PostNL

 klantenservice

Contact opnemen met PostNL? KlantenserviceSpot helpt hierbij


Vraagt u zich af waar uw pakketje van PostNL zich bevindt? Of wilt u bellen met de klantenservice van PostNL om te informeren naar de tarieven voor hun services? PostNL is een van de grootste post- en pakketdiensten in Nederland, welke uw pakketjes ook in het buitenland aflevert. Zo bezorgt het bedrijf ongeveer 7 miljoen brieven en ruim 900.000 pakketten door de gehele Benelux. Hoewel dit allemaal zo vlot mogelijk moet verlopen en het bedrijf hier ook iedere dag weer naar streeft, kan het zijn dat uw post niet aankomt of ergens blijft steken. Dan is het wel zo fijn als u contact op kunt nemen met de klantenservice, zoals u dit bijvoorbeeld ook zou doen met de Bol.com klantenservice, Hema klantenservice en AD klantenservice. Hoe uw met PostNL contact op kunt nemen, ontdekt u in de volgende informatie.

KlantenserviceSpot zorgt ervoor dat u alle informatie over PostNL eenvoudig op een rij hebt staan, zodat u al uw vragen, opmerkingen en klachten bij de klantenservice kunt stellen. Via deze website vindt u ook hoe u contact op kunt nemen met de Odido klantenservice of een van de andere bedrijven die u nodig heeft.

PostNL als meest toonaangevende Nederlandse postbedrijf

PostNL bezorgt al meer dan tweehonderd jaar de post voor Nederlandse gezinnen. Denk hierbij aan de kaarten die u krijgt van vrienden en familie, maar ook de belangrijke brieven van uw zorgverzekeraar, verhuurder of telefoonrekeningen. Om tot dit punt te komen heeft het bedrijf wel een aantal naamsveranderingen doorgemaakt. Tussen 1800 en 1900 heette PostNL namelijk ‘De Posterijen’. In 2002 veranderde het bedrijf de naam naar TPG Post, terwijl er in 2006 alweer een naamswijziging plaatsvond naar TNT Post. Dit is de naam die de meeste mensen zich nog kunnen herinneren en waarmee het bedrijf vooral door ouderen nog aangeduid wordt.

Op 25 mei 2011 viel TNT NV als bedrijf uiteen. De koerierdienst TNT Express NV aan de ene kant, PostNL voor alle dagelijkse poststukken aan de andere kant. De belangrijkste wijziging na het uiteenvallen van TNT NV is dat PostNL niet meer alleen brieven en pakketten van particulieren rondbrengt. De onderneming is namelijk ook gespecialiseerd in het beheren van internationale netwerken tussen ondernemingen. Denk aan uw favoriete webwinkels, waarbij een deel van de producten uit het buitenland komt. Deze veranderingen hebben er echter voor gezorgd dat een storing bij de post voor kan komen. In dit geval bent u blij dat de klantenservice voor u klaar staat om uw vragen te beantwoorden en eventuele problemen te verhelpen. Net zoals u wenst als u contact met Ziggo opneemt voor een probleem met uw internet of televisie.

Bezorgen in Nederland en het buitenland is een fluitje van een cent

PostNL blijft groeien. Niet voor niets is het bedrijf daarom de grootste van Nederland. Alle brievenbussen die u in het straatbeeld ziet staan, zijn van deze onderneming. Het bedrijf is hiervoor vijf dagen per week in de weer om de brieven en pakketten te bezorgen. Alleen op zondag en maandag zijn er uitzonderingen, waarvan vooral bedrijven gebruik kunnen maken. Particulieren moeten op hun pakket of post wachten tot de nieuwe weer aangebroken is. Verzend u een brief? Dan is deze vaak de volgende werkdag al bij de ontvanger. Mocht u dus onverhoopt een kaart of cadeau sturen voor iemands verjaardag, dan is dit gewoon mogelijk.

Naast onze dagelijkse postbezorging en de grote hoeveelheid pakketten die PostNL dagelijks bij huishoudens afleveren, houdt het postbedrijf zich ook bezig met internationale bezorging. U ziet het bedrijf onder andere terug in Italië, België, Luxemburg, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Wel heeft het postbedrijf zijn oude naam behouden in deze landen. Het fijne is dat u alle post en de pakketten bij hetzelfde punt af kunt leveren, waarna er een snelle levering gegarandeerd is. Gaat er onverhoopt toch iets fout? Dan kunt u contact opnemen met de PostNL klantenservice, net zoals u dit zou doen door naar ABN Amro te bellen voor storingen en problemen met uw bankrekening. Medewerkers staan voor u klaar om vragen snel beantwoord te hebben, zodat u uw pakketten kunt versturen.

De veelgestelde vragen helpen u al verder

U kunt altijd vragen hebben over bijvoorbeeld de bezorging, het versturen van brieven en pakketten of de tarieven die het bedrijf hanteert. Voordat u contact opneemt met het postbedrijf is het echter aan te raden om eerst bij de veelgestelde vragen te kijken. De kans is namelijk groot dat u hier het antwoord al vindt. De website beschikt hiervoor over een handige zoekmachine. U typt uw vraag in bij de zoekbalk en u ziet direct of er antwoorden zijn. Ook kunt u per categorie naar de juiste informatie zoeken die bij uw vragen en problemen horen. De top 5 meest voorkomende vragen kunnen u al in de goede richting wijzen. Mocht uw vraag er toch niet tussen staan, dan staan de medewerkers voor u klaar om de vragen te beantwoorden. Naast de vragen over de standaard diensten kunt u ook contact opnemen met PostNL over de verhuisservice van PostNL zakelijk.

PostNL contact verloopt soepel via een contactformulier

Als uw vraag niet op de website van PostNL te vinden is, kunt u in eerste instantie contact opnemen met het contactformulier op de website. Dit formulier is vooral bedoeld voor particulieren. Er zijn vier verschillende doeleinden waarvoor u het contactformulier in kunt vullen: vragen, klachten, complimenten en suggesties. Zorg dat u de juiste categorie aangeeft, voordat u de rest van het formulier invult. Zo komt uw vraag of opmerking direct bij de juiste persoon terecht en is de kans groter dat u snel geholpen bent. Zodra u alles heeft ingevuld en het formulier is verstuurd, neemt een medewerker van de PostNL klantenservice zo snel mogelijk contact met u op om alles te bespreken.

De beller is sneller

Het contactformulier is een handig hulpmiddel om vragen en problemen voor te leggen, maar u moet in dit geval rekening houden met enkele werkdagen voordat een medewerker contact met u opneemt. Als uw vraag spoed heeft en u direct een antwoord wilt ontvangen, is het aan te raden om te bellen. U kunt hiervoor bellen naar 0900-0990. Het nummer is te bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 18:30 uur. Op zaterdag is de klantenservice via dit telefoonnummer te bereiken tussen 09:00 en 16:00 uur. Houd er rekening mee dat het bellen met PostNL niet gratis is. U betaalt namelijk 45 eurocent per gesprek. Let er daarom goed op of uw provider deze telefoongesprekken in de bundel verwerkt. U kunt contact opnemen met de KPN klantenservice als u hier meer over wilt weten.

Ook voor zakelijke klanten is PostNL telefonisch te bereiken. Alle pakketten die u naar klanten verstuurt, moeten immers goed aankomen. Mocht er onverhoopt iets voorvallen, dan dient u namens de klant contact op te nemen door naar PostNL te bellen. U kunt de klantenservice bereiken via telefoonnummer 088-8686868. De medewerkers zijn op maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur bereikbaar. In het weekend is het helaas niet mogelijk om contact op te nemen met de klantenservice via dit zakelijke nummer. Het bellen naar het zakelijke telefoonnummer van PostNL is wederom niet gratis. Hiervoor betaalt u namelijk het lokale tarief dat geldt bij uw provider.

Storing? Neem contact op met PostNL

Een storing bij PostNL kan regelmatig voorkomen. Iedere dag heeft het bedrijf te maken met een groot verkeer aan poststukken en pakketten. Tijdens een storing doet het telefoonnummer van PostNL het vaak ook niet en is PostNL onbereikbaar via de standaard wegen. In dit geval kunt u het PostNL nummer links laten liggen en uw vraag stellen via de sociale mediakanalen van het bedrijf. U kunt uw vraag bijvoorbeeld neerleggen bij de klantenservice via Twitter op het @PostNL account. Vaak ontvangt u binnen een uur al antwoord via deze weg. Ook Facebook is een optie om het PostNL contact goed te laten verlopen. Naast de sociale mediakanalen is er de mogelijkheid om uw vragen te stellen via de post. Hiervoor adresseert u uw brief aan Postbus 99180, 8900 NA, Leeuwarden. Houd er rekening mee dat het in dit geval iets langer duurt voordat u antwoord heeft.

Regel het PostNL contact direct

PostNL is op verschillende manieren te bereiken, wat het eenvoudiger maakt om uw vragen te stellen en problemen voor te leggen. Of het nu gaat om de PostNL verhuisservice voor zakelijk of een van de diensten van particulieren, de medewerkers staan iedere dag voor u klaar om vragen te beantwoorden. Kijk tevens bij alle andere klantenservices van bedrijven die u nodig heeft om uw dagelijkse activiteiten uit te kunnen voeren.

Snel naar

  1. Hoe laat komt PostNL in mijn wijk?
  2. Hoe lang blijft mijn pakket op het afhaalpunt van PostNL?
  3. Welke dagen bezorgt PostNL pakketten?
  4. Wat doet PostNL als je niet thuis bent?
  5. Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van PostNL?
  6. Hoe kan ik een pakket volgen of traceren bij PostNL?
  7. Wat zijn de verzendtarieven en verzendopties van PostNL?
  8. Wat moet ik doen als mijn pakket bij PostNL vertraagd is of zoekgeraakt lijkt te zijn?
  9. Biedt PostNL internationale verzendingen aan en wat zijn de kosten hiervan?

Contact met PostNL

Openingstijden PostNL klantenservice

De telefonische klantenservice is op dit moment geopend.

Maandag
08:30 -20:00
Dinsdag
08:30 -20:00
Woensdag
08:30 -20:00
Donderdag
08:30 -20:00
Vrijdag
08:30 -20:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten

Telefoonnummers PostNL klantenservice

Contact met PostNLNummer
Algemeen0900 - 09 90

Overige contactmogelijkheden PostNL klantenservice

PostNL opzeggen

PostNL direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/postnl.

PostNL ervaringen

8 ervaringen.

Heb jij recent contact gehad met PostNL? Laat ons je ervaring met PostNL weten!
Beoordeel PostNL

Adres PostNL klantenservice

Prinses Beatrixlaan 23
Den Haag

Veelgestelde vragen

Hoe laat komt PostNL in mijn wijk?

Over het algemeen bezorgt PostNL de pakketten de eerstvolgende bezorgdag. Hierbij werken de pakketbezorgers van maandag tot en met zaterdag. Bij het versturen en ontvangen van een pakket ontvangt u een track & trace code. Door deze code in te vullen op de PostNL website of in de PostNL app, krijgt u de laatste status over uw pakket. U krijgt hierbij een tijdvak van twee uur waarbinnen de PostNL bezorger langskomt. Het hangt van de hoeveelheid pakketten, de drukte onderweg en de weersomstandigheden af of het daadwerkelijk lukt om het pakket op tijd te bezorgen.

Hoe lang blijft mijn pakket op het afhaalpunt van PostNL?

Is er niemand thuis op het adres waar PostNL een pakket moet bezorgen? Dan levert de postbezorger het pakket af bij een PostNL-punt vlakbij de locatie. U ontvangt vervolgens een niet-thuiscode. Aan de hand van deze code kunt u door middel van de track & trace zien waar u het pakket kunt ophalen. Het pakket kunt u ophalen vanaf 15:00 uur op de eerstvolgende bezorgdag (van maandag tot en met zaterdag). Het pakket blijft een week aanwezig op het PostNL-punt. Heeft u het pakket niet binnen deze termijn opgehaald? Dan verzenden wij het pakket terug naar de afzender.

Welke dagen bezorgt PostNL pakketten?

Verwacht u een pakket van PostNL? De bezorger van PostNL rijdt rond om pakketten af te leveren op de juiste plaats van bestemming van maandag tot en met vrijdag tot 21:30 uur. De bezorgers van PostNL leveren het pakket af binnen maximaal twee bezorgdagen af nadat het pakket is ontvangen van de afzender. Kiest u zelf als ontvanger voor een andere bezorgdag? Dan leveren de PostNL bezorgers het pakket natuurlijk af op die dag. Is er een PostNL storing, waardoor uw pakket niet geleverd wordt? Neem dan met PostNL contact op voor meer informatie. Houd hierbij uw track & trace code bij de hand.

Wat doet PostNL als je niet thuis bent?

Is er niemand aanwezig als de PostNL bezorger langskomt met een pakket? In dat geval levert de pakketbezorger uw bezorging af bij de buren of een PostNL-punt. Aan de hand van de track & trace code kunt u direct zien waar uw pakket zich bevindt. Beschikt PostNL bovendien over het e-mailadres van de afzender, dan ontvangt deze ook een bericht over de locatie waar het pakket is afgegeven. U ontvangt de informatie over het algemeen digitaal van PostNL. Alleen bij medische post, een relatiegeschenk of een zending die behoort onder een universele postdienst krijgt u een niet-thuisbriefje door de brievenbus.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van PostNL?

U neemt met PostNL contact op door middel van chatten via de PostNL website, bellen met het PostNL telefoonnummer, een bericht te sturen op de sociale media en het schrijven van een brief. U kunt chatten met de PostNL klantenservice op de PostNL website van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 18:30 uur en op zaterdag van 09:00 tot 16:00 uur. Bellen met het PostNL telefoonnummer 0900-0990 doet u binnen dezelfde openingstijden en kost 45 eurocent per gesprek. Stel uw vragen via Twitter aan @PostNL en ontvang doorgaans binnen een uur een bericht terug. Of schrijf een handgeschreven brief naar Postbus 99180, 8900 NA, Leeuwarden.

Hoe kan ik een pakket volgen of traceren bij PostNL?

Wanneer een pakket wordt verzonden, ontvangt u van de afzender een track & trace-code. Door middel van deze code en de postcode van de ontvanger, kunt u op de website van PostNL zien waar uw pakket zich bevindt in het bezorgproces. Ook in de app van PostNL volgt u uw pakket. Ontvangt u een pakket uit het buitenland? Als u uw bezorging nog niet kunt volgen, dan is uw pakket wellicht nog niet in ons land of bij het internationale depot van PostNL. U kunt dan proberen om de internationale track & trace-code op de website van PostNL in te voeren. Lukt het niet om uw pakket te traceren, bijvoorbeeld door een PostNL storing? Neem dan contact op met de PostNL klantenservice voor meer informatie.

Wat zijn de verzendtarieven en verzendopties van PostNL?

Wilt u een brief versturen via de brievenbus of een pakket laten bezorgen via de pakketbezorger? Op de PostNL website vindt u een handig overzicht van de tarieven voor het verzenden van uw post. Hierbij maakt PostNL een onderscheid tussen het versturen van briefpost in de Tarievenfolder en het verzenden van pakketten. Verstuurt u geregeld post via PostNL? Dan is het in de meeste gevallen voordeliger om een zakelijke klant van PostNL te worden. Op de website van PostNL vindt u de tarieven voor zakelijke post.

Wat moet ik doen als mijn pakket bij PostNL vertraagd is of zoekgeraakt lijkt te zijn?

Wanneer uw pakket vertraagd is, vindt u hierover meer informatie aan de hand van de track & trace-code op de website of in de app. Is uw pakket echter zoekgeraakt? Dan is het belangrijk dat de verzender hiervoor in actie komt. De afzender heeft namelijk een overeenkomst met PostNL afgesloten voor de bezorging. U neemt dus contact op met de verzender van het pakket, zodat deze contact opneemt met PostNL. Is uw pakket kwijtgeraakt na bezorging bij de buren? Als u niet heeft aangegeven dat bezorging bij de buren toegestaan was, blijft de verzender verantwoordelijk voor de levering van het pakket. Heeft u wel vermeld dat bezorging bij de buren is toegestaan? Dan draagt u het risico voor het pakket zodat deze is bezorgd bij uw buurvrouw of -man.

Biedt PostNL internationale verzendingen aan en wat zijn de kosten hiervan?

Het versturen van een pakket naar het buitenland is uiteraard mogelijk bij PostNL. U verzendt hierbij uw pakket via een PostNL-punt. De minimale kosten hiervan bedragen € 4,65. Het hangt van uw keuzes af, wat het precieze bedrag voor de internationale verzending is. Zo heeft u mogelijkheden voor met of zonder track & trace-code, aangetekend of niet, wel of niet verzekeren van uw pakket of het bezorgen van het pakket met de spoedservice van PostNL. Verzendt u meer dan 50 pakketten per jaar? Dan is het over het algemeen voordeliger om een zakelijk account bij PostNL af te sluiten.

Ga naar de veelgestelde vragen van PostNL
Rapportcijfer PostNL klantenservice: 3.4

Rapportcijfer is gebaseerd op 8 beoordelingen.

Laat ons je ervaring met de PostNL klantenservice weten!

Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.

  • Vermeld in je reactie niet je persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, adres of wachtwoord.
  • Je review wordt niet naar de PostNL klantenservice gestuurd maar alleen gedeeld op deze website.

Beoordeel PostNL Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan de PostNL klantenservice?

8 reviews over “PostNL”

  1. Rapportcijfer: 1

    Hoi volgens mij zijn de laatste nieuwe klantenservice telefoonnummes voor PostNL particulier de volgende nummers: 088-8681001 tot en met 088-8681018

  2. Rapportcijfer: 1

    Bij de chat 53 wachtenden voor je en een telefoonnummer wat niet bestaat.
    Een pakket wat niet bezorgd is terwijl we wel een melding krijgen dat het bezorgd is.

    Er gaat te veel mis.

  3. Rapportcijfer: 1

    Vind het erg duur worden op deze manier noemen jullie dat klantenservice of beter betaalservice

  4. Rapportcijfer: 2

    Jullie klantenservice telefonisch bereiken is een drama. Ik mis belangrijke post maar de meerdere telefoonnummers die ik gebruikte waren niet meer in gebruik of leiden niet tot het gewenste contact. Schande voor een organisatie als de uwe.

  5. Rapportcijfer: 2

    Jullie klantenservice telefonisch bereiken is een drama. Ik mis belangrijke post maar de meerdere telefoonnummers die ik gebruikte waren niet meer in gebruik of leiden niet tot het gewenste contact. Schande voor een organisatie als de uwe.