Over 9292
9292 is ingevoerd om alle mensen die betrokken zijn bij het openbaar vervoer van hun zorgen te verlossen. Het bedrijf zet zich dan ook in om de reiziger de informatie te geven die nodig is om te reizen met het openbaar vervoer, zodat u hierbij niet meer de openbaar vervoer bedrijven of de overheden hoeft te bellen met vragen over de vertrektijden van uw trein, bus of metro. Hiermee willen zij de reiziger zo soepel mogelijk laten reizen en de OV-bedrijven ondersteunen bij het uitvoeren van hun taken binnen het openbaar vervoer. 9292 is een samenwerkingsverband van alle OV-bedrijven in Nederland en verstrekt namens hen alle reisinformatie. Dit door middel van de website en apps, maar ook door Open Data.
9292 Klantenservice
Dit kan natuurlijk tot veel vragen leiden. Of u nu thuis bent of onderweg, het is belangrijk om altijd toegang te kunnen hebben tot uw reisinformatie. Voor persoonlijk reisadvies, informatie over prijzen, abonnementen of de laatste wijzingen kunt u bellen met een van de 9292 klantenservice reisadviseurs. U kunt de reisadviseurs bereiken via het telefoonnummer 0900-9292. Dit nummer kost 70 eurocent per minuut. Daarnaast kunt u de 9292 Klantenservice ook bellen via 0900 – 899 85 85. Dit nummer kost slechts drie eurocent per minuut. Wilt u de klantenservice liever in persoon spreken, dan vindt u het kantoor bij het centraal station van Utrecht. Het kantoor is naast Hoog Catharijne gelegen.
Veelgestelde vragen
Op de 9292 website geeft de klantenservice ook antwoord op de meest gestelde vragen. Kunt u uw vraag niet vinden of is het antwoord niet duidelijk genoeg, dan kunt u contact opnemen met de 9292 klantenservice. Zij geven uw antwoord op uw vragen over de website, en te plannen reis of opmerkingen die u heeft op een reis die u al gemaakt heeft. Vragen zoals “Hoe kan het dat mijn reisadvies anders is dan ik verwacht?” of “Waarom is een bus- of tramlijn niet zichtbaar in mijn reisadvies?” beantwoorden zij graag. Daarnaast geven zij u antwoord op uw vragen over de tarieven van een reis met het openbaar vervoer: hoe reist u zo goedkoop mogelijk en wat te doen als u uw OV-chipkaart kwijt bent geraakt? 9292 geeft u zo duidelijk mogelijk antwoord op uw vragen of verwijst u door naar een ander bedrijf die daar het beste antwoord op kan geven.
Overige opties
9292 is opgezet voor een makkelijke communicatie tussen reiziger en bedrijf en zij willen uw reis dan ook zo prettig mogelijk voor u maken. Als u klachten heeft of opmerkingen waarin ze het beter kunnen doen, wordt het vanuit 9292 aangemoedigd om contact op te nemen met de 9292 klantenservice. De 9292 klantenservice is te bereiken via hun website, maar ook op social media: voor vragen en suggesties kunt u terecht op Twitter via @9292 en @OVwijzigingen of Facebook. Tenslotte is het natuurlijk ook mogelijk om een brief naar de 9292 klantenservice te sturen. Dit doet u door middel van het postadres. Deze kunt u adresseren aan Reisinformatiegroep bv, Postbus 19319, 3501 DH Utrecht.
Op Centraal Arnhem overstappen op bus 3 voor Burgers Zoo.
Er blijken 2 bussen met nr 3 te rijden. De ene komt niet in de buurt van Burgers Zoo.
Handig als je weet dat er echt Burgers Zoo moet staan
Ik wordt geopereerd in het Amphia ziekenhuis aan mijn oog. Ik kan dus niet rijden. In Oosterhout NB rijdt een deeltaxi. Maar als er een openbaar vervoer verbinding is, krijg je een OV advies en wel als volgt:
Buurtbus V 10:52 naar busstation A 10:56 deze bus rijdt elk uur.
Lijn 326 V 10:56 naar Amphia Breda A 11:32.
Aankomst buurtbus en vertrek lijnbus is zelfde tijdstip. Dom, er hoeft maar iets te gebeuren en je mist de bus, komt te laat in het ziekenhuis en mist de operatie.
Welke slimme vogel denkt dat de bussen op tijd rijden.
Wil je toch met de deeltaxi betaal je de hoofdprijs.
Mensen. Als je een mening hebt over 9292, meld die dan even bij 9292 zelf en niet op deze site. En treuren over bussen die niet op tijd rijden is een beetje suf. 9292 geeft alleen informatie en is geen OV bedrijf. Als de bussen niet op tijd rijden dan moet je dan even bij het betreffende busbedrijf melden. Op deze website je mening geven lost niks op hoor. Fijne dag allemaal!
Ik had een vraagje rijden bussen normale tijden of???
Gr astrid
Om 14.05 lijn 148 vanaf Lelystad Eendenweg genomen naar Lelijstad NS station. Daar zou ik overstappen op lijn 140 naar Emmeloord. In Lelystad om 14.20 uur aangekomen en uitgestapt om over te stappen op lijn 140. De bus waaruit ik uitstapte rijdt even later weg en toen zag ik op de achterkant van de bus ineens 140 staan. Dus 148 ging verder als 140. Dit is in de bus niet kenbaar gemaakt. Resultaat: onvrede en een uur wachten.