Over British Airways
British Airways, kortweg BA, heeft het goed op een rijtje sinds de oprichting in maart 1974. Vandaag de dag is het bedrijf de officiële nationale luchtvaartmaatschappij van Engeland en tevens de grootste op meerdere vlakken. De oprichting van British Airways hield een samenwerking tussen twee genationaliseerde luchtvaartmaatschappijen in: de British Overseas Airways Corporation en de British European Airways. Ook werkten 2 kleinere bedrijfjes mee (Cambrian Airways en Northeast Airlines). Met zijn vieren vormden zij wat vandaag de dat British Airways is. British Airways heeft hubs in Londen (Heathrow Airport) en Gatwick. Het hoofdkwartier is gelegen in Waterside, Harmondsworth (Engeland). Het bedrijf wil het de passagiers zo aangenaam mogelijk maken en dit blijkt ook uit de slogan van British Airways; ‘to fly, to serve’ (vliegen; bedienen). Naast al deze feiten is het bedrijf een onderdeel van de Oneworld-alliantie, waar onder andere Air Berlin en American Airlines toe behoren. British Airways zit. Op Facebook, Twitter, Google+ en Linkedln.
Klantenservice van British Airways
Zoals veel bedrijven hecht British Airways veel waarde aan commentaar over hun werk, vluchten en de website. Er kan op deze website (www.britishairways.com) een online vragenformulier worden gevonden waarop men commentaar kan achterlaten voor de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij. Zij kunnen hierdoor verbeteren en het de klant makkelijker maken in de toekomst. Om normaal contact op te nemen met de British Airways klantenservice kan er een e-mail worden verstuurd via de website. Hiervoor moet men eerst zijn of haar taal selecteren, zodat het antwoord spoedig en begrijpelijk in de inbox verschijnt. Ook vraagt de site om zoveel mogelijk informatie van de bezoeker zodat het antwoord specifiek kan worden gemaakt. Voor zakenrelaties en leden van bepaalde clubs zijn aparte formulieren online te vinden. Veelgestelde vragen kunnen worden geraadpleegd voor er contact op wordt genomen met de British Airways klantenservice. Dit bespaart de bezoeker moeite en tijd. Verder kan men nog bellen naar het algemene nummer van de British Airways klantenservice. Dit telefoonnummer is +31 (0) 20 346 9389. De fax is +31 (0) 20 3469398. Voor brieven kan men schrijven naar British Airways Plc, Customer Relations, PO Box 286118 28361 Bremen, Germany. Deze is het best beschikbaar bekeken vanuit Nederland.
Ander contact
Naast de British Airways klantenservice biedt het bedrijf ook hulp bij verschillende andere ongemakken of vraagstukken. De verschillende opties zijn onder andere vertraagde of gecancelde vluchten, verloren of beschadigde bagage, verloren goederen, verzoek om speciale hulp en het indienen van klachten. Via de website kan men tevens complimenten geven aan de luchtvaartmaatschappij zodat zij op de hoogte blijven van hun fouten en hun sterke kanten. Met deze instelling kan British Airways goed contact met de passagiers onderhouden en zorgt dit ook voor prettige vluchten.
totaal niet bereikbaar voor mijn vraag. Namelijk hoe staat het met mij aanvraag voor de compensatie voor de gecancelde vlucht, de enorme stress en vermoeidheid en een dure hotelkamer.
Ik krijg niemand te spreken. En alle aanwijzingen op internet lopen dood.
Vreselijke ervaring, op verkeerde naam geboekt, na een uur in de wacht eindelijk contact met een onverstaanbaar ongeïnteresseerde medewerker, wordt gewoon verbroken tot 2x toe. Hierdoor de vlucht gemist. Geen vervangende vlucht voor een redelijke prijs kunnen vinden. Uiteindelijk de vakantie maar geannuleerd, 1000,00 euro naar de maan. Hartelijk dank daarvoor BA.
Wij wachten al 5 maanden op een reactie op onze klacht. Nog nooit zo’n slechte customer experience ervaren. Zodra je recht hebt op een geldelijke vergoeding vanwege delay van de vlucht, geven ze niet thuis.
Grrr……
Goed contact en hulp ontvangen van B A Info en Service desk.
Een goede hulp en duidelijk contact gehad voor Disable-vervoer naar ons vliegtuig op AMS via LHR naar Johannesburg.
Met BA van AMS via LHR naar JNB gevlogen, ook retour en hebben een uitstekende service gehad, heel fijn personeel, geweldige ervaring en doen dit ieder jaar weer.
Ideaal dat de klantenservice van een 24-7 organisatie vanaf 9:00 uur ‘s ochtends bereikbaar is 😡