Over Iberia
De Spaanse nationale luchtvaartmaatschappij is Iberia Líneas Aéreas de España. In het kort wordt het ook wel Iberia genoemd. De thuisbasis van deze luchtvaartmaatschappij is het vliegveld van Madrid, de hoofdstad van Spanje. De vloot van Iberia Airlines bestaat uit meer dan 130 vliegtuigen. De vloot bestaat onder andere uit verschillende airbussen, een zeer populair vliegtuigmodel. Iberia Airlines vliegt, verspreid over heel de wereld, naar meer dan 75 bestemmingen. De maatschappij kent een vrij lange geschiedenis. Ze is opgericht in december van het jaar 1927. In 2009 fuseren British Airways en Iberia maar blijven beide maatschappijen wel onder hun eigen naam vliegen. Hiermee is het de derde grootste luchtvaartmaatschappij van Europa en tevens ook ‘s werelds op zes na grootste maatschappij. Iberia heeft naar eigen zeggen veiligheid en optimale service hoog in het vaandel staan. Zo willen ze passagiers ten alle tijden direct op de hoogte brengen van vertragingen of andere onverwachte informatie. Ook zijn ze altijd druk bezig met het begeleiden van mensen die extra aandacht nodig hebben tijdens een vlucht van Iberia Airlines. Om al hun passagiers ten alle tijden zo goed mogelijk van dienst te zijn heeft Iberia Airlines een zeer goede klantenservice klaarstaan. De Iberia klantenservice is op verschillende manieren te bereiken.
Iberia Klantenservice
De Iberia klantenservice is voor klanten uit Nederland heel eenvoudig te bereiken door te bellen naar het volgende telefoonnummer: 0900 – 777 77 17. Deze klantenservice Iberia is vierentwintig uur per dag te bereiken. De Iberia Klantenservice is speciaal opgericht voor klanten met problemen, klachten, of vragen. Indien u de klantenservice telefonisch contacteert kunt u direct uw vraag stellen en spreekt u ook meteen met iemand die er verstand van heeft. Zo wordt u dus snel en effectief geholpen. Vragen die vaak aan de klantenservice gesteld worden zijn bijvoorbeeld: wat mag er wel en niet mee op de vlucht van Iberia, hoeveel mogen koffers en handbagage wegen, wat wordt er geserveerd aan boord, en hoe kan er om extra hulp gevraagd worden indien een passagier dat nodig heeft. Voor al deze vragen is het mogelijk om de klantenservice te bellen om uw vragen aan hen te stellen. Ook als u bijvoorbeeld moeite heeft met het boeken van een ticket of u zou graag iets willen veranderen aan een reeds gedane boeking dan is ook daar de klantenservice voor u bereikbaar.
Anders bereikbaar
Iberia Airlines is niet alleen via de telefonische klantenservice bereikbaar. Op de website van Iberia Airlines kunt u verschillende zaken zelf regelen en over verschillende vragen antwoorden vinden. Ook is Iberia actief op Facebook en Twitter. Op deze social media is de klantenservice ook te bereiken. Maar mocht u een dringende vraag hebben en wilt u deze zo snel mogelijk opgelost hebben dan kunt u het beste de telefonische klantenservice bellen die te bereiken is op het nummer 0900 – 777 77 17.
Zeer slechte maatschappij. Geen mailadres en een klantennummer die afgesloten is 09007777717.
In november zou ik geld terug krijgen rond de € 350,- Niet gekregen. Diverse malen met bovenstaand nummer gebeld, wat nu niet meer bereikbaar is.
Alle mails zijn no-reply mails. Het kantoor in Amsterdam op de Kinstonweg is een fake kantoor. Staat zelfs te huur. Kortom geappt en een chatbericht gestuurd met bijlagen. Dan krijg je antwoord dat ze het niet begrijpen. Diverse malen hebben zij gevraagd om een case-nummer. Deze doorgegeven, maar wederom: no comprendo. Ze kunnen alleen tickets verkopen maar verder niet.
Ik had de sterren niet gezien in mijn eerste beoordeling en zag dat ik 4 sterren had gegeven maar kan helaas niet minder dan 1 invullen.
Het zou een 0 sterren aanbeveling zijn geweest.
Zie mijn “Slechter dan slecht alleen bij Iberia mogelijk!” beoordeling.