<h2>Over Adobe</h2>
Adobe Systems Incorporated, afgekort Adobe, is een Amerikaans bedrijf dat zich voornamelijk richt op het ontwikkelen van grafische software. In 1982 werd Adobe opgericht door John Warnock en Charles Geschke. De oprichters kwamen op het idee van de naam Adobe door de beek ‘Adobe Creek’ die achter het huis van John Warnock stroomde. Deze naam vonden ze zo mooi dat ze besloten hun nieuwe bedrijf naar de beek te vernoemen. Het Amerikaanse bedrijf is vooral actief op het gebied van online-marketing en het zoeken van oplossingen voor de online-media. Het internationale bedrijf werkt met verschillende materialen en services, deze kunnen gebruikt worden in de media en in de apparatuur. Door middel van metingen en de uitkomsten van deze metingen kunnen zij deze producten verder verbeteren. Adobe helpt de klanten (bedrijven, uitgevers etc.) met het ontwikkelen van content, als deze content in orde is kan deze gepubliceerd worden op verschillende websites.
<h2>Software en services</h2>
Adobe is op dit moment een van de grootste softwarebedrijven ter wereld. Een van de bekendste door Adobe ontwikkelde programma’s zijn Photoshop en Adobe reader. Met Photoshop kunnen foto’s bewerkt worden en met Adobe reader kunnen gemakkelijk PDF bestanden bekeken worden. Andere bekende programma’s zijn InDesign, After Effects, PremierPro, FrameMaker, Dreamweaver, Visual Communicator,Adobe FrameMaker en Creative Cloud. Deze en andere software wordt wereldwijd door miljoenen mensen gebruikt. De software is vaak ook te gebruiken in een app variant voor smartphones. Het bedrijf is daarnaast erg succesvol in het verkopen van lettertypen. De meest bekende lettertypes die Adobe op dit moment veel verkoopt zijn de lettertypes: Alexa, Andreas, Arno, Adobe Caslon, Adobe Jenson, Lithos, Minion, Myriad, Trajan en Willow. Op de website vindt u een overzicht van alle software en services die worden aangeboden.
<h2>Contact</h2>
De klantenservice van Adobe is te bereiken via het telefoonnummer 020 20 13 331 tijdens kantooruren van maandag tot en met vrijdag. Op de website vindt u het antwoord op de meeste gestelde vragen van gebruikers. Dit zijn vragen over bijvoorbeeld het retourneren of registeren van producten, beleidsvragen en het (her)installeren van producten. Als het antwoord op uw vraag hier niet bij staat kunt u er ook voor kiezen om contact op te nemen door een email te sturen naar het e-mailadres dutch-custserv@adobe.com. Dit emailadres is speciaal voor Nederlandse gebruikers. Tevens is het mogelijk om uw vraag te stellen via het forum op de website. Een medewerker of andere klant kan dan uw vraag beantwoorden. Op het forum kunt u ook uw opmerkingen over Adobe kwijt.
Echt een oplichterszaak. Niet bereikbaar in het Nederlands en alle mails komen terug van de verschillende mailadressen.
Wat een waardeloze service van Adobe. Op de website zou er de mogelijkheid moeten zijn om te chatten, maar die werkt niet. Telefoonnummer klopt niet en e-mailen helpt niet. Ik wil mijn aankoopbedrag terug voor een jaar Creative Cloud, maar helaas je hoort van niets. Misschien moet ik op werkelijk alle sites klagen hoe slecht en waardeloos de service van Adobe is. Bah! ik ben helemaal klaar met Adobe. Gelukkig zijn er alternatieven!!!!!!
Ik zou 45€ per maand moeten betalen opdat iemand van Adobe mij zou willen helpen voor het verwijderen en oplossen van beelden op mijn creative cloud; die vol staat door iemand anders. Mijn abonnement is één maand oud. Bij mijn account verschijnt de naam van iemand anders!!!!!!!!!!!!
Ik bel de hulpdesk van Adobe in Nederland om hulp te krijgen voor een plotseling opgetreden probleem met Lightroom. Vervolgens krijg ik ten eerste het bericht dat die alleen in het Engels beschikbaar is. Vervolgens blijkt dat iemand met een Asiatische versie van Engels met mij wil spreken die in hoog tempo over een zeer slechte verbinding mij vragen stelt. De persoon snapt kennelijk niet dat ik hem qua te laag geluidsvolume en te hoge snelheid van spreken niet goed kan verstaan.
Vervolgens blijkt hij me te kunnen vertellen dat mijn emailadres niet een email adres is, want het moet op Yahoo eindigen. Hij probeerde me naar een andere afdeling over te zetten, waarbij de verbinding onderbroken werd.
Bestaan er ook minus sterren?
Beste Adobe
Nu ik de nieuwste versie van Lightroom Classic gebruik mis ik na het maskeren in ontwikkelen de knop gereed. Is daar wat aan te doen.
Ik heb een probleem met mijn account van Adobe (photoshop).
Ik heb onlangs een account aangemaakt en ik heb alles ook ineens betaald. Als ik de app nu open staat er dat mijn proefperiode is verlopen, maar ik heb al een betaling gedaan.
Bereikbaarheid heel slecht.
Problemen worden niet opgelost.