Over Ryanair
Ryanair is de grootste lage kosten luchtvaartmaatschappij voor continentale vluchten in heel Europa. Daarnaast is Ryanair een van de weinige prijsvechters die het presteren om winst te maken op hun bedrijf. Het bedrijf komt oorspronkelijk uit Ierland en werd in 1985 opgericht door de Ierse zakenman Tony Ryan. Ryanair startte als een reguliere luchtvaartmaatschappij, maar veranderde enkele jaren daarna van koers en besloot zich als een low-cost vluchtbedrijf te profileren met een no-frills concept. De formule werd gekopieerd van Southwest Airlines uit Amerika. De CEO Michael O’Leary verfijnde hun formule: dit maakte Ryanair een van de meest winstgevende low-cost luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Ryanair onderhoudt routes binnen heel Europa en sinds 2006 ook Marokko. In Nederland vliegt Ryanair op de vliegvelden Eindhoven en Groningen. Juist omdat het bedrijf zo groot is, is de Ryanair klantenservice van groot belang.
Ryanair klantenservice
Voor vragen over boekingen kunt u terecht bij de Ryanair klantenservice. Zo’n luchtvaartmaatschappij kan natuurlijk tot veel vragen leiden. Of u nu thuis bent of onderweg, het is belangrijk om altijd toegang te kunnen hebben tot uw reisinformatie. Voor persoonlijk reisadvies, informatie over prijzen, vluchtgegevens of het wijzigen van uw reservering, kunt u terecht bij de Ryanair klantenservice. Voor vragen over hoe u een eigen stoel kan kiezen, kunt u bijvoorbeeld ook terecht bij de Ryanair klantenservice. Ook als u hulp nodig heeft bij het boeken of een algemene vraag heeft, kunt u contact opnemen met het callcenter. Hiervoor belt u naar het nummer 0900 – 04 00 860. Dit nummer is zeven dagen per week te bereiken en is van 09:00 uur tot 18:00 uur beschikbaar. Dit nummer kost 45 eurocent per minuut.
Veelgestelde vragen
Op de Ryanair website geeft de klantenservice ook antwoord op de meest gestelde vragen. Kunt u uw vraag niet vinden of is het antwoord niet duidelijk genoeg, dan kunt u contact opnemen met de Ryanair klantenservice. Zij geven uw antwoord op uw vragen over de website, en te plannen reis of opmerkingen die u heeft op een reis die u al gemaakt heeft. Vragen zoals “Hoe kan het dat mijn reisadvies anders is dan ik verwacht?” of “Hoe boek ik extra beenruimte?” beantwoorden zij graag. Ryanair geeft u zo duidelijk mogelijk antwoord op uw vragen of verwijst u door naar een ander bedrijf die daar het beste antwoord op kan geven.
Overige opties
Daarnaast is de Ryanair klantenservice ook te vinden op Twitter en Facebook onder @Ryanair. Deze is vooral voor vragen en verzoeken zoals het wijzigen van uw vlucht of het reserveren van een stoel. Er wordt naar gestreefd om 24/7 bereikbaar te zijn via social media. Daarnaast kunt u hen ook e-mailen via hun website http://www.ryanair.com/nl of een bezoek brengen op de Luchthavenweg 25 te Eindhoven.
Waarom krijg ik geen.medewerker te pakken,wel geld innen maar bereikbaar ho maar
Oneerlijke service
Wij ( echtpaar 64jr) konden niet inchecken bij balie, wij waren er 1 uur van tevoren maar doordat de naam niet klopte volgens paspoort werd ons de vlucht geweigerd… manager? Blonde vrouw in Weeze, respectloos en onder druk zetten om volgende vlucht te betalen , ze had geen tijd voor gesprek. 24 u later de vlucht kunnen doen, 1 dag korter op vakantie, heel veel stress en energie gekost en vermoeid van dit alles, onbegrijpelijk deze benadering en zo geen service, monopolie voor hen, echt niet ok en tof
Op 30-1-2023 heb ik voor 4-7-2023 een enkeltje geboekt van Eindhoven naar faro. Na het betalen kreeg ik gelijk een foutmelding en een storing wat die aangaf. Het bedrag is van mijn rekening af en ik heb ook geen bevestigingsmail gekregen of in mijn rayanair account dat er iets is geboekt. Ik zou graag contact met jullie willen
Geen bevestiging binnen
Op 27/09/2022 heb ik via Ryanair een retourticket betaald naar Valencia.Het geld is van mijn rekening gestort, echter heb ik geen bevestigingsmail binnen gekregen en in mijn ryanair account wordt aangegeven niks te hebben geboekt. Graag zou ik in contact willen komen met Ryanair, om deze fout recht te zetten. Alleen gaag dit lastig zonder contactgegevens.
Het lukt ons niet om online in te checken
Kan ik dat op de luchthaven nog zelf doen?
Ik krijg geen reactie van Ryanair en weet niet
Wat ik moet doen….
Belachelijk dat ik zelf achter mijn geld aan moet gaan tot heden heb ik mijn geld niet terug gekregen echt belachelijk dit !!! Iemand die mij hiermee kan helpen want ik vlieg nooit meer met deze maatschappij