Ziggo

 klantenservice

Een Ziggo storing verhelpen via KlantenserviceSpot

Heeft u te maken met een Ziggo storing bij uw televisie, internet of telefoon? Ziggo biedt als grootste kabeloperator van Nederland aan bijna 10 miljoen klanten hun diensten. Ondanks dat Ziggo beschikt over een netwerk van hoge kwaliteit, kan het helaas voorkomen dat er storingen ontstaan. Hieronder geven we een aantal adviezen zodat u de meest voorkomende problemen zelf aan kunt pakken. Heeft u last van een Ziggo storing die niet op te lossen is? Lees dan snel verder om contact op te nemen met de Ziggo klantenservice.

Tips bij een Ziggo storing

Ziet u een foutcode op de televisie, heeft u geen of traag internet of lukt het niet om iemand te bellen met de vaste telefoon? Aan de hand van de dienst waar u gebruik van maakt, beschrijven we de stappen die u kunt maken om de Ziggo storing op te lossen.

Een Ziggo storing met de televisie verhelpen

Beschikt u over een blauw of zwart beeld, ziet u strepen op het beeldscherm of hapert de weergave? In veel gevallen wordt deze Ziggo storing door een verstoord of zwak signaal veroorzaakt. U kunt dan ook het beste de volgende stappen ondernemen:

  • Controleer bij het Ziggo contact centrum of er een storing aanwezig is
  • Maak melding van de storing bij Ziggo die u ervaart
  • Start de modem en de digitale ontvanger opnieuw op
  • Controleer de verbonden splitters, kabels, aansluitingen en tv-verbindingsset op onnauwkeurigheden

Een Ziggo storing met het internet verhelpen

Valt de internetverbinding steeds weg of beschikt u überhaupt over geen internet? Met deze tips lukt het in veel gevallen om de Ziggo storing op te lossen:

Een Ziggo storing met draadloos internet oplossen

  1. Onderzoek of de modem naar behoren functioneert
  2. Reset de modem, router en access point
  3. Onderzoek of het apparaat (laptop, telefoon) met het correcte netwerk verbinding probeert te maken
  4. Onderzoek of de wifi op het apparaat is ingeschakeld
  5. Onderzoek of het lukt om verbinding te maken als u het apparaat vlakbij de modem in de buurt houdt
  6. Maak het netwerk groter met een wifi repeater of een extra router

Een Ziggo storing met bekabeld internet oplossen

  1. Onderzoek of de modem juist werkt
  2. Reset de modem, router en access point
  3. Onderzoek de instellingen op het apparaat dat aan de modem verbonden is
  4. Loop de internetkabel na op beschadigingen
  5. Maak gebruik van een andere internetkabel

Een Ziggo storing met vast bellen verhelpen

Kunt u niet bellen of gebeld worden? Dit is zeer lastig, aangezien u de gehele dag bereikbaar wilt zijn. Controleer in dit geval of de internetverbinding correct functioneert en of de kabels via de juiste methode zijn aangesloten. Bovendien is het van belang dat de stroomtoevoer naar zowel het telefoonapparaat als de modem voldoende zijn. Reset vervolgens de modem en het telefoonapparaat. Als dit echter niet werkt, kan er een storing aanwezig zijn bij Ziggo. In dat geval is het verstandig om contact op te nemen met de Ziggo klantenservice.

Zijn er storingen vandaag bij Ziggo?

Vraagt u zich af of er storingen vandaag bij Ziggo zijn? Werkt bijvoorbeeld de wifi of het internet niet, krijgt u een zwart beeldscherm of foutcode op uw mediabox of lukt het niet om te bellen? Voor een Ziggo storing kunt u het beste eerst op de website van Ziggo kijken. Aan de hand van uw postcode en huisnummer geeft Ziggo door of er een storing of werkzaamheden zijn op uw adres. Is er echter geen storing vandaag bij Ziggo aanwezig op uw adres, dan volgt u het stappenplan op de website om uw problemen te verhelpen.

Wilt u voor een Ziggo storing liever contact met een medewerker van Ziggo? Neem in dat geval contact op met de Ziggo klantenservice op het Ziggo telefoonnummer 0900-1884. Dit telefoonnummer is iedere dag bereikbaar tussen 08:00 en 20:00 uur. Daarnaast kunt u uw vragen aan de Ziggo klantenservice stellen via Twitter of Facebook Messenger. Heeft u niet de behoefte om Ziggo te bellen of sociale media te gebruiken, dan stelt u uw vragen of opmerkingen zonder spoed via het contactformulier op de website van Ziggo. Vervolgens neemt een medewerker van de Ziggo klantenservice zo spoedig mogelijk contact met u op om de Ziggo storing te verhelpen. Klantenservicespot helpt u op weg bij iedere storing; of het nu om de Hema klantenservice, Essent contact of storing Vodafone contactgegevens gaat.

Snel naar

  1. Wat is het telefoonnummer van de klantenservice van Ziggo?
  2. Waarom kan ik de klantenservice van Ziggo niet bereiken?
  3. Wat zijn de openingstijden van de Ziggo klantenservice?
  4. Hoe kan ik mijn Ziggo abonnement opzeggen?
  5. Hoe kan ik mijn Ziggo internetverbinding herstellen?
  6. Hoe kan ik mijn Ziggo tv signaal verbeteren?
  7. Hoe kan ik een storing melden bij Ziggo?
  8. Hoe kan ik mijn Ziggo modem resetten?

Contact met Ziggo

Openingstijden Ziggo klantenservice

De telefonische klantenservice is op dit moment geopend.

Maandag
08:00 -22:00
Dinsdag
08:00 -22:00
Woensdag
08:00 -22:00
Donderdag
08:00 -22:00
Vrijdag
08:00 -22:00
Zaterdag
08:00 -22:00
Zondag
08:00 -22:00

Telefoonnummers Ziggo klantenservice

Contact met ZiggoNummer
Algemeen0900-1884
Abonnenement en Prepaid0800-0094
Bestellingen0800-0560
Zakelijk Klantenservice0800-0560
Bestellingen zakelijk0800-5600
Bellen vanuit het buitenland+31654500100

Overige contactmogelijkheden Ziggo klantenservice

Ziggo opzeggen

Ziggo direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/ziggo.

Ziggo ervaringen

4 ervaringen.

Heb jij recent contact gehad met Ziggo? Laat ons je ervaring met Ziggo weten!
Beoordeel Ziggo

Ziggo storingen

Adres Ziggo klantenservice

Hoofdkantoor Vodafone Ziggo, Hoog Catharijne
Utrecht

Aanmelden voor de nieuwsbrief

In uw inbox kunt u van Ziggo diverse e-mails ontvangen. Denkt u daarbij aan commerciële e-mails, servicemails en bevestigingsmails. Daarnaast verstuurt Ziggo maandelijks zijn nieuwsbrief aan degenen die zich daarvoor hebben opgegeven.

Uzelf aanmelden voor de nieuwsbrief doet u door online op ‘Mijn Ziggo’ in te loggen en vervolgens onder uw gegevens uw contactvoorkeuren aan te passen. Op diezelfde manier kunt u zich, indien gewenst, ook weer voor de nieuwsbrief van Ziggo uitschrijven.

Aanmelden voor de nieuwsbrief van Ziggo

Contact via een contactformulier

Indien u daar de voorkeur aan geeft, kunt u uw vraag middels het Ziggo contactformulier stellen. Het is raadzaam om daarbij ook uw klantnummer of contractnummer te vermelden. Mogelijk neemt Ziggo na ontvangst van het contactformulier telefonisch contact met u op. Vult u daarom altijd uw telefoonnummer op het contactformulier in.

Ga naar het contactformulier op de website van Ziggo

Contact via Facebook

Eerder werd reeds genoemd dat u via Facebook Messenger, de instant messaging app van deze populaire sociale netwerkwebsite, contact kunt opnemen met de medewerkers van de Ziggo klantenservice. Op zijn Facebookpagina informeert Ziggo zijn klanten en volgers over films, series, producten en services. U kunt hierop reageren en interacteren met de Ziggo klantenservice medewerkers. Indien gewenst, kunt u via deze pagina direct een persoonlijk bericht via Facebook Messenger versturen.

Klik hier voor contact met Ziggo via Facebook

Contact via Facebook Messenger

Ook via Facebook Messenger kunt u contact opnemen met de Ziggo klantenservice. De klantenservice is op de volgende momenten bereikbaar:

  • Maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00
  • Weekenden en feestdagen tussen 08.00 en 22.00
Klik hier voor contact met Ziggo via Facebook Messenger

Contact via online chatten

Wilt u een online chat met de Ziggo klantenservice starten? Dat doet u op de website met digitale assistent TOBi. TOBi is in staat om een groot aantal vragen via de website te beantwoorden. Hij functioneert momenteel voornamelijk als poortwachter en verschaft algemene informatie. Indien TOBI uw vraag niet zelf kan beantwoorden, verbindt hij u rechtstreeks door met een medewerker. Deze heeft inzicht in de chatgeschiedenis, zodat u uw verhaal niet opnieuw hoeft te vertellen.

Start een chat met Ziggo

Contact via Twitter

Ook middels Twitter kunt u contact opnemen met de klantenservice van Ziggo, oftewel Ziggo Webcare. Twitter is een sociale netwerksite waar u middels korte, snelle berichtjes met personen en bedrijven kunt communiceren. Ziggo verspreidt ook via Twitter nieuws aan zijn klanten en volgers. Bovendien kunt u er 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht voor servicevragen.

Klik hier voor contact met Ziggo via Twitter.

Contact via Pinterest

Pinterest is een sociale netwerkpagina die als digitaal prikbord fungeert. Ook Ziggo beheert een eigen pagina op deze visuele zoekmachine om te laten zien wat het bedrijf inhoudt. De afbeeldingen die u daar aanklikt, leiden u naar de pagina waar deze zich op bevindt.

Klik hier voor contact met Ziggo via Pinterest

Een klacht indienen

Telecommunicatiebedrijf Ziggo streeft naar de hoogste kwaliteit en klanttevredenheid. Ondanks dat kan het voorkomen dat u een klacht heeft over een van de diensten die u bij het bedrijf afneemt. Uw klacht kunt u via verschillende kanalen kenbaar maken. Zo kunt u de klantenservice bellen of met een van de medewerkers chatten. Ziggo adviseert zelf om telefonisch contact op te nemen. Op deze manier kunt u als klant zo snel mogelijk worden geholpen.

Ga naar het klachtenformulier van Ziggo

Schriftelijk contact

Geeft u er ondanks de vele digitale mogelijkheden de voorkeur aan om schriftelijk contact op te nemen met telecommunicatiebedrijf Ziggo? Dan verzendt u uw brief of formulier naar het onderstaande adres:

Ziggo B.V.
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

Veelgestelde vragen

Wat is het telefoonnummer van de klantenservice van Ziggo?

U kunt eenvoudig en snel met Ziggo bellen via het telefoonnummer 0900-1884. U betaalt hiervoor de gebruikelijke belkosten. Bent u al een klant bij Ziggo? Dan neemt u in dat geval gratis met de Ziggo klantenservice contact op via het telefoonnummer 1200. U doet dit via de lijn waarmee u met Ziggo een contract heeft. Het telefoonnummer is iedere dag bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur. U krijgt vervolgens een medewerker aan de lijn die uw Ziggo storing zo snel mogelijk probeert te verhelpen.

Waarom kan ik de klantenservice van Ziggo niet bereiken?

Lukt het niet om zelf met Ziggo te bellen, bijvoorbeeld omdat u geen kiestoon hoort? Of ontvangt u geen inkomende gesprekken voor het telefoneren? Ook kan het zijn dat er een probleem is met het geluid. Bekijk de website van Ziggo om aan de hand van het stappenplan te onderzoeken wat het probleem is. Het kan zijn dat er een storing vandaag bij Ziggo is, of dat er onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd. Ziggo is ook bereikbaar via de Ziggo website, bijvoorbeeld via de daarop aanwezige chat.

Wat zijn de openingstijden van de Ziggo klantenservice?

Zoek je de openingstijden van de Ziggo klantenservice? Je bereikt de medewerkers van het bedrijf tussen 08:00 en 20:00 uur. Heeft u een dringende vraag over een Ziggo storing of een bestelling bij het bedrijf, dan kunt u deze ook dag en nacht stellen via de digitale assistent op de Ziggo website. Tijdens het chatgesprek ontvangt u meteen antwoord op uw vragen. Ook kunt u uw opmerkingen en kwesties bespreken in de Ziggo community.

Hoe kan ik mijn Ziggo abonnement opzeggen?

Vindt u de kosten van het Ziggo abonnement te hoog, gaat u verhuizen of is het abonnement niet wat u van het bedrijf verwacht had? In dat geval kunt u binnen uw eigen 'Mijn Ziggo' omgeving op de website van het bedrijf het abonnement aanpassen. Bent u van plan om het volledige contract op te zeggen, dan neemt u kosteloos contact op met het 1200 telefoonnummer voor Ziggo klanten. Ook kunt u bellen met het Ziggo telefoonnummer 0900-1884 tegen de gebruikelijke belkosten.

Hoe kan ik mijn Ziggo internetverbinding herstellen?

Heeft u vandaag een Ziggo storing met uw internetverbinding? De volgende stappen helpen om uw internet zo snel mogelijk te herstellen. Allereerst bekijkt u op de Ziggo website of er een storing of werkzaamheden op uw postcode aanwezig zijn. Vervolgens onderzoekt u of u Ziggo storing met de wifi of via de internetkabel heeft. Bekijk of andere apparaten in uw huishouden wel verbinding kunnen maken met het internet. Vervolgens kunt u het beste de modem resetten, zodat u opnieuw verbinding kunt maken met het internet. Blijven de problemen aanwezig? Neem dan contact op met de Ziggo klantenservice.

Hoe kan ik mijn Ziggo tv signaal verbeteren?

Heeft u te maken met slecht beeld op uw televisie, of kunt u de geluiden bij een serie of film nauwelijks horen? Als u een foutmelding op het beeldscherm te zien krijgt, vult u deze in op de Ziggo website. Vervolgens geeft de Ziggo klantenservice aan met welk probleem u te maken heeft, zodat u dit kunt oplossen. Onderzoek bij andere kwesties of er een Ziggo storing in uw regio is. Dit doet u door uw postcode op de Ziggo website in te vullen. Is dit niet het geval, dan reset u uw mediabox door hem aan en uit te zetten. In de meeste gevallen zijn de problemen hiermee verholpen. Anders neemt u contact op met de Ziggo klantenservice.

Hoe kan ik een storing melden bij Ziggo?

Kamp je vandaag met een Ziggo storing en wordt deze nog niet vermeld op de website van het bedrijf? Neem dan telefonisch contact op met de Ziggo klantenservice via 0900-1884. Klanten van Ziggo bellen bovendien gratis naar de medewerkers van de klantenservice via het Ziggo telefoonnummer 1200. U kunt de Ziggo klantenservice bereiken tussen 08:00 en 20:00 uur. Bovendien is het telefoonnummer iedere dag geopend, zodat u meteen uw storing bij Ziggo kunt doorgeven. Lukt het niet om Ziggo telefonisch te bereiken? Neem dan contact op met Ziggo via hun website.

Hoe kan ik mijn Ziggo modem resetten?

Om de Ziggo modem te resetten naar de fabrieksinstellingen, kortweg de factory reset, dien je de kleine knop aan de achterzijde van de modem in te drukken. Voor het drukken op deze knop maak je gebruik van een smal voorwerp, zoals een paperclip, satéprikker of naald. Je houdt de knop net zo lang vast, totdat alle Ledverlichting eenmaal knippert. Houd er hierbij rekening mee dat door de Ziggo modem te resetten, alle instellingen terugkeren naar de standaardgegevens. Dit betekent dat ook het oorspronkelijke wifi-wachtwoord en de gebruikersnaam daarbij weer van kracht worden. Je vindt deze gegevens aan de onderzijde van het Ziggo modem. Ook voor andere instellingen geldt dat ze weer naar de fabrieksinstellingen gaan, zoals port forwarding.

Ga naar de veelgestelde vragen van Ziggo

Ziggo op Youtube

Via videoplatform en zoekmachine YouTube bereikt Ziggo eveneens een groot deel van zijn klanten. In iedere video wordt een specifiek onderwerp uitgelicht. Op Ziggo’s YouTube kunt u fragmenten van films, series en documentaires bekijken, maar raadpleegt u ook ondersteunende video’s. Zo bekijkt u er bijvoorbeeld een video over wat u met de Mijn Ziggo app kunt en hoe u deze gebruikt.

Rapportcijfer Ziggo klantenservice: 3.5

Rapportcijfer is gebaseerd op 4 beoordelingen.

Laat ons je ervaring met de Ziggo klantenservice weten!

Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.

  • Vermeld in je reactie niet je persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, adres of wachtwoord.
  • Je review wordt niet naar de Ziggo klantenservice gestuurd maar alleen gedeeld op deze website.

Beoordeel Ziggo Klantenservice

Welk cijfer geef jij aan de Ziggo klantenservice?

4 reviews over “Ziggo”

  1. Rapportcijfer: 1

    Ze luisteren niet naar wat ik te zeggen heb. Reageren niet op mijn inhoudelijke vragen en blijven alleen maar herhalen wat ze steeds zeggen. Zo ontzettend frustrerend. Wij wilden geen afkoopsom en toch laten ze het contract gewoon doorlopen zodat we nu twee contracten hebben. Dat kan toch niet waar zijn?!

  2. Rapportcijfer: 1

    wordt van het kastje naar de muur gestuurd en steeds in de wachtstand gezet.
    ik ben het zat en overweeg om over te stappen naar kpn

  3. Rapportcijfer: 4

    Slecht men heeft geen antwoord op mijn vraag is.v.m. geen tv signaal vanaf zaterdag 22 april tijd 10.00 uur tot nu postcode 1701 KG huisnummer 20

  4. Rapportcijfer: 8

    Vraag wanneer kan ik weer tv signaal ontvangen. Deze is weg zins zaterdag 22 april(19.00 uur) Ik wordt door jullie van het kastje naar de muur gestuurd. Het zal toch niet waar zijn dat ik pas 8 mei weer signaal zal hebben. Ik ga ook de consumenten bond hier van op de hoogte stellen. Mijn postcode is 1701 huis nummer 20 naam de Ridder