Over de consumentenbond
De Consumentenbond is een Nederlandse Vereniging die opkomt voor de belangen van consumenten. In Januari 1953 werd de Consumenten opgericht door B. Buitendijk, J. van Benthem en A. Thorenaar. In 1953 waren er 141 burgers lid van de ‘Nederlandse Consumentenbond’. De Consumentenbond heeft zich als missie gesteld om zich in te zetten voor consumenten. Kiezen wordt makkelijker gemaakt, kopen veiliger en markten eerlijker. De Consumentenbond neemt deel aan overleggen met brancheorganisaties, zet samen met consumenten acties op om problemen in bijvoorbeeld bedrijven op te lossen en test verschillende producten en diensten uit. In 2012 werd de website Klachtenkompas.nl gelanceerd door de Consumentenbond. Via dit platform worden klachten die geplaatst zijn door consumenten, in de openbaarheid door bedrijven opgelost. Bij dit alles blijft de Consumentenbond objectief en onafhankelijk, hierdoor staan de belangen van de consument altijd voorop.
Werkwijze
Op het internetplatform informeert de Consumentenbond alle consumenten. Er wordt advies gegeven en er zijn verschillende diensten waarmee het voor consumenten makkelijker gemaakt wordt om een keuze te maken of bepaalde producten te vergelijken. Samen met de consumenten maakt de Consumentenbond zich hard voor betere voorwaarden voor de klant. Naast testinformatie van verschillende producten en diensten kunnen er bijvoorbeeld ook overstapmogelijkheden aangeboden worden naar voordelige energie- of zorgcontracten. Als u lid wordt van de Consumentenbond heeft u via de website direct toegang tot alle testresultaten. U krijgt de consumentengids, de wekelijkse nieuwsbrief, de minigids Zorgverzekeringen en toegang tot de consumentenadvieslijn.
Contact
De klantenservice van de Consumentenbond is te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur. De klantenservice is er voor al uw algemene vragen. Als u een vraag heeft over de producten of diensten van de Consumentenbond of als u behoefte heeft aan juridisch advies kunt u ook contact opnemen met de klantenservice via het contactformulier op de website.
Als u liever schriftelijk contact wilt met de Consumentenbond kan dat door een brief te sturen naar Postbus 1000, 2500 BA, Den Haag. Er zijn verschillende nieuwsbrieven waarvoor u zich kunt aanmelden via de website van de Consumentenbond. Als u op de hoogte wilt blijven van de laatste tests, productinformatie, handige aankooptips, speciale kortingsacties en/of campagnes van de Consumentenbond kunt u zich aanmelden voor een van deze nieuwsbrieven. Het is mogelijk om via Facebook of Twitter vragen te stellen aan de Consumentenbond. Via deze social media kanalen blijft u tevens op de hoogte van het laatste nieuws rond de Consumentenbond.
Laat ons je ervaring met de Consumentenbond klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.