Over Waternet
Waternet is een Nederlands overheidsbedrijf dat zich bezighoudt met drinkwatervoorziening, riolering en waterbeheer. Stichting Waternet is op 1 januari 2006 opgericht door de gemeente Amsterdam. Waternet verzorgt de levering van drinkwater aan ruim een miljoen mensen in de gemeenten Amsterdam, Diemen, Muiden, Ouder-Amstel, Amstelveen, Heemstede en aan de luchthaven Schiphol en ook een groot aantal personen woonachtig in het Gooi en de Vechtstreek. Het drinkwater wordt uit twee bronnen betrokken: de Amsterdamse Waterleidingduinen, waar voorgezuiverd Rijnwater wordt ingebracht dat samen met regenwater wordt gefilterd door het duinzand, en de Bethunepolder, waar grote hoeveelheden grondwater van goede kwaliteit opwellen. Om iedereen van drinkwater te voorzien is de Waternet klantenservice een vereiste.
Veelgestelde vragen
Voor vragen over het bedrijf omtrent drinkwater kunt u terecht op de veelgestelde vragen pagina van de website. Zo kunt u hier vragen vinden over hoe u uw meterstand doorgeeft en wat u moet regelen als u gaat verhuizen. Ook vragen over de prijzen van drinkwater bij Waternet komen hier omhoog, samen met de hardheid van uw water en wat een kookadvies is. Ook vragen over vers water en legionella komen opspelen. Denk bijvoorbeeld ook aan praktische zaken als het wijzigen van uw e-mailadres of wanneer u de jaarlijkse factuur van Waternet binnen krijgt. Kunt u uw antwoorden hier niet vinden, dan kunt u contact opnemen met de Waternet klantenservice.
Social Media
Indien u bij de veelgestelde vragen uw antwoord niet kon vinden, kunt u ook via social media contact opnemen met de Waternet klantenservice. Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de medewerkers stellen op de Waternet Facebook. Deze manier van de Waternet klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt Waternet bereiken via @Waternet. Als de medewerkers van de Waternet klantenservice zo druk zijn dat ze ook hier geen antwoord op uw vragen kunnen geven, kunt u het ook via de telefoon proberen.
Waternet Klantenservice
Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de Waternet klantenservice. Hiervoor belt u tijdens kantooruren naar het nummer 0900 93 94 voor al uw vragen of het melden van een storing. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur te bereiken. Dit gesprek kost twintig cent per telefoontje, plus uw gebruikelijke belkosten.
Storing waternet doorgeven
Een storing bij Waternet kan zich op verschillende manieren voordoen. U kunt bijvoorbeeld te maken hebben met een situatie waarin er heel weinig of geen water uit de kraan komt. Dit heeft meestal te maken met een laag waterdruk, maar het kan ook andere oorzaken hebben. Of misschien is er iets met uw riolering aan de hand en komt er bijvoorbeeld een vervelende geur uit de doucheput of het toilet. Het is hoe dan ook erg vervelend als u met een storing bij Waternet te maken heeft. Daarom is het fijn om in dergelijke gevallen het telefoonnummer van Waternet paraat te hebben. Dankzij KlantenserviceSpot hoeft u het telefoonnummer niet op te schrijven, maar kunt u altijd in onze database zoeken naar het juiste nummer. Maar ook als u het telefoonnummer van andere klantenservices zoekt, kunt u bij KlantenserviceSpot terecht voor de juiste gegevens. Denkt u maar bijvoorbeeld aan het telefoonnummer van PostNL klantenservice als u een pakketje verstuurt of ontvangt en hier een vraag over heeft!
Telefoonnummer Waternet bellen
Het telefoonnummer van Waternet is 0900-9394 en kost 20 cent per gesprek + de gebruikelijke kosten voor het bellen. De klantenservice is maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur – 17:00 uur te bereiken. Heeft u niet te maken met een storing , maar heeft u wel een (niet-dringende vraag) aan Waternet? Dan kunt u eerst kijken bij de veel gestelde vragen op de website. Staat het antwoord hier niet tussen, dan kunt u ook via sociale media (Facebook en Twitter) Waternet contacteren. De klantenservice komt dan zo snel mogelijk bij u terug!
Overige opties
Verder is het ook nog mogelijk om contact op te nemen met de Waternet klantenservice via email. Dit doet u door een mailtje te sturen via het contactformulier. Ook kunt u een brief sturen naar het postadres van Waternet of een bezoekje wagen aan het hoofdkantoor. Het bezoekadres is Stichting Waternet, Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC, Amsterdam.
wordt zo maar opgehangen
negatief duurt veel te lang en 3 maal doorverwezen