Over Etihad Airways
De Verenigde Arabische Emiraten, ook wel bekend als VAE, heeft Etihad als nationale luchtvaartmaatschappij. In tegenstelling tot vele andere luchtvaartmaatschappijen zoals KLM en Delta, kent Etihad nog geen lange geschiedenis. De luchtvaartmaatschappij werd opgericht in november 2003. Maar dit mocht het succes niet in de weg staan want in slechts 10 jaar tijd wist de maatschappij zich te ontwikkelen tot een van de snelst groeiende vliegtuigmaatschappijen ter wereld. De visie van Etihad Airways is haar passagiers te bedienen met gastvrijheid en comfort middels een beschaafde, attente, royale en warme service. Ze heeft haar basis op het internationale vliegveld van Abu Dhabi. De overheid van Abu Dhabi is de eigenaar van het bedrijf. Al meerdere malen ontving Etihad Airways een prijs voor de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Dit gebeurde in 2009, 2010 en 2011 tijdens de World Travel Awards. De prijs voor beste vliegtuigmaatschappij ter wereld kijkt met name naar dienstverlening, creativiteit en innovatie van het bedrijf. De chairman van het bedrijf is H.H. Sheikh Hamed bin Zayed Al Nahyan en het bedrijf wordt mede geleid door CEO James Hogan. Hoewel het bedrijf pas in 2003 is opgezet telt het nu al een vloot van meer dan 130 vliegtuigen en vliegt het naar meer dan 120 bestemming over de hele wereld gelegen in Afrika, Azië, Australië, Europa (waaronder ook Amsterdam), en Noord-Amerika. Met de ogen gericht op groei en samenwering vormt Etihad Airways een van de meest prestigieuze vliegtuigmaatschappijen ter wereld. Om haar passagiers ten alle tijden te woord te kunnen staan hebben ze een zeer uitgebreide klantenservice.
Klantenservice Etihad Airways
Indien u contact zoekt met de klantenservice Etihad Airways kunt u telefonisch contact opnemen met het telefoonnummer 020 – 203 54 44. U belt naar dit nummer met een lokaal tarief en wordt dan zo snel mogelijk te woord gestaan. U kunt de klantenservice Etihad Airways benaderen voor vragen over uw online boeking, uw boekingen in het algemeen, vragen over de maaltijden die worden geserveerd aan boord van de vliegtuigen, vragen over beenruimte en reiscomfort, vragen over bagageafmetingen en gewicht, en nog vele andere vragen. Indien u een reiziger bent die behoefte heeft aan extra hulp tijdens de vlucht kunt u hier ook meer informatie over vragen via de telefonische klantenservice van Etihad Airways.
Anders bereikbaar
De klantenservice van Etihad Airways is ook op andere manieren bereikbaar. Zo kunt u altijd een kijkje nemen op de website of kunt u heel eenvoudig de vliegtuigmaatschappij volgen op Twitter en Facebook. Mocht u een simpele vraag hebben dan vindt u het antwoord wellicht online. Mocht dat niet lukken dan kunt u het beste contact opnemen met bovenstaand telefoonnummer voor een lokaal tarief en kunt u aan de klantenservice van Etihad uw vraag stellen.
Slecht. Bij bellen alleen een Indier aan de lijn.
Ik wacht al vanaf 22september 2023 op € 1.309,14 retour van een incorrecte boeking.
De 45 dagen zijn al lang verstreken. Wanneer boeken jullie het terug?
Mijn vlucht in verband met covid werd door ethiad gecanseld. Nu na 2 jaar mails te sturen heb ik nog niets gehoord van de luchtvaart maatschapij ove de vergoeding van mijn gecan seld ticket …ticketnr crmo465000174.
Vlucht ey77effkio .
Waarom??
Op 24 september 2022 zou ik met Etihad naar Abu Dhabi vliegen. Helaas was de baggage check in al vroegtijdig gesloten. Hierdoor kon ik niet met mijn vlucht mee.
En zou ik om mijn reis te wijzigen ruim 1000 euro extra moeten betalen
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd door deze klantenservice. Toen de pandemie uitbrak had mijn zoon een vlucht terug vanuit Nieuw-Zeeland naar Nederland. De vlucht werd gecanceled toen het luchtruim dicht ging. gelijk een refund aangevraagd. Nooit meer iets gehoord. Contact via Messenger (facebook) gehad, werd doorgestuurd naar het telefoonnummer.
Verschillende keren gebeld, vriendelijk te woord gestaan, wel 6x beloofd dat er teruggebeld zou worden. Niks, nakkes, nada. Wat een ongelooflijke rot-maatschappij. Doordat er niet gemaild wordt en ik ook niet kan mailen, nergens een bevestiging van. Alleen zijn we ruim 500,- kwijt….
L.S.
Ik heb geboekt vluchten AMS -> AUH , AUH ->MEL op 29/9 maar had een foutje gemaakt en retourdatum op 1/10 geboekt. heb toen online geprobeerd de vlucht om te boeken naar vlucht op 31/10 en daarvoor een payment via creditcard van euro 942 geplaatst.
dit lukt niet en kwam geen confirm via internet
Daarna telefonisch contact gehad met Karim Abdul Magid in AUH headquarters, en nogmaals de ticket change doorgevoerd en ook NOGMAALS de betaling van creditcard euro 942 af laten schrijven!
Volgens de medewerker op de klantenservice in UAH zou de eerste afschrijving binnen aantal dagen (20?) terug gestort worden.
Bevreemd want je kunt op een creditcard niet storten maar wel op een bankrekening die jullie niet hebben!! vandaar NL92INGB0003312466 t.n.v Mw AG Velthuizen Boerboom
Ticket referentie: RXNGHP
voor de ticket change is tot op heden euro 1884 euro betaald !!!
Hopende op een terechte afwikkeling.
Het spijt me dit te moeten zeggen, maar mijn ervaring met Etihad Airwys is bijzonder slecht. Dit betreft niet, en ik herhaal het, niet de service aan board van vliegtuigen van deze maatschappij, maar de service van het kantoor in Nederland. Zij zijn praktisch niet bereikbaar en geven ongelooflijk slechte service als het gaat om een reeds geboekte vlucht die gecancelled moet worden om redenen die echt doorslaggevend zijn. Als ik dat vergelijk met andere luchtvaartmaatschappijen is er voor het Etihad kantoor in Nederland heel veel te verbeteren