Over IKEA
IKEA is een meubel- en interieurwinkelketen van Zweedse oorsprong. Met wereldwijd honderden winkels is IKEA de bekendste meubel- en interieurketen ter wereld. Na haar oprichting in 1943 door Ingvar Kamprad, begon IKEA als een klein eenmansbedrijf dat voornamelijk kantoorartikelen verkocht. Al snel veranderde het aanbod naar meubels en groeide het bedrijf gestaag. Vanaf de jaren ’50 kon men aan de hand van een catalogus bestellen en werd het alom bekende concept van het zelf in elkaar zetten van de meubels geïntroduceerd. Daarna duurde het niet lang meer tot de eerste IKEA filialen werden geopend in Zweden.
Inmiddels staat de winkelketen al jarenlang voor functie, kwaliteit, design en waarde voor een betaalbare prijs. IKEA werkt volgens het concept van een ‘democratisch design’. Hierbij wordt er zoveel mogelijk naar de uiteindelijke functie en prijs van een product gekeken. De ontwerpers van IKEA proberen vervolgens met gebruik van hun creativiteit en materiaalkennis hier de juiste balans tussen te vinden. Functionaliteit en eenvoudigheid voeren de boventoon, en daarom moet elke toevoeging aan een product dus ook bijdragen aan de functie van het betreffende product.
Doordat IKEA inspeelt op het vergemakkelijken van wonen, is het assortiment met de jaren steeds breder geworden. Niets is te gek: van matrassen tot salontafels, van bureaustoel tot keukenapparatuur. Bij IKEA kunt u terecht voor alles wat u in huis nodig heeft.
IKEA drukt de kosten door niet alleen dezelfde producten wereldwijd te verkopen, maar vooral ook door deze in de zogenaamde ‘flatpacks’ aan te leveren. Het gebruik van deze dunne platte dozen bespaart immers transport- en opslagkosten. Door de klant de gekochte meubels thuis zelf in elkaar te laten zetten, worden tevens kosten bespaard.
Het IKEA concept staat ervoor dat de producten door zoveel mogelijk mensen kunnen worden gekocht en met plezier worden gebruikt.
Contact
De klantenservice van IKEA kunt u bereiken via de IKEA informatielijn op het telefoonnummer 050 7111267. De IKEA informatielijn is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur. Indien uw vraag minder dringend is, kunt altijd de Veel gestelde vragen-sectie op de website raadplegen. Daarbij kunt u ook uw vragen stellen via de website aan Anna, de online virtuele assistente van IKEA. Tenslotte kunt u IKEA ook via sociale media contacteren. De klantenservice van IKEA is actief op zowel Twitter (@IKEAhelpt) als Facebook.
Laat ons je ervaring met de Ikea klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op https://klantenservicespot.nl.