Over Air One
Op zoek naar een betaalbare reis binnen Europa? Geen fan van overbodige betaalde luxe? Air One voldoet aan deze eisen; het is een lagekosten-luchtvaartmaatschappij. Dit houdt in dat Air One onnodige zaken uit de vliegreis schrapt zodat het uiteindelijk voordeliger is voor de reiziger. Air One (de volledige naam luidt ‘Air One Smart Carrier’) komt uit Italië en heeft een hoofdkantoor in Rome, de hoofdstad van het land. Het moederbedrijf is Alitalia, de nationale luchtvaartmaatschappij van Italië. Dit bedrijf maakt onderdeel uit van de SkyTeam-alliantie. Air One zelf bestaat sinds 1983. De slogan die het bedrijf moet beschrijven is ‘Air One, my number one’. Hieruit blijkt dat de maatschappij zeker is over hun kwaliteit ondanks de lage kosten. Air One biedt het MilleMiglia-programma aan voor passagiers die regelmatig met het bedrijf vliegen. MilleMiglia is onderdeel van het SkyTeam en laat de passagiers miles sparen. Wanneer men deel uitmaakt van dit programma hebben zij tevens toegang tot verschillende clubs en daarbij horende voordelen.
Klantenservice van Air One
De Air One klantenservice bestaat uit een callcenter, waarvan de medewerkers altijd beschikbaar zijn om te helpen met de aanschaf van vliegtickets, het inchecken of het verkrijgen van bruikbare informatie over vluchten en de maatschappij zelf. Voor reserveringen, informatie voor de passagiers en het kopen van tickets kan er worden gebeld naar 892 444 op werkdagen van 8 uur ’s ochtends tot 10 uur in de avond. Wanneer er wordt gebeld vanuit het buitenland (gezien vanuit het oogpunt van Air One) kan men bellen naar +390912551047. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met zondag van 8 uur ‘s ochtends tot 10 uur in de avond. Het algemene adres van het hoofd kantoor is Air One Head office, Piazza Almerico da Schio, Pal. RPU 00054 Fiumicino (RM). De Air One klantenservice werkt hard voor goed contact tussen de passagier en de medewerkers van het callcenter.
Ander contact
Air One hecht veel waarde aan bruikbare feedback op de reis die klanten maken. Op de website kan er op verschillende manieren commentaar worden achtergelaten. De makkelijkste is via een online formulier. Hier kan de klant eerst een selectie maken van de onderwerpen van het commentaar. Deze categorieën omvatten informatie, vertragingen, gecancelde vluchten, overboekingen, zitplaatsen, verloren bagage, beschadigde bagage, enig ander ‘geknoei’ met bagage, vertraagde bagage of verzoeken omtrent rekeningen. Hierna kan de passagier zijn naam, land en adres achterlaten en zoveel mogelijk bijkomende informatie (zoals vluchtnummers) is ook een pré. Onder het kopje ‘notes’ kan men opmerkingen, complimenten of klachten achterlaten. Air One wil met deze feedback aan de slag gaan om de reis nog aangenamer te laten verlopen voor de passagiers in de toekomst.
Laat ons je ervaring met de Air One klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.