Over Royal Air Maroc
Royal Air Maroc, dat in de volksmond ook wel bekend staat als RAM, is de nationale luchtvaartmaatschappij van Marokko. De basis van het bedrijf bevindt zich in Casablanca. RAM voert internationale lijndiensten uit naar Afrika, Azië, Europa, Noord-Amerika en Zuid-Amerika. Lokaal vliegt RAM op 15 binnenlandse bestemmingen en voert de maatschappij periodiek Hadj vluchten uit. Royal Air Maroc heeft haar hub in Casablanca Mohamed V, dat afgekort wordt als CMN. Royal Air Maroc is voor 95,95% eigendom van de Marokkaanse staat en is dus het boegbeeld van de Marokkaanse luchtvaartmaatschappij. AirFrance-KLM bezit 2,86% van de aandelen. Met deze functie als boegbeeld is het dus vanzelfsprekend van groot belang dat de Royal Air Maroc klantenservice in orde is.
Royal Air Maroc klantenservice
Zo’n luchtvaartmaatschappij kan natuurlijk tot veel vragen leiden. Of u nu thuis bent of onderweg, het is belangrijk om altijd toegang te kunnen hebben tot uw reisinformatie. Voor persoonlijk reisadvies, informatie over prijzen, vluchtgegevens of het wijzigen van uw reservering, kunt u terecht bij de Royal Air Maroc klantenservice. Voor vragen over hoe u een eigen stoel kan kiezen, kunt u bijvoorbeeld ook terecht bij de Royal Air Maroc klantenservice. Ook als u hulp nodig heeft bij het boeken of een algemene vraag heeft, kunt u contact opnemen met het callcenter. Hiervoor belt u naar het nummer 020 – 515 85 90. Dit nummer is bereikbaar van 09:00 uur tot 17:00 uur van maandag tot en met vrijdag en kost het lokale tarief. Hier kunnen eventueel nog mobiele kosten bij in rekening worden gebracht.
Veelgestelde vragen
Op de Royal Air Maroc website geeft de klantenservice ook antwoord op de meest gestelde vragen. Kunt u uw vraag niet vinden of is het antwoord niet duidelijk genoeg, dan kunt u contact opnemen met de Royal Air Maroc klantenservice. Zij geven uw antwoord op uw vragen over de website, en te plannen reis of opmerkingen die u heeft op een reis die u al gemaakt heeft. Vragen zoals “Hoe kan het dat mijn reisadvies anders is dan ik verwacht?” of “Hoe boek ik extra beenruimte?” beantwoorden zij graag. Royal Air Maroc geeft u zo duidelijk mogelijk antwoord op uw vragen of verwijst u door naar een ander bedrijf die daar het beste antwoord op kan geven.
Overige opties
Daarnaast is de Royal Air Maroc klantenservice ook te vinden op Twitter en Facebook onder @RAM_Maroc. Deze is vooral voor vragen en verzoeken zoals het wijzigen van uw vlucht of het reserveren van een stoel. Er wordt naar gestreefd om 24/7 bereikbaar te zijn via social media. Daarnaast kunt u ook contact met hen opnemen door het contactformulier op hun website in te vullen, een e-mail te sturen naar callcenter@royalairmaroc.com of een bezoek brengen aan het kantoor op de Spuistraat 112-C te Amsterdam.
Ik heb een ticket geboekt voor 21 december, en heb geen annuleringsverzekering genomen maar ik wil dat wel. Is dat nog mogelijk?
Hier ook een geannuleerde vlucht door hun, na lang mailen sturen ze een bevestiging dat het geld terug geboekt is. Niet naar mijn rekeningnummer naar dat van de overheid. Ongelofelijk dit. Nu mag ik volgens Royal Air Maroc het zelf uitzoeken. Wat een leeghoofden daar. Nooit meer dat ik daar een ticket boek.
Wat een waardeloos vliegmaatschappij reageren ergens op… nooit meer, een me geld als verloren
Verschrikkelijk, heb echt geen andere woorden voor. Klantenservice niet bereikbaar we worden niet geïnformeerd hoe en wat. Ik raad echt mensen om heen af met air maroc te vliegen.
slechtste airline ever!!!! geen respond wacht al een jaar op mijn geld!! niemand helpt mij walg zo erg van ze!!!!
slechtste airline ever!!!! geen respond wacht al een jaar op mijn geld!! niemand helpt mij walg zo erg van ze!!!!
Ik heb ticket betaald en ik heb geen email van hun ontvangen tot nu toe niks gehoord ik ga morgen naar de politie melden ze gaan hun pakken door hun bankrekening
Is het kantoor op de Spuistraat nog wel? Ik ga daar nu paar x langs en zie een brief waarin staat dat ze verhuist zijn. Ook vinden er werkzaamheden plaats.
Ik heb ticket gekocht op 9 mei en ook betaald voor 7 juni van Casablanca naar Amsterdam. Tot mijn verbazing wilde ik gaan inchecken zegt balie medewerker dat mijn naam niet te zien is in hen systeem. Ik heb laten zien dat mijn ticket al betaald is maar zonder succes. Klantenservice gebeld na 1 uur praten en zoeken moest ik nieuwe ticket betalen anders mag ik niet mee vliegen. Klacht indienen is onmogelijk zijn slecht bereikbaar verschillende mails verstuurd met verschillende talen kreeg ieder keer standaard antwoord.