Over Cak
Cak staat voor het Centraal Administratie Kantoor, een overheidsdienst die taken uitvoert voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, afgekort het VWS. Zo berekent en int het CAK de eigen bijdragen voor de Wet langdurige zorg en de Wet maatschappelijke ondersteuning. Het CAK is daarnaast verantwoordelijk voor de financiering van instellingen van de Wet langdurige zorg. Ook maakt het verklaringen op voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen als u naar het buitenland reist. Voor klanten die buiten het Nederlandse zorgstelsel vallen voert het CAK regelingen uit, zoals regeling wanbetalers, regeling gemoedsbezwaarden en regeling onverzekerden. Als laatste voert het CAK de regeling Zorgverzekering uit voor verdragsgerechtigden.
Cak klantenservice
Heeft u een vraag voor het CAK in verband met uw regeling of de inning van eigen bedragen voor de Wet langdurige zorg en de Wet maatschappelijke ondersteuning? Dan kunt u contact opnemen met CAK op één van de volgende telefoonnummers:
– Eigen bijdrage Wmo: 0800 – 1925
– Eigen bijdrage Wlz en Beschermd wonen: 0800 – 0087
– Medicijnen onder de Opiumwet: 0800 – 2108
– Regelingen Zorgverzekeringswet: 0800 – 5028
– Zorgverzekering en buitenland: +31 (0)88 – 711 55 51
– Receptie voor bezoekers en leveranciers: 088 – 711 40 00
Alle 0800-nummers zijn kosteloos. De klantenservice van CAK is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30u en 17.00u. Indien u belt over uw dossier is het aangeraden om uw klantnummer bij de hand te houden. Zo kan de medewerker u sneller verder helpen en bespaart u hem of haar extra opzoekwerk. Het heeft vele voordelen om telefonisch contact te zoeken met de klantenservice van CAK. Uw vragen worden direct beantwoord en indien de medewerker bijkomende vragen heeft, kunt u deze onmiddellijk beantwoorden. Zo hoeft u geen dagen te wachten op een reactie.
Heeft u liever schriftelijk contact omdat uw vraag niet dringend is of omdat u graag een schriftelijke neerslag van uw conversatie met de klantenservice van CAK wilt hebben? Dat kan! Op de website vindt u een contactformulier dat u snel en eenvoudig invult. Indien gewenst kunt u bijlagen toevoegen om uw vraag te ondersteunen. Zodra uw klacht of vraag in behandeling wordt genomen, ontvangt u een een bericht. U kunt nog gebeld worden om bijkomende vragen te beantwoorden. De verwerkingstijd van uw vraag of klacht kan enkele weken in beslag nemen, zeker voor de Wlz en de Wmo. Schrijft u liever een brief? Op de website van het CAK vindt u de postadressen die u kunt gebruiken. Ook op Twitter is de klantenservice van CAK actief en kunt u een direct bericht sturen. Binnen enkele uren ontvangt u een reactie.
snel gevonden wat ik zocht
Geen ervaring dankjewel
Kan jullie niet te pakken krijgen wou een nieuwe S1 formulier ben het origineel kwijt en nu vragen ze der om dank u