De Nederlandse Spoorwegen, oftewel NS
De Nederlandse Spoorwegen oftewel NS is een Nederlands spoorwegbedrijf dat nog steeds in handen is van de Staat der Nederlanden. NS is tevens de grootste treinvervoerder van Nederland. De treinen van NS rijden op het Nederlandse spoorwegnet dat beheerd wordt door ProRail. Het spoorwegnet in Nederland is het drukst bereden net van de Europese Unie, dus Nederlanders rijden heel wat af met de trein. Meestal gaat dit wel goed, maar iedereen die weleens met de trein reist, heeft soms helaas ook te maken met een storing bij NS. Ervaart u een storing bij NS en wilt u met de NS klantenservice contact opnemen? Dan zit u bij KlantenserviceSpot goed, want hier vind u alle relevante contactinformatie zoals NS telefoonnummers, zodat u direct in verbinding kunt komen met de NS klantenservice!
NS klantenservice: bellen met NS telefoonnummer
Heeft u dus vragen of klachten, dan kunt u terecht bij de NS klantenservice. U kunt NS bellen op het NS telefoonnummer 030 – 751 51 55 als u een specifieke vraag heeft die alleen een medewerker kan beantwoorden. Voor het bellen van dit NS telefoonnummer betaalt u het lokaal tarief. U kunt telefonisch NS contact opnemen van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 22:00 uur. In het weekend belt u de NS klantenservice op zaterdag van 09:00 uur tot 17:00 uur. U kunt dan bijvoorbeeld met NS contact opnemen als u iets verloren heeft in de trein. Verder is de NS klantenservice er ook voor als u uw abonnement wilt wijzigen of opzeggen of als u bezwaar wilt maken tegen een boete.
NS klantenservice contact online
Bent u niet in de gelegenheid om te bellen, dan kunt u de NS klantenservice ook contacteren op het NS serviceforum. Dit serviceforum werkt net als ieder ander internetforum waar u een berichtje op kunt plaatsen. Een medewerker van de NS klantenservice zal dan uw vraag beantwoorden. Het voordeel van dit NS serviceforum is dat andere mensen ook mee kunnen lezen. Zo hebben meerdere mensen ook iets aan uw vraag. Daarnaast is er ook een pagina met veel gestelde vragen op de NS website. U hoeft dus niet meteen telefonisch met de NS klantenservice contact op te nemen als u een klein vraagje heeft, want de kans is groot dat het antwoord al ergens op de site staat als u de zoekfunctie gebruikt. Daarnaast is de NS klantenservice ook actief op Twitter. Hier kunt u een berichtje sturen en dan krijgt u meestal binnen een paar uur al een antwoord.
Klantenservice op NS stations
Bent u ter plekke op een NS station, dan kunt u uiteraard ook naar de servicebalie lopen. Deze worden OV Service & Tickets winkels genoemd en zitten in een aantal steden. De medewerkers van NS en andere vervoerders helpen u hier bijvoorbeeld met advies over abonnementen, vragen over de OV-chipkaart en een persoonlijk reisadvies. Ook kunt u hier bijvoorbeeld gevonden voorwerpen in de trein inleveren. Verder zijn er op stations informatieschermen te vinden en zijn er zelfservicetafels waar u uw reis kunt plannen naar bijvoorbeeld musea of andere bezienswaardigheden in Nederland. Ook handig: bij deze zelfservicetafels is het mogelijk om uw reisadvies uit te printen en mee te nemen.
Andere klantenservices bereiken?
Wilt u met de klantenservice van andere bedrijven of organisaties in contact komen? Ook dan zit u bij KlantenserviceSpot aan het juiste adres. Reist u bijvoorbeeld met de NS naar Schiphol voor een vlucht en ervaart u op de luchthaven problemen? Dan kunt u bij KlantenserviceSpot zoeken naar de juiste gegevens om met Schipholtickets contact op te nemen. Maar ook als u een storing bij uw internetprovider heeft en bijvoorbeeld de Ben klantenservice wilt bellen of Ziggo zakelijk contact informatie zoekt, kunt u dat bij KlantenserviceSpot vinden. Verder kunt u ook op telefoonnummer zelf zoeken. Dit is bijvoorbeeld handig in gevallen dat klantenservices van bedrijven u terugbellen, maar u het nummer niet meteen herkent. Dit telefoonnummer zoekt u vervolgens gewoon op bij KlantenserviceSpot en zo komt u er snel achter welk bedrijf bij het telefoonnummer hoort!
Op de site 9292ov was het niet mogelijk om een trein te zoeken: netwerk fout. Ik heb 30 minuten ’s middags en 10 minuten ’s avonds aan de lijn gehangen bij klantenservice van de ns. 3x mijn gegevens moeten doorgeven Dat is dus minstens € 20! Uiteindelijk werd ik doorverwezen naar de afdeling voordeeluitjes ! Daar was een dame die mij erop wees dat ik verkeerd zat en gaf mij het goede nummer. Toen was de storing in een mum tijd opgelost. Ik ben totaal niet te vreden hoe ik geholpen werd. Ik zie graag mijn geld teruggestort hebben. De klantenservice dame snapte er niets van. Dit alles gebeurde vrijdag 7 januari.
niet bereikbaar via email