte contactgegevens en wordt u doorverbonden met de juiste persoon die u verder kan helpen.