Storing bij Vodafoon? Neem contact op met de klantenservice van Vodafone via KlantenserviceSpot!
Last van een storing bij Vodafoon? KlantenserviceSpot biedt in een handig overzicht alle contactgegevens van Nederlandse organisaties aan, zoals de Hema klantenservice, Storing van ING contactnummers en Essent contact gegevens. Ondanks dat Vodafone over een uitstekend netwerk beschikt, kan het voorkomen dat u geen bereik heeft of het internet niet werkt. In deze situaties is het prettig dat u meteen de contactgegevens van Vodafone bij KlantenserviceSpot bij de hand heeft. Hieronder vindt u direct de juiste informatie om Vodafone te bellen.
Vodafone, een mondiale organisatie
In 1982 werd Vodafone Group in het Verenigd-Koninkrijk opgericht. ‘Voda’ is hierbij een afkorting voor ‘voice data’. Al snel groeide het bedrijf uit tot een van ’s werelds grootste mobiele telecommunicatieondernemingen. In totaal zijn er wereldwijd 529,1 miljoen mobiele klanten en 19,3 vaste-breedbandcliënten aan Vodafone verbonden. Bovendien heeft de organisatie mobiele netwerken in ongeveer 30 landen, en werkt het mondiaal smane met circa 50 mobiele netwerken. Als aanbieder van vast breedband is Vodafone in 19 landen actief.
Contact met Vodafone; het tweede mobiele communicatiebedrijf van Nederland
In 1995 kwam Vodafone op de Nederlandse markt terecht. Op dat moment heette het bedrijf Libertel en had het slechts 2 procent van de markt op het gebied van mobiele telefoons in handen. Dit veranderde echter snel. Nadat het netwerk in de Randstad was opgezet, was de volgende uitdaging om het volledige land mobiele telefonie aan te bieden. Als eerste introduceerde Libertel in Nederland prepaid bellen. In 1999 stapte de onderneming naar de beurs, openden de eerste winkels van Libertel en konden mobiele klanten van het bedrijf naar een ander netwerk in Nederland bellen. Eind 2000 nam Vodafone een meerderheidsbelang in Libertel en werd de naam gewijzigd. In 2002 werd de naam officieel Vodafone. Nu biedt Vodafone in circa 250 gemeentes 4G+ dekking aan en staan er meer dan 3500 4G-masten en honderden kleinere zendmasten verspreid door het land. Als tweede mobiele telecommunicatiebedrijf van Nederland had het bedrijf per 31 maart 2018 circa 5 miljoen klanten. Vodafone Nederland maakt nu deel uit van VodafoneZiggo; dit is een 50/50 joint venture van zowel Vodafone Group als Liberty Global.
Contact met de Vodafone klantenservice op verschillende manieren
Connectiviteit en communicatie staat bij Vodafone voorop. Daarom is het voor Vodafone belangrijk dat vragen zo snel mogelijk beantwoord worden. Bij vragen of klachten bieden de medewerkers van de Vodafone klantenservice uitkomst. U kunt op diverse manieren contact opnemen met Vodafone. Allereerst kunt u binnen uw eigen account allerlei zaken zelf regelen, zoals het aanpassen van uw abonnement en adresgegevens. Ook kunt u op de website online chatten met een medewerker, zodat eventuele vragen gelijk opgelost kunnen worden. Op de sociale media als Facebook en Twitter van Vodafone zijn de medewerkers van de klantenservice actief om kwesties op te lossen. Hier leest u ook direct of er een storing bij Vodafoon aanwezig is. Uiteraard kunt u als particulier of onderneming ook Vodafone bellen. Wanneer u belt met een mobiele telefoon waarop een Vodafone abonnement aanwezig is, is het Vodafone telefoonnummer voor particulieren 1201 om de klantenservice te bereiken. Belt u met een andere telefoon? In dat geval kunt u Vodafone bellen op het nummer 0800-0094. Zakelijke klanten van Vodafone bellen met een mobiele telefoon waar een Vodafone abonnement aan verbonden is naar het nummer 1200. Voor een andere telefoon geldt eveneens het Vodafone telefoonnummer 0800-0094. Uiteraard kunt u ook voor Ziggo Vodafone contact een van de winkels bezoeken.