GGD

Over GGD

GGD en GHOR Nederland zijn sinds 1 januari 2014 juridisch één vereniging: GGD GHOR Nederland. GGD staat voor Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst en GHOR staat voor de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio. De belangrijkste taak van de nieuwe vereniging bestaat uit het collectief behartigen van de belangen van haar leden richting politiek, (lokale) overheden, samenwerkingspartners, media en publiek.

De ruim 400 Nederlandse gemeenten hebben de wettelijke taak om de gezondheid van burgers te bevorderen en beschermen tegen ziekten en calamiteiten. Deze taak is neergelegd bij de GGD. De GGD’en vormen een landelijk dekkend netwerk. GGD GHOR Nederland willen bijdragen aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Dit wil de vereniging doen door betekenis te geven aan de vier kernwaarden: proactief, verantwoordelijk, betrouwbaar en omgevingsgericht. Dit streven vraagt landelijk een sterk gevoel van gemeenschappelijkheid, collectief handelen en uniformiteit. Daar zetten de medewerkers van de landelijke vereniging zich voor in. De regionale GGD en GHOR spant zich in voor het bewaken, beschermen en bevorderen van publieke gezondheid en veiligheid. Uiteindelijk moet dit leiden tot een gezond en veilig bestaan voor de Nederlandse burgers.

GGD GHOR  Nederland is de koepelorganisatie van de GGD’en en GHOR-bureaus. GGD GHOR Nederland doet, voor en in samenspraak met de GGD’en en GHOR-bureaus, de lobby en belangenbehartiging richting politiek en stakeholders. Daarnaast voert GGD GHOR Nederland projecten uit, die vanuit efficiency oogpunt centraal moeten worden uitgevoerd en die randvoorwaarden en producten opleveren waarmee de GGD’en en GHOR-bureaus hun werkzaamheden kunnen verrichten. GGD Nederland is lid van de NPHF, federatie voor gezondheid.

GGD Klantenservice

De klantenservice van de GGD kunt u telefonisch bereiken, maar ook via de website. Zo kunt u op verschillende manieren eenvoudig antwoord krijgen op uw vragen. Het adres van de GGD is:  Zwarte Woud 2, 3524 SJ Utrecht. Telefonisch is de GGD bereikbaar via het nummer (030) 252 30 04. Dit nummer kunt u bellen tussen 9.00-16.30 uur en op vrijdag tussen 9.00-16.00 uur.  Per e-mail is de klantenservice bereikbaar via het adres: postbus@ggdghor.nl. Bent u particulier en heeft u een vraag, dan kunt u het beste contact opnemen met uw eigen GGD of uw huisarts/ de huisartsenpost. Voor persvragen kunt u tussen 8.30 en 17.00 uur contact opnemen met de afdeling communicatie via 030 – 252 50 60 of communicatie@ggdghor.nl  Het kan zijn dat de media buiten kantooruren een persvoorlichter van GGD GHOR Nederland nodig heeft. Bijvoorbeeld bij een algemene gezondheidscrisis of grote calamiteit. In die dringende gevallen kunt u een persvoorlichter bereiken via het nummer 06-83775907. Dit nummer is alleen voor redacties van kranten, omroepen, websites en andere media.

Overige opties

GGD is ook via Twitter bereikbaar. Dit kan via @GGDNederland en @GHORNederland. Op Facebook kunt u GGD bereiken via https://www.facebook.com/ggdnederland. Een filmpje over de vakbond kunt u vinden op You Tube: https://www.youtube.com/user/ggdvideos.

Openingstijden GGD klantenservice

Niet bereikbaar op dit moment.

Maandag
09:00 -16:30
Dinsdag
09:00 -16:30
Woensdag
09:00 -16:30
Donderdag
09:00 -16:30
Vrijdag
09:00 -16:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten
GGD

Telefoonnummer GGD klantenservice

Telefoonnummer
030 - 252 30 04
Belkosten
lokaal tarief

Adres GGD klantenservice

Zwarte Woud 2
Utrecht

E-mailadres GGD klantenservice

E-mailadres

GGD opzeggen

GGD direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/ggd.

GGD ervaringen

Geen ervaringen.

Plaats een reactie