Over Parkmobile
Parkmobile is een bedrijf dat gespecialiseerd is in parkeertechnieken via mobiele apparaten. Met Parkmobile kunt u zo snel, makkelijk en goedkoop mogelijk parkeren. De Parkmobile app kwam in 2000 op de markt en is sindsdien een toonaangevende speler op het gebied van digitaal parkeren. Parkmobile ontwikkelt verschillende parkeeroplossingen en exploiteert deze. Maandelijks maken miljoenen mensen gebruik van de parkeerdienst bij het parkeren. Ook gemeenten en parkeerbedrijven maken gebruik van Parkmobile, hiermee wordt de dienstverlening verlaagd en worden de operationele kosten gedrukt. De Parkmobile Parkeer app is de meest gebruikte en uitgebreide Parkeer app in Nederland.
Aanbod
Met de app kunt u in meer dan 150 Nederlandse en Belgische steden parkeren. Op de website vindt u alle aangesloten steden in Nederland en België. Na registratie op de website kunt u meteen gebruik maken van Parkmobile. Via de app en op “Mijn Parkmobile” op de website heeft u een helder overzicht van al uw parkeerkosten en parkeeracties. U kunt zowel privé als zakelijk een account aanmaken met hetzelfde telefoonnummer en/of kenteken, u kiest dan bij het aanmelden van de parkeeractie of u zakelijk of privé wilt parkeren. U kunt gebruik maken van Parkmobile door de gratis app te downloaden op uw mobiele apparaat, te bellen naar het telefoonnummer 020 799 00 00 of een sms te sturen naar 4111 met pm[spatie][zonenummer]. Als u zich af wilt melden stuurt u alleen de letter q naar 4111. Deze sms dienst kost € 0,25 per ontvangen bericht. U betaalt maandelijks achteraf via automatische incasso of creditcard.
Voordelen
Met Parkmobile heeft u geen last meer van parkeerboetes, u stopt de parkeertijd pas bij terugkomst en betaald achteraf. U betaalt per minuut zodat u alleen betaalt voor de tijd dat u daadwerkelijk geparkeerd stond. U hoeft ook nooit meer gebruik te maken van parkeermeters, dit bespaart een hoop tijd en gedoe. Een parkeeractie starten en stoppen via de mobiele telefoon app duurt slechts twee minuten. Een ander voordeel is dat u met Parkmobile meerdere auto’s tegelijk kunt ‘parkeren’, door uw telefoonnummer te koppelen aan meerdere kentekens kunt uw alle auto’s tegelijk via de app parkeren. Om u te helpen herinneren aan een lopende parkeeractie biedt Parkmobile u herinnerings-sms’jes, gratis herinneringen per e-mail of pushnotificaties. Zo kunt u voorkomen dat u uw parkeeractie vergeet af te melden.
Contact
De klantenservice van Parkmobile is voor algemene vragen op kantooruren te bereiken op het telefoonnummer 0900 – 666 5 666. Via het contactformulier op de website kunt u contact op nemen met Parkmobile. Dit formulier is er voor vragen, opmerkingen of klachten. Het hoofdkantoor van Parkmobile is gevestigd aan Wisselwerking 40, 1112 XR in Diemen. Parkmobile is ook actief op social media. Via Twitter en Facebook vindt u verdere informatie en kunt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws.
slechte ervaring met reactie
al 3x een bericht gestuurd via Whatsapp met bewijsmateriaal, gaat om in rekening brengen van veel te hoge tarieven, er komt steeds een automatisch bericht terug met sorry, we zijn druk, probeer het nog eens, ben er klaar mee, ga opzeggen en een nieuw abonnement regelen bij ANWB , die zijn tenminste accurater en reageren.
kosten in blauwe zone
Vandaag bij het bekijken van een paar app’s op mijn telefoon per ongeluk de app van Park mobile geopend. Dat had ik niet in de gaten. Kreeg in de loop van de avond een mail van P. mobile, daar stond in dat ik parkeerkosten maakte. 25,39 euro. Dat vond ik vreemd daar ik niet gereden had en geparkeerd stond in de blauwe zone waarvoor ik een net verlengde parkeervergunning heb.
Verzoek aan P.mobile om bovengenoemd bedrag van 25,39 te niet te doen.