NS

Over NS

N.V. Nederlandse Spoorwegen is een Nederlands spoorwegbedrijf waarvan alle aandelen nog steeds in handen zijn van de Staat der Nederlanden. NS maakt gebruik van het Nederlandse spoorwegnet. Deze wordt door ProRail beheerd. Het Nederlandse spoorwegnet is het drukst bereden spoor van de Europese Unie: ongeveer 6,5 procent van de gehele bevolking reist namelijk iedere dag per trein. De lengte van het spoorwegnet in vergelijking tot het aantal inwoners maakt het tot een van de dichtste netten ter wereld. De NS is de grootste treinvervoerder van Nederland en mede daarom staat de klant hoog bij hen op de prioriteitenlijst.

NS klantenservice

Bij klachten of vragen kunt u terecht bij de NS klantenservice. Voor langere vragen die meer aandacht vereisen, kunt u hen bereiken via de telefonische klantenservice. Deze kunt u bereiken door naar het telefoonnummer 030 – 751 51 55 te bellen. Dit nummer kost een lokaal tarief en is elke werkdag bereikbaar van 08:00 uur tot 22:00 uur. OP zaterdag kunt u tussen 09:00 uur en 17:00 uur de NS klantenservice bereiken. Daarnaast kunt u terecht bij de HTM Service Punten: deze bevinden zich op Station Den Haag Centraal, Station Hollands Spoor en in Zoetermeer Centrum-West. Daarnaast biedt de NS klantenservice u de kans om met andere klanten over allerlei onderwerpen te praten op het serviceforum. De NS klantenservice is hier om de reiziger zo vlekkeloos mogelijk op zijn bestemming aan te laten komen: ook als u iets kwijt bent of gevonden hebt, kunt u de NS klantenservice bellen. De NS streeft ernaar om uw reis zo comfortabel mogelijk te maken en zij assisteren u dan ook graag in het geval van nood.

Veelgestelde vragen

De NS klantenservice staat voor u klaar als u vragen heeft over de vertrektijden van uw trein of sneltrein, maar ook voor vragen over de OV-chipkaart: wat te doen als uw OV-chipkaart verloren is, u bent beroofd of hij kapot is gegaan? Op al deze vragen tracht de NS klantenservice u een antwoord geven. Daarnaast staan zij voor u klaar als u vragen heeft over boetes en bezwaren of als u uw abonnement stop wilt zetten of wijzigen. In het geval dat u geld wilt terugvragen voor een reis die buiten uw macht om verkeerd is gelopen, kunt u ook terecht bij de NS klantenservice.

Overige opties

Als u een klacht heeft over treintijden, een kapotte halte of schade die u op heeft gelopen tijdens een ongeval of aanrijding kunt u ook bij de NS klantenservice terecht. Voor een schadeverzoek kunt u een brief sturen naar NS klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ, Utrecht. Zij trachten binnen tien werkdagen een antwoord terug te sturen. Als u niet tevreden bent over de uitkomst van uw klacht en NS u niet verder kunt helpen, kunt u naar het OV loket stappen. Tenslotte kunt u voor korte vragen, opmerkingen of klachten de NS klantenservice bereiken via hun Twitter op @NS_online. Hier wordt op de hoogte gehouden van de belangrijkste reisinformatie.

Openingstijden NS klantenservice

Nu bereikbaar.

Maandag
08:00 -22:00
Dinsdag
08:00 -22:00
Woensdag
08:00 -2200
Donderdag
08:00 -22:00
Vrijdag
08:00 -22:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten
NS

Telefoonnummer NS klantenservice

Telefoonnummer
030 - 751 51 55
Belkosten
lokaal tarief

Adres NS klantenservice

Laan van Puntenburg 100
Utrecht ­

E-mailadres NS klantenservice

E-mailadres
onbekend

NS opzeggen

NS direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/ns.

NS ervaringen

2 ervaringen.

2 gedachten over “NS”

  1. Op de site 9292ov was het niet mogelijk om een trein te zoeken: netwerk fout. Ik heb 30 minuten ’s middags en 10 minuten ’s avonds aan de lijn gehangen bij klantenservice van de ns. 3x mijn gegevens moeten doorgeven Dat is dus minstens € 20! Uiteindelijk werd ik doorverwezen naar de afdeling voordeeluitjes ! Daar was een dame die mij erop wees dat ik verkeerd zat en gaf mij het goede nummer. Toen was de storing in een mum tijd opgelost. Ik ben totaal niet te vreden hoe ik geholpen werd. Ik zie graag mijn geld teruggestort hebben. De klantenservice dame snapte er niets van. Dit alles gebeurde vrijdag 7 januari.

Plaats een reactie