U-OV
Het openbaar vervoer in de regio Utrecht wordt gekenmerkt als U-OV. Het openbaar vervoer waaronder het tram- en busvervoer wordt verzorgd door Qbuzz. Per dag reizen ongeveer 200 000 reizigers met U-OV. Daarvoor zet Qbuzz 1.000 chauffeurs, 300 bussen en 26 trams in. Het hoofddoel van Qbuzz is de inzet van schonere bussen en het veroorzaken van minder uitstoot.
U-OV app
Via de U-OV app is het makkelijk om op de hoogte te blijven van de juiste reisinformatie. Daarnaast is het mogelijk om een eigen reis te plannen. De U-OV app informeert over de reisprijzen, storingen en omleidingen van de lijnen van U-OV. Met de app kan er direct contact opgenomen worden met de klantenservice.
Ex-studentenreisproduct
Voor studenten die niet meer in aanmerking komen voor een Studentenreisproduct heeft U-OV een oplossing gevonden. Er is een speciale aanbieding bedacht voor studenten die graag nog goedkoop door de regio van Utrecht willen blijven reizen. Na het stopzetten van het Studentereisproduct kan er in het eerste jaar gratis worden gereisd met het U-OV Dal Voordeel Jaarabonnement. Met dit jaarabonnement kunnen studenten met 40% korting reizen. Dat kan in daluren en in het weekend in alle bussen en trams van U-OV. Studenten die er gebruik van willen maken dienen een mailtje te sturen naar klantenservice@u-ov.info. Het abonnement dient binnen drie maanden na het stopzetten van het Studentenreisproduct aangevraagd te worden.
Contact
U-OV is telefonisch te bereiken op het nummer 0900-5252241. De klantenservice is geopend op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Met de feestdagen zijn er aangepaste tijden. Op 24 en 31 december sluit de klantenservice om 17.30 uur en op 25, 26 december en 1 januari is de klantenservice gesloten. Het is ook mogelijk om schriftelijk vragen te stellen. Deze vragen kunnen per brief opgestuurd worden naar het postadres: U-OV Klantenservice Postbus 9035 3430 RA Nieuwegein. U-OV heeft in Utrecht vijf vestigingen. Het bezoekadres van het Concessiekantoor U-OV is: U-OV Qbuzz Europalaan 2a, 3526 KS Utrecht. Voor contact met het servicekantoor kan er gemaild worden naar info@qbuzz.nl. Het bezoekadres van het servicekantoor is: Qbuzz B.V. Servicekantoor Piet Mondriaanplein 31, 3812 GZ Amersfoort. Qbuzz Utrecht heeft een U-OV Servicepunt op Utrecht Centraal. Het Servicepunt is er om vragen te beantwoorden over het reizen met U-OV, restitutie en de aanschaf van abonnementen. Het servicepunt is geopend op werkdagen van 6:30 uur tot 19.00 uur. Op zaterdag is het servicepunt geopend van 9.00 uur tot 17.30 uur en op zondag van 10.00 uur tot 17.00 uur. Er zijn aangepaste openingstijden met de feestdagen. Mocht u persoonlijk reisadvies willen, is er een reisplanner beschikbaar op de website. Daarnaast kan er voor reisadvies ook gebeld worden naar 0900-9292.
Laat ons je ervaring met de U-OV klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.