Over de gemeente Dordrecht
De gemeente Dordrecht is gelegen in het zuiden van de gemeente Zuid-Holland. Zij telt ruim 119.000 inwoners en is onderdeel van agglomeratie Drechtsteden. ‘Dordt’, zoals de gemeente veelal in de volksmond wordt genoemd, werd voor het eerst genoemd in een stuk uit de 12e eeuw onder de naam ‘Thuredrech’ en kreeg in 1220 stadsrechten. Door haar strategische ligging groeide de huidige hoofdplaats Dordrecht uit tot een belangrijke handelsplaats, wat haar een zeer rijke geschiedenis opleverde en welke nog altijd goed bewaard is gebleven.
Contact
In het geval dat u een vraag, suggestie of klacht heeft voor of over de gemeente Dordrecht, kunt u altijd per telefoon contact opnemen met de klantenservice van de gemeente Dordrecht via telefoonnummer 14 078. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur. Indien u uit het buitenland belt kunt u bellen naar 0031 786398989. Tevens kunt u via de website een verzoek om terug te bellen indienen, de klantenservice van de gemeente Dordrecht zal dan binnen twee werkdagen telefonisch contact met u zoeken. Daarnaast is het ook mogelijk om de gemeente per fax te contacteren, dit doet u door uw brief te versturen naar 078 – 7708080. Indien u de gemeente liever via de digitale weg wilt bereiken, kunt u dit doen door het contactformulier op de website in te vullen of door een bericht via de sociale media te stellen. De gemeente Dordrecht is actief op zowel Twitter als Facebook. Er is helaas geen mogelijkheid om de gemeente per e-mail te bereiken. Bovendien is er de mogelijkheid om schriftelijk contact op te nemen met de gemeente, dit doet u door uw brief te versturen naar Postbus 8, 3300 AA Dordrecht.
Tenslotte kunt u natuurlijk ook altijd in persoon langskomen op het stadskantoor van de gemeente Dordrecht, deze is gevestigd op Spuiboulevard 300, 3311 GR Dordrecht. Het stadskantoor is geopend van maandag tot en met woensdag tussen 8.30 en 17.00 uur, op donderdag tussen 8.30 en 19.30 uur, en op vrijdag tussen 8.30 en 12.00 uur. Het is niet nodig om van te voren een afspraak te maken, maar wordt wel aangeraden, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden. In het geval van aanvragen van een Omgevingsvergunning, APV of naturalisatie- of optieaanvragen, dient u wel van te voren een afspraak te maken. Een afspraak kunt u gemakkelijk via het digitale loket op de website van de gemeente maken of door even te bellen met de klantenservice via eerdergenoemd nummer.
Hallo goede morgen ik probeer al 14 dagen en copy van scheidings wet te krijgen de advocaat vraagt (The divorce law has to be certified by your government and translated to English) wat moet ik doen om dat te krijgen AUB help me