Het klinkt zo logisch, maar nog niet alle bedrijven zijn er voldoende van doordrongen. Een goede klantenservice is wel degelijk van groot belang voor een goedlopend bedrijf. Als uw klanten door de klantenservice vlot en goed worden geholpen zal hen dat er namelijk toe aanzetten om vaker bij u te kopen en ook hun vrienden uw bedrijf aan te bevelen. Door klachten snel af te handelen en ook naar tevredenheid van de klant zorgt u ervoor dat de klant graag blijft terugkomen.
Geef de klant ook gelijk als hij dat misschien niet heeft
Als u een grote omzet draait van miljoenen per jaar dan kunt u zich afvragen of het de moeite waard is om met een klant een ellenlange discussie aan te gaan over een order van 40 euro. Als de klant zegt dat het pakket en de inhoud beschadigd waren, dan kan het zijn dat dat niet klopt. Het kan zijn dat hij die glazen vaas zelf heeft laten vallen. Maar als het om een klant gaat die nooit eerder klaagde, dan is het vaak gemakkelijker om de schade te vergoeden of een nieuw product op te sturen dan dat u in discussie gaat over de vraag of de claim van de klant wel klopt.
Houd een logboek bij van klantcontacten
Het is natuurlijk belangrijk om in een volgsysteem bij te houden hoe vaak klanten klagen. Als een bepaalde klant wel erg vaak beschadigde leveringen heeft dan kan het zijn dat de klant niet eerlijk is. U kunt natuurlijk altijd verifiëren of er echt sprake is van schade door om een foto te vragen. Iedereen met een smartphone kan een foto maken en doorsturen. Een klant heeft er dan niets aan om een artikel eerst te beschadigen en vervolgens vervanging te claimen.
Vlotte klantenservice creëert veel goodwill
Het is in ieder geval belangrijk dat een klant snel een reactie krijgt op een vraag of klacht. U kunt hier over het algemeen niet langer dan een dag mee wachten. Als u niet snel een antwoord kunt geven op een vraag of klacht, laat dan in ieder geval weten dat u het bericht heeft ontvangen en geef indien mogelijk een indicatie wanneer u hierop een reactie kunt geven. Zo weet de klant dat hij serieus wordt genomen en zal hij geduldig wachten tot u op de zaak terugkomt. Zorg er wel voor dat u dat ook daadwerkelijk binnen de opgegeven tijd doet en kom met een afdoende reactie.
Ik heb geen vraag , Maar een sterk Standje met een opgestoken vinger er bij ( wijsvinger )
Ik vind het absurd dat met koude dagen de deur gewoon open staat .
Goed in het begin van 2022 stonden alle 2 deuren wagenwijd open
Nu met de afgelopen kou was er dan 1 dicht .
Bij de sigaren/tijdschriften boer is gewoon de deur dicht , met een klein kussentje tussen zodat de deur een heel kleine kier heb en niet met een harde klap dicht slaat .
Geen mens heb er over geklaagd , tegen deel zelfs .
Ik melde het bij het personeel dat ik deuren open niet kan met koud weer ,
antwoord wat ik kreeg ,,, ZE mogen niet dicht van DE HOGE HEREN pffffff
Dus Tante HEMA het is niet meer van deze tijd om voor buiten warm te stoken Ook al zijn het speciale warm blaas apparaat .
staan ze straks met koud weer de deur/deuren open Dan loop ik met een opgestoken sigaar die lekker rookt door de winkel , want dan kan dat ook .
Telefoonnummer klopt niet
zeer slecht
Jullie site is niet echt up to date.
Bij info over de gemeente amsterdam staat dat Eberhard van der Laan de burgemeester is .
Geen idee wie dat moet bijhouden maar het staat heel heel raar, aangezien hij al weer jaren dood is en we een nieuwe burgemeester hebben.
Ik wil mijn erkentelijkheid uitspreken voor uw medewerker Udail van de klantenondersteuning Hypotheken voor de wijze waarop hij mij door het menu van het betalen van bouwnota’s heen heeft begeleid. Hoewel universitair geschoold ben ik een volstrekte no-brainer als het om dit soort digitale foefjes gaat. Ik heb de hele procedure uitgeschreven en toch raak ik elke keer de draad kwijt. Udail bleef uitermate rustig en geduldig. TOP. Deze medewerker moet u koesteren want ook klanten zoals ik moeten geholpen worden zeker als die geen ondersteuning in de privé sfeer hebben. Dus hulde voor deze medewerker en ik draag hem voor als medewerker van het jaar. Een vrouwelijke collega had het al na 15 minuten opgegeven.
Gelukkig ben ik met pensioen en breng ik geen directeuren en secretaresses meer tot wanhoop, maar als oud- leidinggevende weet ik hoe belangrijk zulke rustige, ondersteunende medewerkers zijn in een organisatie. Chapeau.