Over Bruna
Bruna is een Nederlandse winkelketen van boeken- en tijdschriftenwinkels. Het bedrijf werd in 1868 opgericht door Albert Willem Bruna, toen hij een boek-, papier- en muziekhandel in Haarlem overnam. In 1890 verplaatste het bedrijf zich naar Utrecht, waar het tot 2014 gevestigd was. In 1909 werd het bedrijf opgesplitst in uitgeverij A.W. Bruna & Zoon en de Spoorwegboekhandel, waarvan de laatste uiteindelijk uitgroeide tot de Bruna-keten zoals men deze vandaag de dag kent. Sindsdien hebben beide bedrijven niets meer met elkaar te maken gehad en zijn zij geheel hun eigen weg gegaan.
De Bruna-winkels waren lange tijd alleen op treinstations te vinden, maar naarmate het bedrijf groeide werden er ook steeds meer winkels geopend op locaties buiten de stations. Vanaf de jaren ’70 werd het bekende rode logo gehanteerd, zoals dat tegenwoordig ook nog steeds wordt gebruikt. Momenteel werken de winkels op basis van franchising, waarbij zelfstandig ondernemers zelf hun eigen Bruna filiaal kunnen openen, maar wel nog steeds in nauw contact blijven staan met het Bruna hoofdkantoor.
Het assortiment van Bruna varieert van boeken en tijdschriften tot schoolartikelen, en van wenskaarten tot tabak. Ook biedt Bruna eBooks aan, en heeft tevens haar eigen e-reader app genaamd ‘Bruna Tablisto’.
Naast de fysieke winkels van Bruna, kunt u het gehele assortiment ook terugvinden in de online webshop. Indien u uw bestelling op werkdagen vóór 23.00 uur plaats, wordt deze de volgende dag bij u thuis bezorgd. Bij bestellingen die meer dan €20,- bedragen is dit geheel kosteloos. Natuurlijk kunt u ook uw bestelling kosteloos afhalen en betalen in één van de filialen van Bruna.
Contact
U kunt voor al uw vragen altijd per telefoon contact opnemen met de klantenservice van Bruna via telefoonnummer 088 – 7800600. U kunt de klantenservice bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Indien u liever digitaal contact wenst op te nemen met de klantenservice, kunt u dit doen door het online vragenformulier op de website in te vullen of door een e-mailbericht te sturen aan klantenservice@bruna.nl. De klantenservice zal uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden. Tevens kunt u uw vragen via de sociale media stellen, Bruna is actief op zowel Facebook als Twitter. In het geval dat u uw vragen per post wenst te stellen, kunt u dit doen door uw brief te adresseren aan Bruna BV, Postbus 439, 3990 GE Houten.
Het hoofdkantoor van Bruna is gevestigd op Walmolen 21-23, 3994 DL Houten.
Slecht! Het telefoonnummer doet het niet. Al dagen niet. Emails beloven ze binnen twee werkdagen te beantwoorden, 7 dagen verder heb ik nog niks vernomen. Een bestelling annuleren kan niet.digitaal. Mijn bestelde artikel blijkt niet op voorraad, maar dat kon ik niet zien in de webshop. Ik wacht al ruim een maand op mijn product. Ik had niet verwacht dat Bruna zo moeilijk te bereiken zou zijn en zo slechte klantenservice heeft. Dit is voor mij de laatste keer dat ik hier iets koop.
Twee boeken besteld voor de vakantie, een thriller en een Herman Koch.
Ze waren allebei met een dag al in huis en daarmee op tijd voor de vakantie