Over KLM
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de nationale luchtvaartmaatschappij en de op twee na grootste werkgever van Nederland. De thuishaven van KLM is de luchthaven Schiphol. KLM is een wereldwijde luchtvaartmaatschappij die de kern vormt van de KLM Groep, waarvan ook de KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken. In 2004 is KLM gefuseerd met Air France, die nu beide actief zijn als netwerkmaatschappij.
KLM klantenservice
Aangezien de KLM zo’n grote reikwijdte heeft en over veel passagiers en klanten beschikt, is het belangrijk dat de klanten zo goed mogelijk ondersteund worden door de luchtvaartmaatschappij. Daarvoor is de KLM Klantenservice opgericht. In het geval dat u vertraging ervaart, er een annulering plaats vindt of uw bagage is vermist kunt u terecht op de website van de KLM. De website helpt u met uw actuele vluchtgegevens, het melden van uw vertraagde bagage of het aanvragen van een teruggave. In het geval dat de website niet duidelijk genoeg is of u uw vraag niet kunt vinden, is het altijd mogelijk om de KLM Klantenservice te bellen. Het nummer is 020 -5469780 en is alleen voor Nederlandse ingezetenen. Dit nummer is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 18.00 uur. KLM Klantenservice prefereert echter dat u uw klacht middels het web formulier in dient, dat bereikbaar is via de optie “stuur ons een e-mail.” Binnen vijf werkdagen ontvangt u een reactie op uw bericht.
Overige opties
Voor kleine vragen en opmerkingen kunt u terecht bij de Facebook en Twitter van de KLM: @KLM. Deze is vooral voor vragen en verzoeken zoals het wijzigen van uw vlucht of het reserveren van een stoel. Er wordt naar gestreefd om 24/7 bereikbaar te zijn via social media. KLM doet aan gunstige vliegtijden en is nummer 1 in punctualiteit. Als het niet mee zit, kunt u op de KLM rekenen om een alternatieve oplossing voor uw probleem te vinden. De bemanning stelt alles in het werk om u thuis te laten voelen aan boord. In het geval dat u hier niet tevreden mee bent, kunt u de KLM klantenservice bellen of e-mailen om uw op- of aanmerkingen door te geven en de KLM te helpen groeien als bedrijf en klantvriendelijke luchtvaartmaatschappij. De KLM staat voor u klaar als u uw vlucht wilt wijzigen of andere vragen heeft. In het geval dat uw reisschema veranderd wordt, wordt het nieuwe reisschema doorgestuurd via e-mail, sms of telefoon. De KLM Klantenservice staat voor u klaar en u kunt altijd op hen rekenen.
Heb getracht een mail verbinding te vinden. Lukt me niet. Het volgende wil ik vragen:
Wij zijn 84+87 jaar en gaan alleen op reis met een rollator.We komen zelf wel met de rollator bij het vliegtuig en hebben 2 koffers van max 12 KG. Deze geven ons bij het opslaan in het vliegtuig wat zorgen.
Kunnen wij deze afgeven bij het inchecken en hebben dan onze handen vrij. In Lissabon hoeven ze dan
alleen maar op te rapen
Graag bericht.
Boeking nr. QETZXL-vlucht KL1694+1695 ( 16/26 Febr.)
nul sterren
Volkomen onmogelijk om ze telefonisch of via email te bereiken. Op vragen via hun whatsapp nummer krijg je een niet relevant antwoord via een computer assistent. Wat is dit slecht !!
Geen enkele manier van communicatie mogelijk.
Twee jaar bezig met terugbetaling extra opties voor het door hen geannuleerde vlucht.
Nooit meer zaken doen met KLM.
Bizar slecht. Geen enkele vorm van communicatie mogelijk
een echte ramp,
spijtig dat je niet minder dan 1 ster kan geven