Kan de klantenservice dicht als mijn bedrijf vanwege corona gesloten is?
Vanwege de coronacrisis die in 2020 de hele wereld in zijn greep kreeg, zijn veel bedrijven gesloten of liggen noodgedwongen stil. Tijdens de lockdowns sloot de horeca, maar omdat ook evenementen verboden werden zitten ook veel bedrijven die daar diensten en materialen voor leveren zonder werk. Denk bijvoorbeeld aan leveranciers van geluidsapparatuur en technisch personeel…
Instagram inzetten voor de klantenservice
Vooral de jongere generaties hebben een Instagram account. Facebook vinden ze saai e n ze willen niet dat hun berichten tot in de eeuwigheid online staan. Ook bedrijven maken steeds vaker gebruik van een Instagram account. Het is een prima manier om klanten te bereiken met informatie over producten en diensten of aantrekkelijke acties. Als…
Een goede klantenservice draagt bij aan een beter bedrijfsresultaat
Het klinkt zo logisch, maar nog niet alle bedrijven zijn er voldoende van doordrongen. Een goede klantenservice is wel degelijk van groot belang voor een goedlopend bedrijf. Als uw klanten door de klantenservice vlot en goed worden geholpen zal hen dat er namelijk toe aanzetten om vaker bij u te kopen en ook hun vrienden…
Hoe functioneert uw klantenservice in coronatijd?
De coronacrisis heeft voor veel bedrijven grote gevolgen. In het najaar van 2020 kwam de verwachte ‘tweede golf’ en moeten veel medewerkers zich ziek melden bij milde klachten of contact met iemand die corona blijkt te hebben. Daarnaast geldt ook weer het dringende advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat heeft gevolgen voor de…
Schelden tegen chatbots vinden veel Nederlanders heel normaal
Steeds meer bedrijven maken op hun website gebruik van een chatbot. Dat is een virtueel persoon die vragen van klanten kan beantwoorden. Een prima manier om de klantenservice van een bedrijf 24/7 operationeel te hebben. Maar de klanten die gebruik maken van de diensten van de chatbot nemen het vaak niet zo nauw met de…
Aandacht voor digitaal klantcontact ook na Covid-19 belangrijk
Sinds de uitbraak van het coronavirus en de daarmee samenhangende consequenties zijn veel bedrijven overgeschakeld op andere vormen van klantcontact. Naast telefonisch contact werd bijvoorbeeld beeldbellen erg populair. Banken adverteerden ermee, maar ook andere sectoren ontdekten de mogelijkheden om op deze manier contact te hebben met hun klanten. Als de corona epidemie voorbij is, is…
Hoe gaat de klantenservice om met een notoire klager?
Ieder bedrijf heeft ze: Mensen die er een sport van maken om met een niet aflatende vasthoudendheid de klantenservice te bellen omdat er weer eens iets is waar ze over willen klagen. Vaak gaat het om klachten die ongegrond zijn. Maar zonder meer het gesprek beëindigen zodra duidelijk is dat het die vervelende beller weer…
Thuiswerken voor de klantenservice
Sinds de uitbraak van het coronavirus is het dringende advies om thuis te werken als dat mogelijk is. Het lijkt in eerste instantie lastig om medewerkers van uw klantenservice thuis te laten werken. Normaal zitten ze immers achter een telefoon en hebben de beschikking over het computersysteem van het bedrijf om snel zaken op te…
In welke taal moet ik mijn klanten te woord staan bij de klantenservice?
Bij de vraag in welke taal de klantenservice communiceert gaat het er niet alleen over of dat in het Nederlands, Engels of Frans gebeurt. Het heeft ook te maken met de ‘tone of voice’. Spreek je een beller met je of met u aan? Is een grapje geoorloofd? Vaak hangt het af van de policy…
Goede klantenservice bieden vanuit huis, is dat mogelijk?
Sinds we in maart 2020 in een ‘intelligente lockdown’ terecht kwamen vanwege de coronacrisis gingen zoveel mogelijk mensen thuis werken. Voor klantenservice medewerkers is dat vaak lastig, omdat ze nu eenmaal op kantoor achter de telefoon zitten en vanaf hun werkplek de klanten te woord staan. Thuis een telefooncentrale plaatsen gaat wel wat ver. Toch…