Over Air Serbia
Het volgde Jat Airways op die voorheen de officiële nationale luchtvaartmaatschappij was van het oude Joegoslavië; nu is Air Serbia (die ook chartervluchten vliegt) de nationale luchtvaartmaatschappij van Servië. Het bedrijf gaat al een behoorlijke tijd mee – het is opgericht in 1927. Air Serbia vliegt van Europa naar Afrika en het Midden-Oosten en heeft een hoofdkantoor gesitueerd in Belgrado (Servië). Zoals de meeste luchtvaartmaatschappijen heeft Air Serbia een officiële website, www.airserbia.com. Op deze website kan men reizen boeken, informatie over bestemmingen bekijken of de Air Serbia klantenservice bereiken. Om te weten met wat voor nationaliteit het bedrijf te maken heeft toont de beginpagina een keuzemenu waarop kan worden aangegeven welke taal de bezoeker spreekt en waar hij of zij vandaan komt. Op deze manier is de website klantvriendelijk in elk land. De regering van Servië is de grootste aandeelhouder van de maatschappij; het bezit 51% van de aandelen van Air Serbia.
Klantenservice van Air Serbia
De Air Serbia klantenservice is bereikbaar op een e-mailadres, guest.support@airserbia.com. Wel wordt gevraagd slechts contact op te nemen als het gaat om de volgende redenen: gecancelde vluchten, vertraagde vluchten, het missen van vluchten, geweigerde toegang bij het boarden en bagage-gerelateerde aangelegenheden. Voor het verkrijgen van algemene informatie over boeken, tickets, check-ins en dergelijke zaken wordt de reiziger verzocht de website te bezoeken. De reden hiervoor is een overvloed aan vragen die de Air Serbia klantenservice graag op tijd en correct wil beantwoorden. Dit wordt lastiger bij een onoverzichtelijke hoeveelheid aan algemene vragen. De website van Air Serbia biedt alle informatie die de reiziger nodig zou kunnen hebben, inclusief speciale aanbiedingen en een overzicht van alle bestemmingen. Voor een uitgebreide uitleg over Air Serbia zelf is er een ‘about us’-pagina op de website te vinden. Mocht de klant een voorkeur hebben voor telefonisch contact dan kan er gebeld worden naar 0800 111 528. Het faxnummer is + 381 11 20 10 671. De Air Serbia klantenservice is 7 dagen in de week te bereiken van 7 uur in de ochtend tot 10 uur ’s avonds. Voor overig e-mailcontact kan men een bericht sturen naar callcenter@airserbia.com. Air Serbia streeft naar snelle, efficiënte antwoorden.
Ander contact
Ook Air Serbia heeft een online feedback-formulier op de website geplaatst. Op deze wijze kunnen passagiers commentaar leveren op hun vlucht(en) met de luchtvaartmaatschappij. Voor zowel positieve als negatieve opmerkingen kan er een document worden gedownload op www.airserbia.com/en-nl/guest-support. Het formulier kan worden opgestuurd naar Air Serbia, Claims Department – Air Serbia Poslovni Centar, Bul. umetnosti 16, 11070 Novi Beograd. Ook hier is het e-mailadres guest.support@airserbia.com beschikbaar voor op – of aanmerkingen. Door middel van dergelijke feedback kan Air Serbia de passagiers in de toekomst beter van dienst zijn en de vluchten aangenamer maken.
mijn naam is Z Vasiljevic met adres in Delfgouw Met deze mail wil ik mijn slechte ervaring vertelen over personeel van AirSerbija
op 28 mei zou ik naar Nederland terug uit Belgrade kom ik op Nikola Tesla vliegveld eerst loop ik op kontrole pasport mag ik door met bewijs van 2 vakcine dat ben ik had . Mineer zeg mvr jij hoefd niet test nodig maken Dan zou ik mijn bagage inleveren inens ne gaat niet moet test maken zij zeg even wachten an de kant moet ik mij informeeren of kan je door en ik wacht en wacht 15 min dat was 15 45 uur en inens zeg zij ne gaat niet moet je test maken of terug en ik haasten met alle bagage naar belgrad en zoeken lab voor test maken 10km tot staad alles gedaan kom ik terug ik had nog tijd 15 min ne gaa niet jij kan niet mee .ik ben mijn kaart kwijt niet meer geldig 180e enkel rijs en 150km terug naar huis Zo gemeen en dan nog helemaal niet vriendelijk en normaal praten ne eerst keer met deze vlucht en slecht ervaring