Over Croatia Airlines
Zoals de naam reeds doet vermoeden is Croatia Airlines de vlagdrager en nationale luchtvaartmaatschappij van Kroatië. Het heeft een hub in Zagreb Airport, waar zich tevens het hoofdkantoor bevindt. Croatia Airlines focust zich veelal op de steden bij Split Airport, Dubrovnik Airport en Zadar Airport. Het bedrijf maakt onderdeel uit van de Star Alliance, de grootste vliegvaart alliantie met een hoofdkwartier in Frankfurt. Het bedrijf werd opgezet in 1989 onder de naam Zagal – Zagreb Airlines en draagt de slogan ‘vise od udobnog leta’ aan, wat men kan vertalen als ‘meer dan een comfortabele vlucht’. De webite van het bedrijf is www.croatiaairlines.com. Deze website heeft een Nederlandse variant die het boeken makkelijker maakt voor de Nederlandse reiziger. Op de startpagina kan men kiezen uit aanbiedingen, boeken en plannen, miles en info en informatie over de reis. De startpagina biedt de directe mogelijkheid vluchten te boeken, online in te checken of vluchtstatussen en dienstregelingen te bekijken. Verder kan er via de site worden gekeken naar hotels en het huren van auto’s indien dit nodig is.
Klantenservice van Croatia Airlines
Om contact tussen het bedrijf en de klant zo prettig mogelijk te laten verlopen raadt de maatschappij de klant aan online contact op te nemen met de Croatia Airlines klantenservice. Er kunnen opmerkingen worden geplaatst in een online formulier waar men een naam en e-mailadres moet achterlaten. Commentaar neemt het bedrijf mee voor gebruik in de toekomst. Naast dit formulier via de website kan er ook een regulier e-mailadres worden geraadpleegd; contact@croatiaairlines.hr. Natuurlijk bestaat er nog de mogelijkheid dat de klant liever direct belt met een medewerker van de Croatia Airlines klantenservice. Dit kan via het telefoonnummer +385 1 66 76 555. De openingstijden van deze service zijn maandag tot en met vrijdag van 8 uur in de ochtend tot 6 uur ’s avonds. Op zaterdagen, zondagen en feestdagen blijft het kantoor wat korter geopend; ze zijn op deze dagen te bereiken van 9 uur ’s ochtends tot 3 uur in de middag. Het algemene e-mailadres voor klantenservice is customer.rel@croatiaairlines.hr of faxnummer +385 1 616 0152. Hier wordt doordeweeks gewerkt van 8 uur ’s ochtends tot 4 uur ’s middags.
Ander contact
Ook zonder direct contact met de Croatia Airlines klantenservice kan de reiziger zich goed redden door de informatie die de website van het bedrijf biedt. Voor reserveringen via het internet, FlyOnLine, kan men mailen naar flyonline@croatiaairlines.hr. Het bedrijf tracht zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de klant en doet dit van maandag tot en met vrijdag van 8 uur ’s ochtends tot 6 uur ’s avonds. Op zaterdagen, zondagen en feestdagen kan men antwoord verwachten tussen 9 uur ’s ochtends en 3 uur ’s middags.
Laat ons je ervaring met de Croatia Airlines klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op https://klantenservicespot.nl.