Over Unilever
Unilever is in 1930 opgericht en ontstaan uit een fusie van het Nederlandse margarinebedrijf Margaine Unie en de Britse zeepfabrikant Lever Brothers. Beiden bedrijven beconcurreerden elkaar om dezelfde grondstoffen. Ze hielden zich bezig met marketing op grote schaal van producten voor huishoudelijk gebruik. De fusie was dus erg zinvol. William Hesketh Lever, oprichter van Lever Bros, schreef zijn ideeën op voor Sunlight Zeep. Het doel was om hygiëne tot gemeengoed te maken, het werk voor vrouwen te verlichten alsmede de gezondheid te bevorderen en bij te dragen aan persoonlijke verzorging. De producten moest mensen voldoening en plezier bieden.
Doel
Het doel van Unilever is om duurzaam leven tot gemeengoed te maken. In 2009 werd de zogenaamde Compass gelanceerd. Dat is de strategie van Unilever voor duurzame groei. Hierin is een visie vastgelegd om de omvang van het bedrijf te verdubbelen en tegelijkertijd de milieuvoetafdruk te verkleinen. Daarnaast wil Unilever de positieve maatschappelijke impact vergroten. De expertise als multinational wordt gecombineerd met verscheidene lokale culturen. Hierdoor biedt Unilever nog steeds een assortiment producten dat aansluit bij de wensen van grote aantallen consumenten. Door hun mondiale reikwijdte optimaal te benutten en mensen te inspireren elke dag kleine acties te ondernemen, geloven zij dat we kunnen helpen een groot verschil te maken in de wereld.
Gedragscode
In de Code of Business Principles zijn de gedragsnormen vastgelegd die iedereen binnen Unilever naleeft. De Code ondersteunt de wijze van ondernemingsbestuur en maatschappelijk verantwoord ondernemen. De doelstellingen beschrijven de ambities ten aanzien van de bedrijfsvoering en wordt onderbouwd door de gedragscode.
Logo
De grote blauwe ‘U’ is het logo van Unilever. Het logo bevat 25 symbolen die staan voor een aspect dat voor Unilever belangrijk is. Elk klein symbool heeft een eigen betekenis. Van een lepel tot een theeblaadje. Meer informatie over het logo van Unilever, alsmede de richtlijnen en voorwaarden met betrekking tot het gebruik ervan, zijn te vinden op Unilevers Brand Centre.
Contact
Unilever is te bereiken op het nummer 0800-0201072. Indien er vragen zijn over de producten kan er contact worden opgenomen met de Consumer Service. Op de merkencontactpagina staan de contactgegevens van de merken. Als er vragen zijn over loopbaanmogelijkheden bij Unilever kan er contact worden opgenomen met Unilever Enterprise Support HR Service via e-mailadres es.hrservicesnl@unileverhrservices.com. Voor andere vragen kan er gebruik worden gemaakt van een contactformulier. De Afdeling Publieksvoorlichting streeft er naar binnen tien werkdagen te reageren.
niet te bereiken,
oproep wordt na 2 min. beëindigd
Het is mij geheel onduidelijk om via een mail een vraag
te sturen over een product van Unilever !
Het lijkt er op dat dit zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt of
heb ik het verkeerd!?
Met vriendelijke groet,
Marijke; Schmid
Goedenavond , Ik eet al jaren erwtensoep exstra pittige in de sta zak na volle tevreden heid .
de laatste aankoop met lotnummer L20030A817 01:06:05 Tht 01/2023 is erg waterig .
Is het recept aangepast ?
Ik ben trots op zon groot nederlands bedrijf! Ze hebben echt zoveel grote merken. Wel eens een klacht gehad over een wasmiddel, maar dat werd snel en goed opgelost!