Over Nokia
Nokia werd in 1865 opgericht door Fredrik Idestam in Finland en was bedoeld als molen voor houtpulp. Al snel breidde het bedrijf uit en ging het rubberproducten maken in het stadje Nokia, waar de naam vanaf stamt. Al snel veranderde Nokia in een bedrijf dat zich concentreerde op telecommunicatieapparatuur en kreeg de slogan “Connecting people.” Tussen 1998 en 2012 was Nokia de wereldmarktleider op het gebeid van mobiele telefoons, maar sinds de opkomst van de smartphone werd dat minder. Sinds 2013 is het bedrijf gereduceerd tot het gebeid van netwerkinfrastructuur, navigatiediensten en de ontwikkelingen van nieuwe technologieën. Omdat Nokia toch nog een grote consumentenkring om zich heen heeft verzameld, is een goede klantenservice onmisbaar.
Ondersteuning
Op de website van Nokia kunt u op verschillende manieren gebruik maken van de klantenservice. Zo kunt u via het tabblad support hulp krijgen bij uw toestellen, zoals uw telefoons, navigatiesystemen, tablets en accessoires als muziekboxjes van Nokia. Op de website kunt u kiezen uit alle apparaten in alle mogelijke categorieën die Nokia op dit moment verkoopt of in de afgelopen tijd verkocht heeft, inclusief serienummers zodat u zeker weet dat u de goede heeft. Op het moment dat u uw toestel heeft gevonden, vindt u hier software en downloads voor uw toestel en een handleiding voor uw product, maar ook een veelgestelde vragen sectie waarin uitgelegd wordt hoe u bijvoorbeeld de automatische software-update voor uw telefoon kan downloaden.
Nokia Klantenservice
Het kan natuurlijk voorkomen dat u de handleiding niet begrijpt of het antwoord in de veelgestelde vragen sectie niet bevredigend is. In dat geval kunt u op de website via het tabblad support een medewerker van de Nokia klantenservice vinden die, nadat u het serienummer van uw toestel heeft ingevoerd, een livechat met u kan doen. Deze Nokia klantenservice is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00 uur, met uitzondering van feestdagen. Verder kunt u op het Nokia Support Discussions Online Forum tips en adviezen delen met duizenden andere Nokia gebruikers over de hele wereld, waarmee u samen tot een oplossing voor uw probleem kan komen.
Telefonisch contact
Voor pers en alle vragen van de media over apparaten en services is Nokia telefonisch beschikbaar via het nummer +358 7180 34900. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
Klachten
Nokia zet zich in om alle klanten een vlekkeloze Care-ondersteuning te verlenen, maar mocht dit niet gelukt zijn en heeft u een klacht over de dienstverlening, dan kunt u deze via het contactformulier insturen. Dit formulier is daadwerkelijk alleen bedoeld voor klachten en niet voor algemene vragen of reparatieverzoeken.
Social Media
Tenslotte kunt u contact met Nokia opnemen door hen via Facebook en Twitter te vinden. Voor vragen kunt u het best terecht op Twitter of Facebook onder @NokiaHelps.
Door dat ik mijn Nokia 8 het systeem niet kan update Van Android-versie 9 naar Android versie 10. Kan ik niet meer met mijn bank-app werken op mijn telefoon. Dit is helemaal niet klant vriendelijk .
met vriendelijke groet.
Een nieuwe telefoon besteld die onderweg bleef “hangen” en in een poging om helderheid te krijgen waar het probleem ligt kwam ik inderdaad in het moeras, koste mij ook uren en zonder resultaat
absoluut 0,0
Kost me uren om het probleem voor te leggen in de Life Chat met gelukkig positief resultaat en dan via de verkregen link voor Nederland weer terug in het moeras wegzak; Afgewimpeld te worden met hetzelfde doorgegeven IMEInr. maar dat dit geen garantie geval is. Wat moet ik nou met deze mensen!!! Ik ben het zo zat!!!