Strato

STRATO contact

STRATO helpt mensen online bij webhosting en is in 2016 een globale hostingaanbieder en wereldwijde webshop geworden. Via STRATO is het mogelijk om mooie websites te maken, geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Daarnaast heeft het bedrijf een Cloud storage oplossing en HiDrive Free gelanceerd. Ook is het overgegaan op groene energie en is het als eerste Europese webhostingbedrijf voor data en IT-veiligheid erkend met een uitstekende beschikbaarheid.

Hoe zit de STRATO klantenservice in elkaar?

De klantenservice van STRATO bestaat uit een professioneel team van ruim 200 medewerkers die u altijd vriendelijk te woord staan bij uw vragen en problemen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het beheren van servers of het kiezen van het juiste webhostingpakket. Het doel van de STRATO klantenservice is klanten efficiënt helpen en de producten die aangeboden worden continu blijven verbeteren.

STRATO hecht veel waarde aan een hoge tevredenheid van klanten en vraagt ook regelmatig om feedback van hun doelgroep om de producten en de communicatie te blijven bevorderen. Zo wordt ook de service steeds beter. Ieder jaar bellen gemiddeld twee miljoen mensen met het STRATO contact telefoonnummer, waarbij de Nederlandse klantenservice is gevestigd in het hoofdkantoor van het bedrijf in Berlijn.

Om al deze mensen optimaal te kunnen blijven helpen, worden er regelmatig kwaliteitscontroles en trainingen verzorgd om de service van een hoog niveau te houden. Tevens worden er enquêtes afgenomen na elk contact met een klant om de algemene tevredenheid te meten.

Hoe krijg je contact met STRATO Nederland?

De medewerkers van de klantenservice van de STRATO in Nederland zijn via diverse kanalen te bereiken. U kunt bijvoorbeeld chatten via de website, de veel gestelde vragen per thema bekijken en e-mailen. Daarnaast kunt u via de website een contactformulier invullen en het is mogelijk om STRATO te bellen met het STRATO telefoonnummer: 020-7038232. Telefonisch is STRATO vijf dagen in de week bereikbaar voor het beantwoorden van al uw vragen. Hierbij wordt u eerst door een keuzemenu heen geleid, waarna u een medewerker aan de telefoon krijgt.

Redenen voor een STRATO contact

Als klant zijn er diverse redenen om contact op te nemen met STRATO, bijvoorbeeld via het STRATO contact nummer. Een belangrijke reden voor veel mensen is hulp krijgen bij technische problemen bij een website. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat uw website niet bereikbaar is of dat er problemen ontstaan bij het uploaden van bestanden. Ook kunt u contact opnemen om informatie te krijgen over uw abonnement en hoeveel dataopslag u nog heeft.

Klanten hebben soms ook behoefte aan informatie over de beschikbaarheid van servers in hun omgeving of andere diensten van STRATO. Daarnaast kunt u bij STRATO voor allerlei storingen terecht of om een STRATO.nl review achter te laten. Soms willen klanten op deze manier hun accountgegevens wijzigen, zoals wachtwoorden wijzigen of extra gebruikers toevoegen, waarbij ze hulp nodig hebben. Er zijn dus allerlei redenen die als aanleiding dienen voor contact met de STRATO klantenservice.

Waarom en wanneer STRATO bellen?

Door STRATO te bellen via het STRATO contact telefoonnummer regelt u uw zaken snel en efficiënt. Immers worden problemen vaak het snelst via de telefoon opgelost. Daarnaast komt het van pas wanneer u liever persoonlijk contact heeft met een klantenservice-medewerker en bij dringende vragen en problemen. Houd bij het bellen rekening met de telefonische openingstijden van STRATO:

  • Maandag: 09:00 tot 17:00 uur
  • Dinsdag: 09:00 tot 17:00 uur
  • Woensdag: 09:00 tot 17:00 uur
  • Donderdag: 09:00 tot 17:00 uur
  • Vrijdag: 09:00 tot 17:00 uur

Hoe werkt het keuzemenu van de STRATO klantenservice?

Wanneer u STRATO belt, is het verstandig om uw service-pin en klantnummer bij de hand te houden om een snelle identificatie te faciliteren. Uw service-pin staat overigens rechtsboven op de loginpagina naast uw klantnummer. Na het draaien van het STRATO telefoonnummer wordt u welkom geheten bij de klantenservice, waarna u gevraagd wordt om uw klantnummer in te voeren. Als u nog geen klant bent bij STRATO dient u een hekje in te voeren. Vervolgens dient u een van de volgende opties te kiezen om met de juiste adviseur te worden doorverbonden:

  • Toets 1: Kies deze optie bij vragen over webhosting pakketten.
  • Toets 2: Deze keuze is bedoeld voor alles omtrent de Homepage LivePages.
  • Toets 3: Toets 3 is bestemd voor vragen en problemen met de server.
  • Toets 4: Kies deze optie als u iets wilt vragen over de webshops van STRATO.
  • Toets 5: Voor vragen en problemen over High Drive, de online harde schijf, kunt u terecht bij toets 5.
  • Toets 6: Tot slot is deze optie voor zaken omtrent Microsoft Office.

Naast de zes keuzemogelijkheden van hierboven kunt u ook “geen keuze” maken, waardoor u met een vrije service medewerker wordt doorverbonden voor algemene vragen.

Heeft u ook vragen voor klantenservices van andere bedrijven? Neem een kijkje op onze website en verkrijg informatie over bijvoorbeeld een Amazon contact, Univé contact of NLE contact.