Over ING
De ING bank is een onderdeel van ING Groep. Postbank en ING Bank gingen per 10 februari 2009 samen verder als ING. De afkorting ING staat voor Internationale Nederlanden Groep, maar de afkorting is zo bekend dat de volledige naam niet langer wordt gebruikt. De ING is ontstaan uit de in 1881 als spaarbedrijf onder de vleugels van de overheid begonnen Rijkspostspaarbank en de in 1927 begonnen Nederlandsche Middenstandsbank. Vervolgens werd de Rijkspostspaarbank samengevoegd met de Postcheque- en Girodienst en omgedoopt in de Postbank. Toen veranderde de NMB ook in ING Bank. In 1989 wordt het fusiecontract ondertekend tussen de ING Bank en de Postbank. De ING heeft in Nederland ongeveer 9,2 miljoen rekeninghouders en ruim 250 kantoren. Het hoofdkantoor staat in de Amsterdamse Poort in Amsterdam Zuidoost en is ontworpen door de architecten Ton Alberts en Max van Huut. Mede door hun bekendheid is het belangrijk dat de ING klantenservice goed functioneert.
Online regelen
Via Mijn ING kunt u zelf verschillende bankzaken regelen. Door in te loggen op uw Mijn ING account kunt u uw saldo en verbruik zelf bekijken zonder dat u daarvoor met ING contact op hoeft te nemen. Daarnaast kunt u zelf zaken instellen voor uw spaarrekening of uw contactgegevens wijzigen. Ook kunt u online een nieuwe of vervangen betaalpas aanvragen of uw IBAN opvragen, uw pas blokkeren bij verlies en diefstal of een adreswijziging doorgeven. Via de ING klantenservice pagina is het mogelijk om een categorie te kiezen en zo snel mogelijk het antwoord te vinden tussen de veelgestelde vragen.
Social Media
Indien u bij de veelgestelde vragen uw antwoord niet kon vinden, kunt u ook via social media contact opnemen met de ING klantenservice. Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de medewerkers stellen op de ING Facebook. Deze manier van ING klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt ING bereiken via @INGNL. Als de medewerkers van de ING klantenservice zo druk zijn dat ze ook hier geen antwoord op uw vragen kunnen geven, kunt u het ook op YouTube, Instagram, Google+ of LinkedIN proberen.
ING Klantenservice
Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de ING klantenservice. Om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk bij de juiste deskundige adviseur terecht komt toets u het nummer van uw betaalrekening in, spreekt u in waarvoor u belt en houdt u uw betaalpas bij de hand. Hiervoor belt u naar 020 22 888 00. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 08:00 uur en 21:00 uur. Op zaterdag is de lijn geopend van 09:00 uur tot 17:00 uur. Voor de alarmlijn of saldolijn kunt u 24 uur per dag en zeven dagen per week bij dit nummer terecht.
Overige opties
Verder is het ook mogelijk om de ING klantenservice te mailen via het contactformulier. Daarnaast kunt u ook een brief sturen of natuurlijk langs komen op het hoofdkantoor. Hiervoor gaat u naar de Amsterdamse Poort, Bijlmerplein 888, 1102 MG, Amsterdam. Voor de filialen bij u in de buurt, kijkt u op de website van ING.
Laat ons je ervaring met de ING klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.