Digitenne storing

Een Digitenne storing verhelpen via KlantenserviceSpot

Lukt het niet om televisie te kijken door een Digitenne storing? KlantenserviceSpot biedt de contactgegevens van diverse organisaties aan, zoals KPN, de Essent klantenservice, de Vattenfall contact service en de Hema klantenservice. Zo heeft u binnen een mum van tijd antwoord op uw dringende vragen. Bekijk meteen onze website voor de correcte contactinformatie.

Digitenne voor zorgeloos televisie kijken

Digitenne vormt een aparte service van KPN waarmee het mogelijk is om televisie te kijken zonder tv aansluiting. Digitenne bestaat uit een antenne, ontvanger, afstandsbediening, smartcard en de benodigde aansluitkabels voor het aansluiten aan de televisie. Binnen enkele minuten na het aansluiten kunt u televisie kijken. De antenne vangt het televisie signaal op uit de lucht, waardoor geen vaste aansluitingen noodzakelijk zijn. Dit zorgt ervoor dat Digitenne uitermate geschikt is om toe te passen op onder meer de camping, een boot of heerlijk thuis. Desondanks kunnen er toch Digitenne storingen ontstaan. KlantenserviceSpot zorgt dat u gemakkelijk contact op kunt nemen met de KPN Digitenne klantenservice.

Tips om zelf Digitenne storingen verhelpen

Heeft u een slecht ontvangst of hapert het beeld constant? Een Digitenne storing kan verschillende oorzaken hebben. Met deze tips kunt u in sommige gevallen zelf de Digitenne storing verhelpen.

  • Controleer de bekabeling

    Maak alle kabels los van de televisie en de ontvanger en sluit deze vervolgens opnieuw aan. Vervolgens onderzoekt u of het lampje op de antenne naar behoren functioneert. De kabel van de antenne zet u goed vast.

  • Zet de televisie op het juiste input kanaal

    Ziet u op het beeldscherm het menu van Digitenne wanneer u op [Menu] drukt? Als dit niet het geval is, dient u het juiste input kanaal te selecteren. Dit doet u met de source-knop op uw afstandsbediening. Deze knop ziet er verschillend uit per type afstandsbediening. Veelal gaat het om de [EXT] of [AV] knop. Druk iedere keer verder totdat het beeld verspringt. Vervolgens belandt u bij het Digitenne menu.

  • Stel de antenne goed af

    Het kan zijn dat de antenne niet goed gericht is, waardoor het beeld niet goed wordt afgespeeld. Gebruik de Antenne Wizard om dit probleem op te lossen. U vindt de Antenne Wizard met de knop [ANT] op de afstandsbediening.

  • Onderzoek de software van de Digitenne

    Het kan zijn dat u over verouderde software op uw Digitenne ontvanger beschikt. Om dit te onderzoeken klikt u op het Menu binnen Digitenne en gaat u naar ´Abonnement Status´. De actuele software versie wordt hierbij aangegeven. U drukt vervolgens op de blauw knop van de afstandsbediening, oftewel de optie ´IrdetoCas status´. U bladert naar het laatste tabblad ´OTA update´. Daarna klikt u op ´Download New Software´. Als Download New Software echter grijs blijft, heeft u al de nieuwste update geïnstalleerd.

Digitenne bellen om een storing op te lossen

Lukt het niet om zelf de Digitenne storing te verhelpen? Neem dan contact op met de KPN Digitenne klantenservice. Het Digitenne telefoonnummer is 0800-0402. U kunt Digitenne 24/7 bellen. Bovendien is het telefoonnummer om een KPN Digitenne storing te verhelpen gratis.