BKR

 klantenservice

Over het BKR

Het BKR registreert leningen en kredieten. Het BKR, Bureau Krediet Registratie, is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk. Sinds 1965 is de stichting al werkzaam op het gebied van krediet registraties.
Kredietverstrekkers zijn wettelijk verplicht om iedere lening aan te melden bij het BKR. Daarnaast kunnen kredietverstrekkers het systeem ook gebruiken wanneer er bij hen een nieuwe kredietaanvraag binnenkomt. Door de gegevens van de klant op te vragen, kunnen ze beter inschatten hoe een klant er financieel gezien voor staat. Als iemand geen betalingsachterstand heeft, dan werkt een registratie in het Centraal Krediet Informatiesysteem in het voordeel van de consument.
Het registreren van kredieten zorgt er voor dat consumenten minder snel in de financiële problemen komen.
BKR registreert enkel kredieten, maar wil in de toekomst ook andere schulden inzichtelijk gaan maken. Op dit moment worden schulden zoals een betalingsachterstand bij de Belastingdienst, een studieschuld of een hypotheek niet geregistreerd in het systeem. Een uitbreiding van de registratie zorgt er voor dat kredietverstrekkers een nog betere afweging kunnen maken op het gebied van een kredietaanvraag.

Consument

Als consument kunt u ook terecht bij het BKR om uw kredietgegevens op te vragen. U krijgt dan inzicht in de soorten overeenkomst, de hoogte van de lening of het limiet, de ingangsdatum van het krediet, de maand waarin de overeenkomst wordt afgelost, de maand waarin de overeenkomst officieel is beëindigd en eventuele bijzonderheden. Het BKR heeft geen kennis van uw inkomen of schulden zoals een studieschuld.

Contactgegevens

U kunt het BKR op verschillende manieren bereiken. Voor vragen of opmerkingen neemt u telefonisch contact op met 088-1502500. Deze klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 8.30-17.00 uur.
Daarnaast kunt u het contactformulier op de website invullen. Wilt u gegevens opvragen? Dit kunt u ook doen via de website.
Het BKR is gevestigd aan de Dodewaardtlaan 1, 4006 EA in Tiel.

Contact met BKR

Openingstijden BKR klantenservice

De telefonische klantenservice is op dit moment niet bereikbaar.

Maandag
08:30 -17:00
Dinsdag
08:30 -17:00
Woensdag
08:30 -17:00
Donderdag
08:30 -17:00
Vrijdag
08:30 -17:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten

Telefoonnummers BKR klantenservice

Contact met BKRNummer
Algemeen088 - 15 02 500

Overige contactmogelijkheden BKR klantenservice

BKR opzeggen

BKR direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/bkr.

BKR ervaringen

3 ervaringen.

Heb jij recent contact gehad met BKR? Laat ons je ervaring met BKR weten!
Beoordeel BKR

Adres BKR klantenservice

Dodewaardlaan 1
Tiel
Rapportcijfer BKR klantenservice: 5.7

Rapportcijfer is gebaseerd op 3 beoordelingen.

Laat ons je ervaring met de BKR klantenservice weten!

Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.

  • Vermeld in je reactie niet je persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, adres of wachtwoord.
  • Je review wordt niet naar de BKR klantenservice gestuurd maar alleen gedeeld op deze website.

Beoordeel BKR Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan de BKR klantenservice?

3 reviews over “BKR”

  1. Rapportcijfer: 1

    Krijg geen medewerker aan de lijn, wil een storing doorgeven

  2. Rapportcijfer: 8

    Ben veranderd van Rabo naar Regiobank en zit hierdoor met een ongevraagde registratie bij het BKR.
    Wij hadden vroeger Hypotheken lopen bij de Rabobank, deze zijn allemaal voor 11 jaar terug afgebouwd.
    Dus op dit moment in het geheel op geen enkele manier SCHULDEN
    Wij hadden bij de Rabobank een doorlopend krediet (roodstand) van € 1000,00 die is ruim een jaar terug beeindigt.
    Deze € 1000,00 doorlopend krediet wilden wij bij de Regiobank weer instellen, alleen gaat dit niet vanwege een onbegrijpelijke registratie bij het BKR.
    Gaarne deze registratie aanpassen en laten VERDWIJNEN

  3. Rapportcijfer: 8

    Geachte heer/ mevrouw
    Ik spreek geen Nederlands en kende helaas tot nu toe geen Nederlands recht. Een van de regels is om na verhuizing naar de instelling waar ik het product heb gekocht in termijnen een adreswijziging door te geven. Dat deed ik niet en alle notificaties en betalingsherinneringen werden naar mijn oude adres gestuurd. Toen mijn vrouw en ik geïnteresseerd raakten in het kopen van een huis, ontdekte ik de mogelijkheid om lopende leningen te checken op http://www.bkr.nl. Bij het nakijken van mijn dossierlijst ontdekte ik dat ik een openstaand saldo had, welke betaalde ik meteen af.
    Toen ik om een hypothecaire lening vroeg, werd ik door de bank geweigerd vanwege de A2-code. Het gaat om één paar schoenen (gekocht voor zo’n 120 euro), door deze onoplettendheid ben ik momenteel voor een periode van 5 jaar uitgesloten van het kopen van mijn droomhuis. Andere leningen heb ik regelmatig of eerder dan gepland afgelost. In dit geval is het gewoon mijn vergissing bij het opgeven van een nieuw adres. Eerlijk gezegd dacht ik dat als ik een adreswijziging doorgeef aan de gemeente, mijn gegevens in alle Nederlandse Instituties bijgewerkt worden (zoals de belasting of bij huisarts). Om deze reden wil ik u vragen mijn verzoek in overweging te nemen en de A2-code uit mijn dossier te verwijderen.
    Met vriendelijke groet, Traian Ionut Ceraceanu