Over Peugeot Nederland
Peugeot, het moederbedrijf van Peugeot Nederland, is een Frank automerk. Het merk is vernoemd naar de Franse familie Peugeot, die al vroeg in de negentiende eeuw het bedrijf oprichtte.
Peugeot maakt deel uit van de Franse autogroep PSA Peugeot Citroën. Naast Peugeot horen ook de Franse automerken Citroën en DS Automobiles tot deze holdingmaatschappij.
Geschiedenis
Het bedrijf is opgericht door Jean-Pierre en Jean-Frédéric Peugeot. In die tijd is het bedrijf gericht op het metaalgieten. Langzaam maar zeker ontwikkelt het bedrijf allerlei belangrijke innovaties. De eerste Peugeot auto werd in 1890 gebouwd en een jaar later kwam de productie van de auto’s op gang.
De Peugeot 201 is de eerste auto die met de welbekende cijferreeks wordt geproduceerd. Deze serie ziet in 1923 het daglicht. In 2005 wordt er voor het eerst een nieuwe cijferreeks geïntroduceerd met de intrede van de 1007.
Daarnaast is Peugeot de eerste autofabrikant die een standaard FAP-roetfilter op een auto brengt. De roetuitstoot van een dieselauto wordt hiermee vrijwel tot nul teruggebracht.
Aan het begin van de eenentwintigste eeuw zijn de Peugeot 206 en 307 onderdeel van de best verkochte auto’s in Europa.
Duurzaam en milieu
Peugeot richt zich op duurzame mobiliteit. Daarnaast staat ook de milieuvriendelijkheid hoog in het vaandel bij het automerk. Niet alleen wordt er bij technologische ontwikkelingen en producten aan het milieu gedacht, dit is ook het geval bij services.
Contactgegevens
Op de website van Peugeot nis alle praktische informatie betreffende de dealers van Peugeot Nederland te vinden, zoals contactinformatie en een routebeschrijving.
U kunt telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Peugeot Nederland via 0800-7384368. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Daarnaast is het mogelijk om het contactformulier op de website in te vullen, of schriftelijk contact op te nemen. Schriftelijke post kunt u adresseren aan Peugeot Nederland N.V., t.a.v. de afdeling Klantenservice, Postbus 12420, 1100 AK Amsterdam Zuidoost.
Slechte organisatie contact gehad maar willen niet helpen,lak schade van binnenuit roest,ze wisten me te melden,dat dit komt (door sneeuw en wasstraat.
Ik ben nu al drie maanden mijn auto kwijt vanwege het niet leveren van een tractiebatterij. En dat terwijl mijn auto pas 1 1/2 jaar oud is en dus volledig in de garantie. Telefonisch gesprek met peugeot nederland gehad maar er is nooit teruggebeld terwijl dat beloofd was
Bij 88000km probleem met distributie riem is door vakgarage gerepareerd maar de peugeotgarage wil geen actie onder nemen voor colanzeregeling
hoe en waarheen kan ik een vraag stellen via email??
ik rij een peugeot 1007 de 16 hpp1 en heb problemen met mijn 7 polige stekkerdoos en de autoelectronica.
de trekhaak en stekkerdoos komen van gerenomeerde bedrijven nieuw.
de pc software van onze peugot 1007 is bij een officiele peugeot dealer al div malen geupdate en nagekeken op storingen. en er zijn geen problemen gevonden.
echter daar denkt onze peugeot toch anders over .als ik onze nieuwe fietsendrager aansluit stopt de achterkant van de auto na elke (10) seconde met bv achterlichten branden, knipperlichten knipperen, remlichten te laten werken.
helaas doet ook de fietsendrager dan niets meer.
we hebben inmiddels div dingen geprobeerd zoals mijn fietsendrager op andere auto werkt.
aanhanger werkend van andere auto af halen en op mijn auto aansluiten NIETS werkt
ik ben ten einde raad. de peugeot dealer monteur zegt alleen dat het andere software is waar hij normaal mee werkt.
het heeft de garage en mij al honderde euro’s gekost en we zijn er beide eigenlijk klaar mee.
helaas is deze peugeot 1007 automaat met grote deuren enz, voor ons als mindervalide bejaarde de idiale instap wagen
graag zou ik in contact komen met iemand die ons op betaalbare wijze uit dit probleem kan helpen stappen. zodat wij als gepensioneerde kunnen gaan genieten van onze e-bike fietstrips, en van onze auto.
wij zijn echt ten einde raad aub svp HELP ons een andere auto zit er voor ons NIET meer in dast trek ik niet met ons minimale pensioen.
aub help ons.
mvg in afwachting van een hopelijke positieve feedback verblijven wij in deze smeekbede
Vlotte reactie op mijn vraag.
Goedendag. Wij zijn in het bezit van een 208 E. bouwjaar 2020. 20.000 km op de teller. Hebben hem in augustus bij de dealer gekocht. We zijn 3x bij de dealer geweest omdat het bandenspanningslampje niet correct functioneerde. Daarna ging er een lichtje branden dat de auto niet kan opladen. De auto staat inmiddels al meer dan 3,5 weken bij de dealer in afwachting van onderdelen. Zij geven aan dat het een Europees probleem is. U kunt zich voorstellen dat wij dat onacceptabel vinden. Een auto kopen en nog 700 km gereden te hebben en dan doet de auto het niet meer. Het is kennelijk een fabrieksprobleem bij Peugeot. We vernemen graag hoe Peugeot dit technische probleem denkt te kunnen oplossen.
Op 12 augustus een zeer vervelend gesprek gehad met een medewerker van Peugeot.
Deze man was op geen enkele wijze bereid om mijn klacht serieus te nemen.
En nog minder om er iets mee te doen.
Ik heb daarop een mail naar Peugeot gestuurd.
m.v.g.
L.Geraedts
service/garantie van peugeot is slecht .bij 12000km remblokken versleten ,nu bij 29000 km renblokken en schijven versleten en dit moet ik zelf betalen .