Over Aeroflot
Na twee keer van naam te zijn veranderd bleek ‘Aeroflot’ passender dan Dobroljot of GVF. En dat succes mag blijken: Aeroflot is de grootste luchtvaartmaatschappij van Rusland. De nauwe banden met het vaderland zijn te zien aan de meerder Russische organisaties waar het bedrijf vandaag de dag mee samenwerkt; het Russische Olympische Team, CSKA (de voetbalclub van Moskou) en een aantal Russische banken vallen onder de partners van Aeroflot. Sinds de oprichting in 1923 heeft het veel binnenlandse vluchten gevlogen tot de privatisering van het bedrijf in 1994. Hierna kwam de focus meer op internationale vluchten te liggen (denk aan de rest van Europa, Amerika, delen van Australië en Afrika). De maatschappij behoort nu tot het SkyTeam, een bondgenootschap van luchtvaartmaatschappijen waarvan het hoofdkwartier zich op Schiphol in Amsterdam bevindt. Het hoofdkantoor van Aeroflot zelf bevindt zich in Mouskou, Rusland. Als extraatje voor de reizigers biedt Aeroflot het unieke Aeroflot Bonus aan, een lidmaatschap bij de maatschappij die de reiziger handige extraatjes verschaft door middel van het sparen van ‘miles’.
Klantenservice van Aeroflot
Het bedrijf levert meerdere telefoonnummers aan waardoor er vanuit verscheidene delen van de wereld contact kan worden opgenomen met de Aeroflot klantenservice. Nederlanders kunnen bellen naar 0800 020 3592, en bellers vanuit Rusland kunnen de Aeroflot klantenservice bereiken op 8-800-444-55-55. Moskou heeft een apart telefoonnummer aangeschreven, +7-495-223-55-55. Een aantal andere landen hebben verder een eigen telefoonnummer, te vinden op de website van Aeroflot (www.aeroflot.ru/cms/en/offices/free_numbers). Ook is Aeroflot bezig met ‘customer care’, een onderdeel waarbij passagiers van de maatschappij een kans krijgen om feedback te geven over hun reis en eventuele problemen kunnen aanduiden. Dit gaat door middel van een e-mailadres, penline@aeroflot.ru. De Aeroflot klantenservice streeft naar een zo spoedig en accuraat mogelijk antwoord op de gestelde vraag van de klant.
Ander contact
Om de toewijding aan de klant aan te duiden heeft Aeroflot een 12-puntenplan op de website staan dat aangeeft wat het bedrijf nastreeft om het de klant gemakkelijk te maken en op welke verschillende vlakken zij dit trachten te doen. Een belangrijk onderdeel hiervan is de bagage. Bij het verlies of het te laat aankomen van koffers en persoonlijke items kunnen er formulieren worden ingevuld en kan er een e-mail worden gestuurd naar lost&found@aeroflot.ru. Bij andere op – of aanmerkingen zijn er telefoonnummers beschikbaar – zo kan er voor late afzeggingen worden gebeld naar 866-879-7647 (een Russisch nummer). Verder bevindt zich op de website alle informatie die passagiers nodig hebben. Er kan online worden ingecheckt, er is een rooster beschikbaar waar de vluchten kunnen worden gecheckt en er is een link naar autoverhuur in Europa. Voor adverteerders, de pers en/of zakenpartners kan er naar een speciaal onderdeel van de website worden gekeken (www.aeroflot.ru/cms/en/special_offers).
Een rot en belachelijk bedrijf ,mijn geld is na bijna 4 jaar nog niet terugbetaald???
Meer dan€1800 ?????
Stelletjes dieven….
Super snelle duidelijke reactie ontvangen