Over Ryanair
Ryanair is de grootste lage kosten luchtvaartmaatschappij voor continentale vluchten in heel Europa. Daarnaast is Ryanair een van de weinige prijsvechters die het presteren om winst te maken op hun bedrijf. Het bedrijf komt oorspronkelijk uit Ierland en werd in 1985 opgericht door de Ierse zakenman Tony Ryan. Ryanair startte als een reguliere luchtvaartmaatschappij, maar veranderde enkele jaren daarna van koers en besloot zich als een low-cost vluchtbedrijf te profileren met een no-frills concept. De formule werd gekopieerd van Southwest Airlines uit Amerika. De CEO Michael O’Leary verfijnde hun formule: dit maakte Ryanair een van de meest winstgevende low-cost luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Ryanair onderhoudt routes binnen heel Europa en sinds 2006 ook Marokko. In Nederland vliegt Ryanair op de vliegvelden Eindhoven en Groningen. Juist omdat het bedrijf zo groot is, is de Ryanair klantenservice van groot belang.
Ryanair klantenservice
Voor vragen over boekingen kunt u terecht bij de Ryanair klantenservice. Zo’n luchtvaartmaatschappij kan natuurlijk tot veel vragen leiden. Of u nu thuis bent of onderweg, het is belangrijk om altijd toegang te kunnen hebben tot uw reisinformatie. Voor persoonlijk reisadvies, informatie over prijzen, vluchtgegevens of het wijzigen van uw reservering, kunt u terecht bij de Ryanair klantenservice. Voor vragen over hoe u een eigen stoel kan kiezen, kunt u bijvoorbeeld ook terecht bij de Ryanair klantenservice. Ook als u hulp nodig heeft bij het boeken of een algemene vraag heeft, kunt u contact opnemen met het callcenter. Hiervoor belt u naar het nummer 0900 – 04 00 860. Dit nummer is zeven dagen per week te bereiken en is van 09:00 uur tot 18:00 uur beschikbaar. Dit nummer kost 45 eurocent per minuut.
Veelgestelde vragen
Op de Ryanair website geeft de klantenservice ook antwoord op de meest gestelde vragen. Kunt u uw vraag niet vinden of is het antwoord niet duidelijk genoeg, dan kunt u contact opnemen met de Ryanair klantenservice. Zij geven uw antwoord op uw vragen over de website, en te plannen reis of opmerkingen die u heeft op een reis die u al gemaakt heeft. Vragen zoals “Hoe kan het dat mijn reisadvies anders is dan ik verwacht?” of “Hoe boek ik extra beenruimte?” beantwoorden zij graag. Ryanair geeft u zo duidelijk mogelijk antwoord op uw vragen of verwijst u door naar een ander bedrijf die daar het beste antwoord op kan geven.
Overige opties
Daarnaast is de Ryanair klantenservice ook te vinden op Twitter en Facebook onder @Ryanair. Deze is vooral voor vragen en verzoeken zoals het wijzigen van uw vlucht of het reserveren van een stoel. Er wordt naar gestreefd om 24/7 bereikbaar te zijn via social media. Daarnaast kunt u hen ook e-mailen via hun website http://www.ryanair.com/nl of een bezoek brengen op de Luchthavenweg 25 te Eindhoven.
10-05-2024 mail gestuurd naar: Itinerary@ryanair.com over de vliegreis van 12-05-2024 waarvan ik voor mijn vrouw en ik zelf de vliegreis annuleren.
Dit i.v.m. ICD /hartritmestoringen.
Vier andere kameraden gingen wel met de reis mee.
Na heel veel mail en wattsapp contact lukt het niet om een annuleringsnota of een no show verklaring te krijgen van Ryan Air voor mijn annulerings /reisverzekering.
Ik sta nu op het punt om mijn rechtsbijstand in te schakelen omdat het lijkt dat jullie mij niet willen helpen.
Ook is de klantenservice van Ryan Air niet bereikbaar , elk telefoonnr. heeft geen verbinding
Mijn telefoonnr. is 06-18402098
J. Woudenberg
Op 30-1-2023 heb ik voor 4-7-2023 een enkeltje geboekt van Eindhoven naar faro. Na het betalen kreeg ik gelijk een foutmelding en een storing wat die aangaf. Het bedrag is van mijn rekening af en ik heb ook geen bevestigingsmail gekregen of in mijn rayanair account dat er iets is geboekt. Ik zou graag contact met jullie willen
Op 27/09/2022 heb ik via Ryanair een retourticket betaald naar Valencia.Het geld is van mijn rekening gestort, echter heb ik geen bevestigingsmail binnen gekregen en in mijn ryanair account wordt aangegeven niks te hebben geboekt. Graag zou ik in contact willen komen met Ryanair, om deze fout recht te zetten. Alleen gaag dit lastig zonder contactgegevens.
Het lukt ons niet om online in te checken
Kan ik dat op de luchthaven nog zelf doen?
Ik krijg geen reactie van Ryanair en weet niet
Wat ik moet doen….
Belachelijk dat ik zelf achter mijn geld aan moet gaan tot heden heb ik mijn geld niet terug gekregen echt belachelijk dit !!! Iemand die mij hiermee kan helpen want ik vlieg nooit meer met deze maatschappij
Beste,
Ik heb gisteren een vlucht geboekt voor september van 7 t/m 14 september. Het bedrag is betaald maar helaas geen bevestigingsmail gekregen!
Laat mij aub iets weten zodat ik gerust ben.
Mvg Cindy
Herhaaldelijk geprobeerd klantenservice te bellen, telefoonnummer niet in gebruik. Geen reactie op mails, chatbox waardeloos, uren in de wacht. Je kan gewoon nergens terecht alleen bij boeking van een vlucht verloopt alles goed. Terugbetaling in wallet NIET geactiveerd., je kan dus niet aan je eigen geld. Twijfel als je een nieuwe reis kan boeken met het bedrag van de terugbetaling. Ben niet te spreken over deze maatschappij. Zal heel zeker niet meer bij Rayanair een vlucht boeken, waardeloos!!!
Kunt u mij vertellen waarom ik geen e-ticket heb ontvangen in de email?
Ik ga 11 juli vliegen naar Malaga en op 15 juli vlieg ik terug.
Mijn boekingsnummer is 21317837
Ik heb 2 keer betaald voor het zelfde vliegtuig, en ik kan niet de telefoon bereiken , en e-mail ook !!!
Een keer moet terug betaald worden,
Aub iemand kan mee helpen?