Marktplaats Klantenservice
Marktplaats.nl is een website welke is opgericht in 1999. Het was in de beginperiode gratis om advertenties te plaatsen op Marktplaats. In tien jaar tijd is de website uitgegroeid tot Nederlands grootste online verkoop platform. In 2010 was het zelfs zo populair dat er per dag meer dan 250.000 nieuwe advertenties werden geplaatst. Wat veel mensen niet weten is dat Marktplaats in 2004 voor meer dan 200 miljoen euro was verkocht aan Ebay. Hoewel het adverteren in de beginperiode geheel gratis was kwamen er later steeds meer rubrieken op marktplaats.nl waarvoor je moest betalen om hier een advertentie in te mogen zetten. Op deze manier werd marktplaats.nl winstgevend. Buiten het feit dat marktplaats.nl een online verkoop platform is, zijn ze sinds 2008 ook begonnen met het ‘aanbieden’ van allerlei andere diensten zoals het boeken van vakanties of het aanbieden van huizen. Voor meer informatie over marktplaats.nl kunt u natuurlijk altijd terecht bij de klantenservice Marktplaats.
Kopen en verkopen op Marktplaats.nl
Indien men er voor kiest een product te kopen of te verkopen op marktplaats.nl zult u een flink vertrouwen moeten hebben in de kopen en/of verkoper. Omdat u deze persoon vaak niet face-to-face ontmoet moet u er op geloven dat u bij het overmaken van het geld ook daadwerkelijk de spullen zult ontvangen. Toch is het niet altijd zo dat u de verkopen of koper niet ziet. Want met name bij het verkopen van grotere producten komen de kopers graag langs om het product eerst in het echt te bekijken. Dan kunt u ook kennismaken met elkaar en kunt u bij uzelf afvragen of u de verkoper vertrouwd. Er hoeft dus niet perse per elektronische betaling te worden betaald, want dit kan ook ‘handje contantje’. Indien u geïnteresseerd bent in een product op marktplaats.nl kunt u hiervoor bieden. De koper bepaalt dan uiteindelijk wanneer hij het bod hoog genoeg vindt om het te accepteren en zijn/haar product te verkopen. Voor meer vragen hierover kunt u contact opnemen met de klantenservice Marktplaats.
Klantenservice Marktplaats.nl
Indien u vragen heeft over de verschillende services van marktplaats dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met klantenservice marktplaats.nl. Ook indien u een opmerking of klacht heeft is het mogelijk om dit telefonisch aan marktplaats door te geven. U kunt ze bereiken op het nummer 088-0082626. Van maandag tot en met vrijdag is de klantenservice markplaats te bereiken van 8:30 tot 18:00 en in het weekend is de klantenservice alleen op zaterdag te bereiken van 10:00 tot 16:00. Indien u liever niet belt kunt u ook een contact formulier invullen waarbij u uw vraag stelt of een opmerking doorgeeft. Toch is telefonisch contact altijd beter omdat u dan direct advies of antwoord op uw vraag krijgt.
Met de klantenservice van Marktplaats zakelijk contact opnemen?
Marktplaats is ook zakelijk te gebruiken. Doet u dit ook en wilt u de klantenservice spreken? Dan kunt u bij de zogeheten Ondernemersdesk terecht. Deze zakelijke klantenservice van Marktplaats is te bereiken op het telefoonnummer: 088 – 008 26 26 (lokaal tarief), op werkdagen van 08:30 uur – 18:00 uur. Als u in het weekend belt, dan kunt u dit op zaterdag van 10:00 uur – 16:00 uur doen. Overigens hoeft u niet meteen te bellen als u een vraag heeft of met een probleem zit, want u kunt ook in uw account inloggen en Marktplaats zakelijk contact via de chat zoeken. Verder biedt de pagina met veel gestelde vragen uiteraard ook veel informatie als u met een vraag over Marktplaats zakelijk contact zit!
Ook contact opnemen met andere klantenservices?
Heeft u voor uw bedrijf ook te maken met andere instanties en wilt u daar contact mee opnemen? Dan kunt u altijd KlantenserviceSpot raadplegen. Hier vind u namelijk op één overzichtelijke plek alle relevante informatie over de desbetreffende klantenservice. Heeft u bijvoorbeeld vragen aan uw zakelijke bank, dan vind u bij KlantenserviceSpot op welke manier u ING, Rabobank of ABN AMRO zakelijk contact kunt opnemen. Daarnaast is zakelijke bereikbaarheid ook erg belangrijk, dus leest u hier ook hoe u Ziggo zakelijk contact of KPN zakelijk contact kunt opnemen als u bijvoorbeeld met een storing zit.
Klacht
Ik had op marktplaats een Miele koffie apparaat gezet en daar moest ik extra geld voor bij betalen
€9.00 dat bedrag hadden ze ook nog dubbel van mijn rekening afgeschreven.
En de advertentie zie ik niet. Ook nooit gezien.🥵
Groetjes Annie
ze laten je alleen zitten met je ellende
Ben bezig om mijn account te activeren en wel al twee weken.
Wat een waardeloze firma ze weten niet waar ze mee bezig zijn.
De klantenservice is helemaal verschrikkelijk.
Telefonisch niet bereikbaar. Geen enkele hulp.
Schandalig
Klantenservice!? Je wordt naar een chatbot gestuurd en je komt never nooit niet aan de beurt…zit je een half uur te wachten, ben je bijna aan de beurt, krijg ik een robot op de chat die zegt dat het te druk is en niet geholpen kan worden! Dit heeft zich inmiddels al een aantal keer herhaald…. ik heb een pakket verstuurd, maar is nooit bezorgd en dhl verstrekt alleen info over het pakket aan de verzender; Marktplaats dus…
wat een puinhoop