Nationale Postcode loterij

Over Nationale Postcode Loterij

In 1989 hadden vier ondernemende mannen een droom: geld voor goede doelen op het gebied van mens en natuur inzamelen. Dan konden die goede doelen werken aan het verwezenlijken van hun droom en hoefden ze niet steeds opnieuw met de collectebus langs om aan geld te komen. Als er nou eens honderdduizend mensen voor een tientje in de maand mee zouden doen aan een loterij, dan kon je per jaar 7,2 miljoen gulden (3,2 miljoen euro) aan de goede doelen geven. Dat zou fantastisch zijn… Bijna 25 jaar laten spelen meer dan 4,1 miljoen loten mee, oftewel ruim 2,5 miljoen gezinnen. In die 25 jaar is er maar liefst 3,8 miljard euro naar goede doelen gegaan. Met recht een droom die werkelijkheid is geworden.

Doelen

De Nationale Postcode Loterij steunt goede doelen die zich inzetten voor een rechtvaardige en groene wereld. Zij werven fondsen voor hun goede doelen en geven bekendheid aan hun werk door het organiseren van een loterij. De missie van deze drie Loterijen is eenduidig: het steunen van goede doelen. De eerste drie goede doelen van de Postcode Loterij zijn Novib, Vluchtelingenwerk en Natuurmonumenten. Vanaf 1993 kregen ook het Wereld Natuur Fonds, Artsen zonder Grenzen, Unicef en Stichting DOEN steun. Tegenwoordig worden meer dan 90 goede doelen organisaties gesteund. 50% van de opbrengst van de Loterij is bestemd voor het goede doel. Dankzij de ruim 2,5 miljoen deelnemers, hebben zij in 2013 een bedrag van € 302 miljoen kunnen verdelen onder 90 organisaties op het gebied van mens en natuur.

Begin 1990 bestond de Nationale Postcode Loterij uit 3 Goede Doelen Loterijen waar honderden medewerkers werkzaam zijn. De Sponsor Bingo Loterij, nu de VriendenLoterij, werd in 1998 in de familie opgenomen. In 2002 volgde de BankGiro Loterij. Samen vormen zij sinds 2004 de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen N.V.

Nationale Postcodeloterij klantenservice

De klantenservice van de Nationale Postcode Loterij kunt u telefonisch bereiken, maar ook via de website. Zo kunt u op verschillende manieren eenvoudig antwoord krijgen op uw vragen. Heeft u een vraag voor de Klantenservice? Bekijk dan eerst het antwoord op veelgestelde vragen. Vindt u hier niet het antwoord op  uw vraag, neem dan telefonisch contact met hen op. Telefonisch is de klantenservice van de Nationale Postcode Loterij op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 16.30 uur via het telefoonnummer 0900- 300 1500 (50 cent per gesprek). U kunt uw vragen ook snel en gemakkelijk stellen via het contactformulier. Ook is het mogelijk om bijlagen, zoals formulieren toe te voegen aan het contactformulier mocht u deze mee willen sturen. Door op het contactformulier de juiste categorie en product te selecteren, sturen zij uw bericht direct door naar de juiste afdeling. Schrijft u toch liever een brief, dan kunt u de Nationale Postcode Loterij schriftelijk bereiken op  het adres Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Ook is er een persoonlijke pagina. Hier kunt u veel persoonlijke zaken zelf regelen, zoals bijvoorbeeld uw verhuizing.

Overige opties

De Nationale Postcode Loterij is met haar webcare team actief op Twitter om u direct en persoonlijk te helpen. Het Twitter adres is @Postcodeloterij. De Facebook pagina van de Nationale Postcode Loterij is www.facebook.com/PostcodeLoterij‎.

Openingstijden Nationale Postcode loterij klantenservice

Nu bereikbaar.

Maandag
09:00 -21:00
Dinsdag
09:00 -21:00
Woensdag
09:00 -21:00
Donderdag
09:00 -21:00
Vrijdag
09:00 -21:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten
Nationale Postcode loterij

Telefoonnummer Nationale Postcode loterij klantenservice

Telefoonnummer
0900 - 300 15 00
Belkosten
€ 0,50 per gesprek

Adres Nationale Postcode loterij klantenservice

Van Eeghenstraat 70
Amsterdam

E-mailadres Nationale Postcode loterij klantenservice

Nationale Postcode loterij opzeggen

Nationale Postcode loterij direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/nationale postcode loterij.

Nationale Postcode loterij ervaringen

1 ervaringen.

1 gedachte over “Nationale Postcode loterij”

  1. Heb geen telefonisch contact met uw klantenservice gehad.

Plaats een reactie