Over DIO
DIO is een Nederlandse drogisterijketen. Hoewel de keten pas in 1993 haar eerste filiaal opende, zijn er inmiddels al meer dan 170 drogisterijen over het hele land verspreid.
Belangrijke kernwoorden voor DIO zijn: deskundig, dichtbij, compleet, en vertrouwd en voordelig. DIO vindt het belangrijk dat haar personeel professioneel is opgeleid, waardoor zij de klant altijd van een deskundig advies kunnen voorzien. Daarnaast profileert DIO zich graag als een buurtdrogisterij, waarbij het personeel de klant kent en graag de tijd neemt voor de klant. Tenslotte is het voor DIO niet alleen van belang dat het basisassortiment van ruim 20.000 artikelen zo compleet mogelijk is, waardoor er voor iedere klant een passend aanbod is, maar ook dat haar producten vertrouwd zijn en bovenal vriendelijk geprijsd.
Naast de vele filialen heeft DIO ook een eigen webshop, waarbij u gemakkelijk vanuit het gehele assortiment kunt bestellen. Op werkdagen gedane bestellingen worden de volgende dag thuisbezorgd, of kunnen na 1 dag gratis worden afgehaald in één van de DIO drogisterijen.
DIO is in 2012 verkozen tot nummer 1 service drogist van Nederland en nummer 2 drogist van het jaar door het GFK voorjaarsrapport. In 2015 is DIO wederom tot Beste Servicedrogist uitgeroepen.
Contact
Indien u een algemene vraag heeft kunt u de klantenservice van DIO telefonisch bereiken op telefoonnummer 020 – 6002180. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Indien uw vraag een vraag over uw online bestelling betreft, dan kunt u de webshop klantenservice bereiken op telefoonnummer 088 – 0700100. De webshop klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, tussen 9.00 en 21.00 uur. In het geval dat u DIO liever digitaal wenst te contacteren, dan kunt u dit doen door het contactformulier op de website in te vullen, of door een e-mailbericht te sturen naar info@diodrogist.nl. U kunt natuurlijk ook altijd de uitgebreide Veelgestelde vragen-sectie op de website raadplegen. Tevens kunt u uw vragen via de sociale media stellen. De klantenservice van DIO is actief op zowel Facebook als Twitter.
Het hoofdkantoor van DIO is gevestigd op Treubweg 11, 1112 BA Diemen. U kunt het hoofdkantoor telefonisch bereiken via hetzelfde nummer als het algemene nummer van de klantenservice (020 – 6002180). Tevens kunt u het hoofdkantoor bereiken via fax, dit doet u door uw fax te sturen naar faxnummer 020 – 6002476. Indien u het hoofdkantoor per post wenst te bereiken, kunt u uw brief adresseren aan voornoemd adres.
Het is niet een hele grote keten volgens mij, de winkel bij ons op het eiland is ook niet heel groot… maar het heeft wel alles wat ik nodig heb.