Over Iddink
Iddink is onderdeel van de Iddink groep. De Iddink groep biedt scholen en leerlingen leermiddelen in een eigentijdse schoolomgeving. Het bedrijf levert in Nederland boeken en digitale leermiddelen aan ruim 300.000 middelbare scholieren. Het bedrijf bestaat ruim 90 jaar en is uitgegroeid tot een van de grootste leveranciers van schoolboeken en digitaal lesmateriaal voor het voortgezet onderwijs in Nederland. Iddink biedt duidelijke boekenlijsten voor middelbare scholen, waaruit de bestellingen van scholen en leerlingen volgen. Iddink levert het persoonlijke boekenpakket per leerling aan huis, het digitale lesmateriaal wordt via een persoonlijke webportal ontsloten. Iddink heeft unieke afspraken bij tientallen uitgeverijen waardoor Iddink eerder en completer geleverd krijgt. Het bedrijf is gevestigd in Ede en heeft 55 vaste medewerkers naast de honderden uitzendkrachten die jaarlijks in de zomermaanden het magazijnwerk verrichten. 90 procent van de omzet wordt namelijk in augustus gemaakt als de levering van de leermiddelen aan middelbare scholieren en scholen plaatsvindt. Ruim de helft van de schoolboeken wordt verhuurd aan de scholieren en scholen en is eigendom van het bedrijf zelf, de andere helft wordt jaarlijks door Iddink verkocht.
Website
Op de website van Iddink is zowel informatie voor leerlingen als voor scholen te vinden. Zowel leerlingen als medewerkers van middelbare scholen moeten eerst inloggen voordat er toegang verkregen wordt tot de informatie. Een account is gemakkelijk aan te maken op de website. Medewerkers van middelbare scholen kunnen op de website een overzicht bekijken met informatie over de bestellingen van leerlingen. Ook kunnen ze facturen inzien en het digitaal onderwijs van de betreffende middelbare school bekijken. Ook is er o.a. toegang tot de leermiddelenlijst, webmuteren, en een werk- en tijdschema wat zelf in te vullen is. Leerlingen krijgen na het inloggen op de website toegang tot het digitale leer materiaal. Ook kunnen leerlingen via de website boeken bestellen, veelgestelde vragen bekijken en iets melden over het gekregen boekenpakket.
Contact
De klantenservice is van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 te bereiken op het telefoonnummer 0318-648761. U kunt als klant van Iddink op de website van Iddink inloggen onder de optie ‘klantenservice’ voor digitale meldingen over ontvangen boekenpakketten of een factuur voor niet ingeleverde boeken. Na het inloggen onder het kopje ‘klantenservice’ is een overzicht te vinden van alle bestellingen, leveringen, facturen, gegevens en retouren. Het bezoekadres van Iddink is Galvanistraat 119, 6716 AE, Ede. U kunt Iddink ook via de post bereiken door een brief te sturen naar Iddink, Postbus 14, 6710 BA, Ede.
Alles wijst er op dat er bij deze organisatie in het callcenter tijdens de piekperiodes te weinig personeel aan de slag is. Aangegeven wachttijden blijken niet te kloppen. De verbinding wordt na 10 minuten verbroken en je blijft hierdoor bezig om de status van een bestelling te achterhalen.
De meest amateuristisch georganiseerde organisatie die wij hier kennen. Wij begrijpen hier nog altijd niet waarom de scholen geen andere alternatieven aanbieden !
Iddink is zeer slecht bereikbaar, ze bieden allerlei “mogelijkheden” waarbij je veel moeite moet doen om van deze gebruik te maken. Niet eens een normaal emailadres
Elk jaar is het weer een slopende hel om de boeken te bestellen en de klantenservice werkt ook totaal niet mee.
Zeer onduidelijk bestelproces, na bestellen niet meer mogelijk om in te loggen, geen bevestigingsemail na bestelling, betaling wel meteen afgeschreven.
Ik heb nu geen idee of de bestelling goed gegaan is of niet en of mijn kind op tijd de leermiddelen voor het nieuwe schooljaar heeft.
Erg amateuristische website.
Iddink maakt een fout door onterecht te factureren, het zou gaan om een niet ingeleverd boek wat wel ingeleverd is. Eerst krijg ik de factuur na moeilijk contact is de factuur verminderd echter niet geheel een bedrag van 4,95 niet. Krijg ik later bovenop nog aanmaningskosten. Zit nu een half uur aan de lijn maar nog steeds in de wacht. Ben al 6 maanden bezig met deze ellende opgelost te krijgen. Voorstel asn iddink om administratie en klantenservice te verbeteren zo schiet het niet op.
Ik probeer al 2 dagen naar iddink te bellen maar jammer genoeg krijg ik gaan antwoordt
Onze dochter verhuist van school wat moet ik doen met de boeken en met het geld die al betaald is voor volgend schooljaar voor de schoolreis.
Dit is mijn dochter haar klantnummer 487287