Over AKO
AKO (voluit ‘Algemene Kiosk Onderneming’) is een Nederlandse winkelketen van boeken- en tijdschriftenwinkels. Het bedrijf werd opgericht in 1878 als de ‘Amsterdamse Kiosk Onderneming’ en verkocht kranten op de Amsterdamse perrons. Bijna vijftig jaar later werd er een kiosk op Schiphol geopend, wat de AKO één van de eerste winkeliers op het vliegveld maakte. Snel daarna werden er meerdere straatkiosken geopend in Amsterdam en Rotterdam, en werd de bedrijfsnaam veranderd naar ‘Algemene Kiosk Onderneming’. In 1966 opende AKO haar eerste echte zogenaamde ‘inloopwinkel’. Hierna bleef het bedrijf gestaag groeien, en groeide het uit tot een keten met inmiddels meer dan 100 winkels verspreid over heel Nederland. De winkels vindt u niet alleen in de winkelstraten, maar ook op verscheidene luchthavens, stations en zelfs ziekenhuizen.
Sinds 1987 reikt AKO jaarlijks de AKO Literatuurprijs uit. Hierbij wordt door een zeskoppige vakjury het beste Nederlandstalige boek in de categorie fictie en non-fictie uitgekozen. Winnaars uit het verleden variëren van J. Bernlef tot Arnon Grunberg.
Het assortiment van AKO bestaat uit zowel Nederlandstalige als internationale boeken, kranten en tijdschriften. Daarnaast kunt u in de winkels ook terecht voor wenskaarten, loterijproducten, OV-bewijzen, kantoorartikelen, tabak, frisdrank en snacks. In de webshop van AKO heeft u keuze uit ruim 180.000 boektitels en 2.000 tijdschriften. Deze kunt u gemakkelijk vanuit huis online bestellen, en worden wanneer u uw bestelling op werkdagen vóór 16.00 uur plaatst de volgende dag al bij u thuis bezorgd. In het geval dat uw bestelling meer dan €10,- bedraagt, is dit geheel kosteloos. Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om uw bestelling in één van de winkels op te halen.
Tenslotte heeft de webshop van AKO het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk. Dit is een keurmerk dat door de Consumentenbond wordt ondersteund en houdt in dat u altijd betrouwbaar en veilig kunt online winkelen en betalen in de webshop van AKO.
Contact
In het geval dat u een vraag heeft, kunt u altijd telefonisch contact opnemen met de klantenservice van AKO op telefoonnummer 020 – 5721550. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Indien u AKO per e-mail wenst te contacteren, kunt u dit doen door een e-mailbericht te sturen aan klantenservice@ako.nl. Mocht u de klantenservice van AKO liever per post willen bereiken, dan kunt u uw brief adresseren aan AKO Online B.V., Joan Muyskenweg 6-6a, 1096 CJ Amsterdam. Het hoofdkantoor van AKO is tevens gevestigd op dit adres. Tenslotte kunt u ook uw vragen via de sociale media stellen, de klantenservice van AKO is actief op zowel Facebook als Twitter.
Laat ons je ervaring met de Ako klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.