Over Hermes
Hermes (Hermes Groep NV) is een Nederlands vervoerbedrijf dat het stads- en streekvervoer verzorgt in het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) en in de Stadsregio Arnhem Nijmegen. In de laatste regio rijdt Hermes onder de merknaam Breng. Naast busdiensten in de genoemde regio’s verzorgt Hermes in de Stadsregio Arnhem Nijmegen tevens een treindienst, onder de merknaam Breng. In 2002 had het bedrijf een omzet van 101,7 miljoen euro. Bij het bedrijf werkten toen zo’n 1350 mensen. De reizigers werden in 2002 vervoerd met 454 grote en kleine bussen. Het bedrijf was tot juni 2007 voor 76% eigendom van Connexxion Holding NV. De overige 24% van de aandelen waren tot juni 2007 in handen van de provincie Limburg (11,5%) en enkele Limburgse gemeenten verenigd in Gebaltram. In juni 2007 heeft Connexxion alle aandelen van de provincie en Gebaltram voor 10 miljoen euro overgenomen en is sindsdien 100% eigenaar van Hermes.
Hermes Klantenservice
De klantenservice van Hermes kunt u telefonisch bereiken, maar ook via de website. Zo kunt u op verschillende manieren eenvoudig antwoord krijgen op uw vragen. Heeft u een vraag voor de klantenservice? Bekijk dan eerst het antwoord op veelgestelde vragen. Zo vindt u hier informatie over de OV chipkaart, in de bus en abonnementen. Vindt u hier niet het antwoord op uw vraag, neem dan telefonisch contact met hen op via het telefoonnummer 0900-266 6399. Of stel uw vraag per e-mail via het meldformulier. Telefonisch is de klantenservice van Hermes van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00 tot 19.00 uur via het telefoonnummer 0800 – 0222 277 (lokaal tarief) en per fax via het nummer 038-3394877. De medewerkers van de klantenservice staan voor u klaar voor al uw vragen over de dienstregeling, bustijden, kaarten en abonnementen. Naast Nederlands hanteren zij Engels als voertaal. U kunt uw vragen ook snel en gemakkelijk stellen via de verschillende meldformulieren. Schrijft u liever een brief, dan kunt u Hermes Klantenservice Openbaar Vervoer schriftelijk bereiken op het adres Postbus 357, 8260 AJ Kampen.
Overige opties
De website heeft een webshop en een persoonlijke pagina via mijnhermes. Hier kunt u veel persoonlijke zaken zelf regelen, uw eigen busboekje maken of de dienstregeling bewaren. Uw ov-chipkaart kunt u ophalen of opladen bij de servicebalies en oplaadpunten. Klik op de link en u vindt hierover meer informatie. Op de website kunt u de dienstregeling raadplegen en uw reis plannen met de reisplanner. Ook kunt u op halte zoeken met actuele vertrektijden.
Voor de pers is uitsluitend voor woordvoering een perstelefoon beschikbaar. Ook staat de Hermes klantenservice van maandag t/m vrijdag (overdag) op Twitter live voor u klaar om u direct en persoonlijk te helpen. Het Twitter adres is @HermesOV. Actuele vertrektijden kunt u ook per sms ontvangen. Met een sms’je naar Hermes weet u precies hoe lang u nog bij de halte staat te wachten. Sms Halte [spatie] haltenummer naar 3669.
Laat ons je ervaring met de Hermes klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.