Over Air France
Air France heeft behoorlijk wat positieve statistieken op zijn naam staan. Naast het feit dat het de officiële nationale luchtvaartmaatschappij van Frankrijk is, is ook nog eens de grootste netwerkmaatschappij binnen de samenwerking van Air France en KLM. Het bedrijf is opgericht in 1933, heette toen Société Air France S.A. en heeft een hoofdkantoor gesitueerd op een van de belangrijkste luchthavens van Europa, Charles de Gaulle (gelegen in Parijs). Dit vormt overigens dé belangrijkste luchthaven van Frankrijk. Air France behoort tot de SkyTeam-alliantie en is redelijk bekend onder de Nederlanders door de intensieve samenwerking met KLM. Het netwerk van deze maatschappijen reikt uit tot plekken over de gehele wereld. Op de websites staat een uitgereide kaart die de bestemmingen van het Air France en KLM netwerk toont. Op dezelfde website is een tijdlijn te vinden met daarin het ‘verhaal’ van Air France verwerkt. Dit wordt onder andere gedaan door middel van verschillende oude foto’s. Air France prijst hun eigen passie voor reizen en wil dit graag overbrengen op hun passagiers.
Klantenservice van Air France
De website www.airfrance.nl heeft een aparte pagina aangemaakt voor contact met de Air France klantenservice. Ze bieden hulp op het gebied van vertragingen, retributies, verzoeken, het missen van bagage of beschadigde bagage en verloren goederen. De Air France klantenservice tracht zo spoedig mogelijk een effectieve oplossing voor problemen te vinden. Om de klant niet onnodig moeite te laten doen kan er eerst een lijst met algemene vragen worden doorgenomen. Indien je vraag hier tussen staat kan erop worden geklikt, waarna het antwoord zichtbaar wordt. De online Air France klantenservice is bereikbaar voor vragen of opmerkingen via de website of de sociale media.
Ander contact
Voor vragen over Flying Blue kan men bellen naar het telefoonnummer voor Frankrijk (0900 040 02 52) of een nummer speciaal ingesteld voor telefoontjes vanuit het buitenland (+ 33 (0) 1 58 68 68). Het faxnummer is +31(0)2 02 00 80 58. Deze service is van maandag tot en met vrijdag beschikbaar van 8 uur in de ochtend tot 9 uur in de avond. Op zaterdagen wordt er gewerkt tot 8 uur en zondag van 9 tot 5. Naast het Flying Blue programma en de Air France klantenservice bestaat er ook nog de mogelijkheid tot telefonische verkoop. Voor alle vragen die hieraan gerelateerd zijn kan er worden gebeld naar 020 654 57 20. Air France raadt de passagiers aan om voornamelijk contact te leggen via de sociale media. Op deze online platformen wordt er vaak sneller antwoord gegeven en kunnen er chats plaatsvinden waardoor een directer contact mogelijk is. Verder zijn er online nog nieuwspagina’s te vinden die actualiteiten over Air France plaatsen.
ik kan de klantenservice helemaal niet bereiken. sta al 20 minuten in de wacht (vanuit het buitenland!!), zonder te weten hoeveel wachtenden er nog voor me zijn, dus wieweet hang ik de hele dag aan de lijn?? Op de chat wordt ook niet gereageerd.
Dus ik ben zeer ontevreden over deze ‘klantenservice’.
WACHT AL MEER DAN EEN UUR OP EEN MEDEWERKING.
HUN SITE KLOPT NIET.
Mijn bagage is achter gebleven en ik wil hier een officiële klacht voor indienen.
Ik heb al de nodige documenten in mijn bezit maar kan hiervoor niet terecht bij de maatschappij
Ik kom niet door bij de klantenservice.
Ik wil graag doorverbonden worden met iemand die mij persoonlijk te woord kan staan.
Ik heb een eenvoudige vraag.
Op mijn ticket staat mijn naam verkeerd vermeld. Ik had mijn naam Johanna de Jong doorgegeven bij het boeken, maar op de ticket staat DE JOHANNA. Mijn boeking heb ik gedaan via OPODO en Airfrance. Bij KLM werd hier niets van gezegd, maar toen ik terug wilde vliegen, accepteerde ze bijna mijn
Wie heeft de typ fout gemaakt? OPODO of Airfrance?